Çalışan annelerin bakıcı sorunları hiç bitmez; bilirsiniz. İstediğiniz gibi bir bakıcı bulmak zor hatta imkansızdır.

Peki aradığımız özellikler nelerdir?

TAVSİYELERİM TECRÜBELERİMDİR.

1.İyi bir bakıcı önce kendisinden neler beklendiğini, çalışma saatlerini sorar. Eğer konuşmaya başladığınızda ilk sorduğu alacağı para miktarıysa konuşmanıza devam etmeyin.

2.Görüşme esnasında size kendini övüyor ve aranılan bir çocuk bakıcısı olduğunu anlatıyorsa uzak durun. İyi bir bakıcı bunu görerek sizden duymayı tercih edendir.

3.Beklentilerinizden daha fazlasını yapacağını söylüyor buna kendisi de inanmıyorsa telefon numarasını bırakıp gitmesi daha iyi olacaktır.

4.Bakıcı olarak alacağınız kişi çocuklarını büyütmüş, tecrübeli ve bilinçli olmalıdır.

5.İyi bir bakıcı vaktinden önce işinin başında olan ve vakti dolduğunda gitmek için acele etmeyendir.

6. Ailevi sorunları olmayan birini tercih edin. Kendi sorunlarıyla uğraşmaktan çocuğunuzu ihmal edebilir.

7. Şeker hastalığı ve romatizmaları olmayan kişileri tercih edin.

8.Çocuğunuza canının istediği basit yemekleri yapabilecek kadar becerikli olması iyi olacaktır.

9.Düzenli bir hayatı olanları tercih edin.

10.İyi bir bakıcı çocuklarla iletişime geçmeden önce ellerini yıkamayı akıl edecek ve biberonu kaynatarak dezenfekte edebilecek kadar titiz olmalıdır.

11.Bütün amacı çocukları büyütürken doğru davranışlar kazandırmak olmalıdır.

12. Çocuğun sorduğu soruya “Ne çok soru soruyorsun!Sus artık!” gibi cevaplar yerine ona anlayacağı dilde cevap verecek kadar kendini yetiştirmiş olmalıdır.

13. Çocuğunuzun tuvalet eğitimi ve cinsel eğitimi ile de ilgileneceğinden bu konularda nasıl davranması ve ne yapması gerektiğini bilmelidir.

14.Çocuğunuzun güvenliğini tehlikeye atacak davranış ve durumlardan kaçınmalıdır.

15. Sigara kullanmayan birini tercih etmenizi öneririm.

16.Dini, mezhebi, düşüncesi, tuttuğu takımı ne olursa olsun siz ona saygı gösterdiğiniz süre içinde O da size saygı duymalıdır.

17.İyi bir bakıcı çocuğunuzun tırnağı uzadığında kesen, kirlendiğinde banyo yaptırabilen biridir.

18.Kendi özel bakımını çalışma saatinde yapmayandır.

20.Hastalık, cenaze vb. önemli nedenler hariç gerekli gereksiz izin isteyip sizi zor durumda bırakmayandır.

21.Çocuklarınıza iyi bakan, onları hasta etmeyen, hasta olduklarında ilaçlarını düzenli içiren ve onları merak edendir.

22.İyi bir bakıcı, çocukların annesiyle değil, çocuklarla sohbeti tercih eder. Kendini çocuklara sevdirmenin gerekli olduğunun farkındadır.

23.Oyunun çocuğun işi olduğunu bilen ve çocukla çocuk olabilendir.

24.Çocuğunuzu teslim ederken “İşiniz uzun sürer mi? Tam olarak kaçta burada olursunuz?” gibi sorular sormayandır.

25. Çocuğu her ne sebeple olursa olsun evde yalnız bırakmayandır.

26.Bakıcınız ona emanet ettiğiniz çocuğu başkasına emanet ediyorsa işine son vermelisiniz.

27.Çocuğunuz düştüğünde, yaralandığında “Kalk bir şey olmaz, hiç buna ağlanır mı? “ gibi cahilce cümleler kurmayarak acısına ortak olan, onu önemsediğini hissettirebilendir.

28.İyi bir bakıcı her aradığınızda telefonu meşgul olmayandır.

29.İyi bir bakıcının kamera fobisi olmaz.

30.İşgüzarlıktan çok iş yapabilmelidir.

31.Güler yüzlü, tatlı dilli ve basit bile olsa kötü sözleri çocukların yanında sarf etmeyen biri olmalıdır.

32.Özel hayatınıza saygı göstermeli, haddini aşan sorular sormamalı, özel eşyalarınızı karıştırmamalıdır.

33. Zor gününüzde yanınızda olabilecek kadar fedakar olmalıdır.

34.Çocuğunuzu sürekli şikayet eden –üstelik bunu onun yanında yapan- bakıcıdan uzak durun. Çocuklar ilgilenilmediğinde olumsuz davranışlar sergilerler.

35.İyi bir bakıcı çocuktaki gelişmeleri anında fark edebilen ve buna katkı sağlayabilendir.

36.Çocuğun zevk alabileceği şekilde kitap okuyabilen ve bunu zevkle yapabilen biri olmalıdır.

37.Kendisini herhangi bir konuda uyardığınızda bahane ileri sürmeden hatasını kabul edebilmelidir.

38.Çocuğunuzu dininden uzaklaştırmayan Allah’tan korkutmayan -sevdirebilen- ve çocuğun yaşını aşan konuları ona anlatmayan biri olmalıdır.

39.İyi bir bakıcı hiçbir konuda yalan söylememelidir.

40.Bakıcınız eşinizin yanında çocuklara farklı davranıyorsa ondan uzak durun.

41.Çocuğunuz bakıcınız giderken ağlıyorsa sevinin fakat her gördüğünde ağlıyorsa bakıcınızı değiştirmenin vakti gelmiştir.

42.İyi bir bakıcı iş saatinde kendi istediği TV kanalını değil çocuğun istediği kanalı açan biri olmalıdır.

43. Çocuğunuza yemek yedirmeden önce onu kontrol etmeyi akıl edebilendir.

44. Çalışma saatleri dışında bakmanızı istediğinizde sizi geri çevirmeyendir.

45. Türkçeyi doğru kullanabilen, çocuğa davranış ve konuşmalarıyla örnek olabilen biri olmalıdır.

Aslında çok şey istemiyoruz; en önemlisi de zaten olması gerekenler bunlar. Tavsiyelerime uyup uymamanıza karışamam elbet fakat şunu bilmenizi isterim.

Çocuğunu başka birine bırakmak zaten anneyi psikolojik olarak çok yıpratıyor. Kendinizi işinize verebilmeniz için aklınızın çocukta kalmaması da gerekiyor. İşte bu yüzden seçtiğimiz kişi güvenilir olmalı. Çocuğumuz bizim geleceğimizdir ve bıraktığımız kişiden bir çok davranışını öğrenecektir.


Bu arada bakıcınız espriliyse daha iyi olur çünkü espri çocukta zekayı tetikler.


Bütün annelere ve bakıcıya ihtiyacı olanlara sabırlar diliyorum.

( İyi Bir Bakıcı Nasıl Olmalı başlıklı yazı F.Ç.Kabadayı tarafından 6.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.