hep kader sorulur oldu şu günlerde... cennet-cehenneme girmemiz imtihan dünyasında irademizlemi oluyor... yoksa Allah herşeyi ezelden ve ebedden biliyorsa, kaderimiz belli ise imtihanın ne anlamı var sorusu hep insan aklına takılan sorulardan biri......
 
dervişin biri bir gün Allaha el açıp dua ederken, bir yoldaş yanına gelmiş.Allahın selamını verip aldıktan sonra başlamışlar sohbete.....
 
yoldaş "derviş ağam" demiş, biraz önce dua ediyordun, senin gibi bir Allah dostunun nasıl dua ettiğini merak ettim söylermisin 
 
derviş "yoldaş kardeş" ben sadece hakkımda ne hayırlı ise onu dilerim şanı yüce Allahtan
 
yoldaş -bu kadar mı? hımmm...peki bir şey soracağım sen hayırlısnı diliyorsun peki kaderinde kötü bir şey varsa,
 
derviş -o zaman senin kötü dediğin şey hayırlıdır hakkımda, benim bir kaderim var ben sadece hayırlısını yani Allahın benden hoşnut olmasını dilerim, kaderimin Allahı rızası dahilinde olması için niyaz ederim
 
yoldaş -kader diyorsun , nedir kader
 
derviş -kader Allahın bilmesidir, ben kaderimin hayırlı olmasını dilerken aslında Allahın rızasını, beni iyi bilmesini ve sevmesini istiyorum, yoksa başıma olumlu veya olumsuz şeylerin gelmesini kastetmiyorum
 
yoldaş -Allah biliyorsa o zaman bu imtihan nedir, neden vardır... kaderimizin sonu anladığım kadarıyla Allahın rızası ve rahmeti veya azabı ise , bu da Allah arafından biliniyorsa, biz doğduğumuz andan itibaren yaptığımız herşey boş demek değil mi..
 
derviş gülümsemiş, -yoldaş kardeş aklını pek yorma..zira bizim akıl kapasitemiz sınırlı, ben sadece sana basit bir örnek vereyim , belki anlarsın....
 
bir metrelik cetveli alarak yere koymuş , bak ey kardeş şu yerdeki cetveli görüyormusun..cetvelin 100 cm sini 100 yıl olarak değerlendirirsen , 1.cm ye bir karınca koyduğumuzu farzedelim karınca 1 den 100 yaşına yani 1.cm den 100.cm 'ye gidene kadar önündeki cm'lere ulaşmadıkça cm'leri yani yılları bilemez..Ama şanı yüce Allah bütün yılları senin cm'leri gördüğün gibi görür..
 
o cetvel zamandır..karınca önündeki cm'leri bilemeyeceği gibi sende önündeki yılları, zamanı bilemezsin ..
 
Ama sen ayakta yerdeki cetvelin 1 den 100'e kadar artan cm'leri ve karıncanın her cm'den diğer cm'ye geçişini gördüğün gibi zamandan ve mekandan münezzeh olan şanı yüce Allah herşeyi bilir.....kaderide bilir.....
 
yoldaş -hımmm bilmeyi anladım , yalnız benim merak ettiğim karıncanın önündeki o cm'ler belli ise o zaman imtihanın ne manası var, onu söyleyebilirmisin
 
derviş -yoldaş kardeş bizi hayvanlardan ayırt eden imanımız ve aklımızdır...iman dolu gönül ve akıl bir arada muhakkak , ama kul olma bilinci ile ve "DUANIZ OLMASAYDI BEN SİZİ YARATMAZDIM" cümlesini iyi anlayarak.....
 
bak örneğimizden devam edelim cetvel yani zaman bir çizgi.. karınca o çizgiden giderken sen ayakta o cetvelin üzerine karıncanın yoluna bir taş koyablirsin, bir yiyecek bırakabilirsin ve ya cetveli ikiye ayırarak iki ayrı yol oluşturabirisin ve ayrılan yolların birinin sonuna bir bal damlası veya diğerinin sonuna bir ateş yakabilirsin 
 
işte burada biz insanoğlu karıncadan ayrılıyoruz... bizim yaşadığımız zamandaki önümüze çıkacak herşeyi Allah zamandan ve mekandan münezzeh olduğu için biliyor ve görüyor..bizim için şimdi veya sonra ama Allah için heran ol emri ile zorluklar, kolaylıklar,hastalıklar, mutluluklar yani yaşamdaki her karşılaşılan ortaya çıkıyor....
 
biz ise bize verilen akıl, gönül, peygamberler ve kitaplar ile uyarılarak imanı.... imanı elde ettikten sonrada irademizle yapılan dua ile,,,,,,,,,,,, kaderi, Allahın bizi sevmesi ile hakkımızda hayırlı şekilde düzenlemesini sağlıyoruz....
 
 
yoldaş -derviş kardeş bunlar çok ağır konu
 
derviş - yoldaş kardeş, anlamayana
 
anlayana güzel bir kapı
 
M.N.
 
 
( Kader başlıklı yazı Nacaroğlu tarafından 23.10.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.