‘’ Ooo,  senin anne meditasyon  yapmak, sessiz  ol  biz. ‘’ diye  usulca  uyarıyor  oğlumu  misafirimiz.  Oğlumun hafifçe gülüşünü  işitiyorum, ‘’ Namaz kılıyor’’ diye açıklıyor  bir yandan da  yarı Türkçe  bilen arkadaşına. Ben de nasıl namaz kılıyorsam(!) kulağım merakla  onların konuşmalarında. Kendisi mucize  gibi kızcağız, benim her hareketime neredeyse  bir  mucizelik yüklüyor. Kendisi  mucize  dediğim de şundan; hani insanda hiç  sinir  olmaz mı? Bunda yok. Bir insan devamlı nasıl gülümseyerek ve mutlu bakar? Bu öyle. Devam ediyor oğluma bir şeyler anlatmaya, benim kulak  yine  onlarda.


     _ Çok para veriyor ben her ay, meditasyon gider mutlu ve sağlık olmak için ben. Bak senin  anne ellerini kulaklara kaldırdı, orada  çakraları açtı. Göğsünde eli koydu üstüne, enerji  dengeledi. Başı yerde tuttu  çok,  tüm enerji  akım  düzenledi. Başlamadan  önce  yıkadı  el  yüz, kötüler  aktı  bedenden.  Ben öğrendi hocamızdan meditasyon salonda hep böyle benzer hareketler. Sağlık olur, mutlu olur  ama  biraz  para  öder biz.


     Namazım bitmiş, selâmı vermiştim.

    _ Bizde  beleş  yavrum, biz  isteriz Allah verir hepsini. Namaz  bu namaz, dinimiz gereği yaparız. Müslümanlar  kılar  böyle.


   _ Oğlun değil  müsülüman?


    Vay vay, bak elin kızından neler öğreniyorum, çocukluğundan beri namaz kılan oğlum  bıraktı  demek namazı, kızcağız  görmediğine  göre.  Bir de  müsülüman  deyişi  yok mu? Dizideki  Hürrem’in  ‘’Sülüman!’’  diye  seslenişini  hatırlatıyor, güldürüyor  beni.


   _ Oğlum sen kılmıyor musun namazını?


  _ Anne, hiç namazı bıraktığımı gördün mü? Kimsenin yanında kılmadım, görmedi hiç,  o yüzden öyle söylüyor.


     Sonra  zannedersem aynı açıklamayı  İngilizce yaptı arkadaşına ki kız:

  _  Okey, sen de müsülüman. Görseydim  nasıl meditasyon, emm  şey namaz  yaptığını.


    Çat pat İngilizce, Türkçe  anlaşmaya  çalışıyoruz  evin  içinde. Çevremde  devamlı  gülümseyen  ve  her  an  bir  buluş  yapmış  gibi  şaşkınlık  ve  hayranlık  içinde  bir  yüz. Hatta  deneme  bile  yapıyorum  ‘’Yahu  bu  hiç  sinirlenmez mi?’’ diyerek.  ‘’Bakalım  kızdırabilecek miyim?’’  diye  düşünüp, sofrada  kendi  ısırdığım  lokmayı  uzattım  bir  gün. Tiksinir, yüzünü  buruşturur, belki tepki  gösterir  diye. Ama  yok, tam tersine ne dese  beğenirsiniz?


    _  Sen  çok  iyi  anne, bilmek  antibiyotik, bağışıklık. Benim  anne  ağzından  çıkarır  ekmek  verir  bebeğe. Bebek  olur  güçlü. Tükürük  çok  önemli  sağlıkta.


      Ohhh, tam  bir  fırsat  daha  bana. ‘’Bizde  başka  tükürük de var. Dua  edip tükürmek.Bak şöyle’’  dedim, ellerimi açtım, yüzüne  doğru  dua okuyup ‘’ Tü, tü, tü ‘’  diye  saldım  yüzüne.

    _ Sen benim  için  dua  okumak,  çok  çok teşekkür  etti ben.   


      Artık  pes  ettim  tabi.  Denedim, gördüm.  Ülkesindekiler  hepsi  böyle  değil  elbette   ama  bu  kız  sakin, olumlu  bakan, art niyetsiz  bir kız  işte. Temiz kalpli, her şeyi iyiye  yoran, kusur  aramayan  ve  devamlı  ‘’Teşekkür  anne,  thank god’’  diyerek, dilinden  teşekkür  ve  Allah’a  şükran  düşürmeyen  sevimli  biri.  Kızın meditasyon dediği, anlattıklarına  göre  bizim namazdaki  hareketlere  tıpatıp  benziyor. İyi de  bu  kız  böyle başarılı, mutlu, hoşgörülü olmayı  meditasyon  ile  başarmışsa, bizim  kıldığımız  namazlarda bir  eksiğimiz  var  demek. Mutlaka  bir  iş  var  bunda. Müslüman  olarak  yıllarca  namaz  kılalım, şu  kızın  farkında  olmadan  yaşadığı  ideal  müslüman  örneğine  kavuşamayalım.  Bu nasıl tezatlıktı  böyle? 


   _ Daha  detay  anlatır mısın? Neler  yapıyorsunuz  siz  meditasyona  gidince?


   _ Yes, biz  önce  inanmak  kalpten  bu  bize  iyi  gelecek. Melekler  bedenlerimizin  çakralarını  dua  ile  açacak.  Hareketler  hep  faydalı  egzersiz, yemek  az  yemek. Uyku az  uyumak.   Allah verdi her şey, çok  şükür  etmek. Ben önce kendi  sağlık  için iyi  düşünmek, öfke  kontrol  eder  ben  hiç  kin yok. Başkasına yardım  çok  var.


     Anlatıyor anlatıyor. Sanki  karşımda  peygamberimizin   hadislerini, emirlerini  ezberlemiş  biri var.  Bana  anlattıkları  devamlı  okuduğumuz  veya  dinlediğimiz  hadisler, bize   müslüman  olarak  emredilmiş  kurallar. Epey dinledikten sonra dedim:


    _ Sen  müslüman  olarak  bize  emredilenleri  yapıyorsun, saydıkların hep bunlar  çünkü. Bil ya da bilme, sen  örnek  bir  müslümansın  ve  bizler de  senin  gibi  olmalıyız  aslında. Ben sana  bizim  Allah’a  dualarımızı  öğretsem,  meditasyona  para da  ödemezsin, namazı da  öğretirim, namaz  kılarsın.


   _ Ama nasıl olur?  Her şeyimiz  uymuyor  ibadet.  Biz  gider  kilise günah  çıkarır, arınmak var.


   _ Sen  haftada  bir  kilise  gitmek, günah çıkarmak. Bizde  günde  beş  defa  namaz  af  dilemek  var. Günah  varsa  çıkar  gider, temiz  olmak  biz.  Günah  yoksa   sevap çoğalmak  bizde.


    Ben de  onun  konuşmasından  etkilendiğimi  fark ettim  sonradan. Ama  baktım  böyle  konuşunca  daha  çabuk anlıyor. Sözcüklerin  peşine  gelen  eklerde de   zorlanıyor  hep.  ‘’Kitap  ile  kitapçı’’  arasındaki  farkı  karşımızdaki  kitapçının  sahibini  göstererek  anlatmıştım.  On beş  gün  kaldılar  evimde.  Müslümanlığı  seçti. Benim  için de   yeni  bir  dünya  keşfi  gibi  oldu, onun  için de. Her  gün  bir  dua  çalıştık, namaz  zaten  alışkın  olduğu  hareketlerdi,  sadece  ne  zaman  nerede, hangi  dua  okunacak?  Onları  tarif  ettim.  Bunca  güzel huylarına  ilave  bir de  yüzüne  nur  geldi.  O;  herkesin  fark edemediği,  gönülden  inanmışların  yüzünden  yansıyan  ışık, aman  bir  güzellik,  bir  güzellik.


     Hani  ‘’Kuzguna  yavrusu  anka  görünürmüş.’’  derler  ya,  öyle  değil  canım.  Benim  gelinim  olacağı  için  değil.   

 

 

2011

Müjgân Akyüz

( Yabancı Misafir başlıklı yazı MüjganAKYÜZ tarafından 2.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.