Şiir Edebiyatın ana damarı.Her yazar mutlaka yazım hayatına şiirle başlamıştır. Ama bazı yazarlar şiire devam etmemişler.

 

Konu; Yahya Kemal'in yayınlanmamış şiirlerinin, ham haliyle tekrar yayınlanması, Türk edebiyatında tartışmalara sebep olmuştu. Bazı edebiyatçılar ham halini okuyarak hangi evreden geçtiğini anlamak niyetindeydiler.

 

Oysa,Yahya Kemal şiirlerini çok titiz bir çalışma ve yıllar süren bir zaman dilimde olgunlaştırırdı. Bilindiği gibi Yahya Kemal'in bütün şiirleri ölümünden sonra kitaplaştırıldı. Bu eserlerin meydana gelmesinde, Nihat Sami Banarlı'nın emeği çoktu.

 

Ama Yahya Kemal'in çekmecesinde olgunlaşmayı bekleyen şiirlerin yayınlanması, itirazların yükselmesine  sebep olmuştu.Bu şiirlerin yayınlanmasına en çok Hisar ekolünün kurucusu  Şair Mehmet Çınarlı'dan gelmişti.

Bu şiirlerin yayınlanmasını bir kadının mahremiyetine girmek diye yorumlamıştı.

 

Benim bu konuyu tekra açmama sebep duygular zamanla değişirmi? Aynı duyguyu ikinci defa yaşanır mı?O zaman diliminde yazılan şiirde yıllar sonra duygu yoğunluğu yaşayarak şiir daha mükemmele ulaşır mı? Yoksa şiir kalemden çıktıntan sonra ilk haliyle mi kalmalı?

 

Bu düşünceler tartışıla bilir.Bu tartışmayı benim gündeme almama sebep de Beşir Ayvazoğlu'nun açıklamaları neden oldu. 1995 den beri şiir yazmayan Ayvazoğlu eski şiirlerini yeniden ele almak ve "kayıp şiiirler" diye bir kitapta toplamak isteğiydi.

 

Yazım hayatına şiirle başlayan Emine İşınsu, Adalet Ağaoğlu, Seviç Çokum, Selim İleri...gibi yazarların şimdi şiir yazmadıklarını,yazım hayatına nesirle devam ettiklerin görüyoruz.

 

Emine İşınsu, Bir yürek satıldı, adlı eserini o günki ruh alemi haliyle yazdığını bir daha böyle bir duygu yumağı içinde olamayacağını bir söyeleşinide anlatıyordu.

 

Dugular da zamanla değişir. Olgunlaşır.

 

Şiir bence O  hissiyat içinde yazıldığı gibi kalmalı, Şiir üzerinde değişimler yerine bugün ki hal ve ruhiye halinde  yeni şiir yazılmalı.

 

Ne dersiniz?

( Şiirler Postmodern Yazılır Mı? başlıklı yazı M.Filizman tarafından 18.11.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.