Serbest Kürsü / Kitap Tanıtımı

Eklenme Tarihi : 18.12.2011
Okunma Sayısı : 2492
Yorum Sayısı : 0
Günün Yazısı

Bu Yazı 19.12.2011 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.

                                                           M.NİHAT MALKOÇ
 

            Yeşilin koynunda güzellik uykusunu uyuyan Trabzon, ülkemizin en şirin şehirlerinden biridir. Yeşille mavinin koyun koyuna olduğu bu mümbit topraklar maddî ve manevî binlerce zenginliği içinde saklamaktadır. Dünden bugüne, bugünden yarına taşınan bu zengin birikim hepimizin ortak değeridir. Bunu geleceğe taşımakta şair ve yazarlara önemli görevler düşmektedir. Onlar ne kadar yazarsa yazsın, bu emsalsiz güzellikler kâğıda dökmekle bitmez. Fakat ne kadarını yarınlara taşıyabilirsek kârdır. Heyamola Yayınları bunu gerçekleştirmek için kolları sıvadı bile. 22 yazarın kaleminden 22 Trabzon kitabı vitrinlerdeki yerini aldı.

 

            Bilindiği gibi Heyamola Yayınları “Trabzon’dur Yolumuz” adı altında bu şehrin mahallelerini, semtlerini ve belli başlı yerlerini anlatan 22 yazarın kaleminden, 22 kitabı okurlarına sundu. Şairler ve yazarlar duygusal bağlarının olduğu mahalleleri kaleme aldılar. Durup dururken Trabzon’la ilgili özgün bir okur kitaplığı oluştu. Trabzon’u 22 güzel kalemden şiir tadında okuma imkânı doğdu. Bu anlamlı projeye katkısı olanlara teşekkürler…

 

Heyamola Yayınları “Trabzon’dur Yolumuz” yazma projesinde Trabzonlu usta öykücü, şair ve radyo programcısı Serkan Türk’e de yer verdi.  “Güneşli Bayır”, Serkan Türk’ün Erdoğdu’yu anlattığı eserinin adı… Usta kalem Serkan Bey daha önce “Rüzgârlı Camlar”, “Uzak Yaz”, “Her Şeyin Güzel Olma Nedenleri” adlı kitaplara imza atmıştı.

 

            Şair Serkan Türk’ün kaleme aldığı Güneşli Bayır’ı büyük bir zevkle, bir oturuşta okudum. 110 sayfadan meydana gelen “Güneşli Bayır” adlı eser Erdoğdu’dan daha çok, Serkan Türk’ü ve onun Erdoğdu izlenimlerini uzun uzadıya anlatıyor. Türk, Erdoğdu’nun özellikle son on yıl içerisindeki değişimine ve dönüşümüne bir yazar gözüyle tanıklık ediyor. Söz konusu kitap “Sunuş, Güneşli Bayır, Yaşama Telaşı, Bir Semtten İlk Kez Bakmak, Babamın Sesi, Gülibrişim Ağacı, Gece Yürüyüşü, Eski Zamanda Merdivenli Bir Ev, Bugün Yeni Bir Anı Edindik Kendimize, Lakaplar ve Buzlu Dere Sokağının Sakinleri, Benim Odam ve Kalabalık Düğünler, Güvercinler ve Atmacalar, Pazar Yerlerinin Bereketi, Kahvehaneler, Erdoğduspor Kulübü, Kokulu Silgim Gazoz Kapakları ve Diğerleri, Çocukluğumun Oyunları, Erdoğdu Sözlüğü, Bir Alfabe Yaratmak, Son Söz” bölümlerinden oluşuyor.

 

            Bu şehri konu alan ve 22 kitaptan oluşan “Trabzon’dur Yolumuz” serisinin her kitabının başında, kitapların basımına maddî ve manevî katkıları olan eski Devlet Bakanı Faruk Özak’ın dört sayfalık “Sunuş” yazısına yer veriliyor. Bu yazının bütün kitaplarda tekrarlanmasını gereksiz buluyorum. Serinin ilk kitabında yer alması bence yeterliydi.

 

            Serkan Türk bundan evvel yazmış olduğu şiir ve öykü kitaplarıyla yazarlıkta ve şairlikte rüştünü ispatlamış bir isim olarak tanınıyor. Buna ilave olarak uzun zamandan beri zor şartlarda da olsa “Ada” adlı kültür, sanat ve edebiyat dergisini çıkarmaya çalışıyor.

 

            Türk’ün “Güneşli Bayır” adlı kitabını belli bir kategoriye koymak gerekirse, anı ağırlıklı bir eser olduğu söylenebilir. Fakat öykü türüne uyan kısımları da az değil. Lakin buna kuru bir tanıtım kitabı diyemezsiniz. Zira bu kitapta Erdoğdu’yla ilgili ansiklopedik bilgiler birkaç sayfadan öteye gitmiyor. Zaten malumat ağırlıklı bir kitap olsaydı bu kadar beğenilmezdi. Serkan Bey, kitabını acı tatlı anılarla yoğurarak, eserine şiirsel bir hava katıyor.

 

            Kitabın yazarı olan Serkan Türk, ömrünün ancak üçte birini geçirmiş Erdoğdu’da... Bu durum, aslında yazarın Erdoğdu’nun dününü, bugününü ve yarınını kuşatıcı bir bakış açısıyla anlatmasına kısmen de olsa engel teşkil ediyor. Serkan Türk, ömrünün çoğunu bu mahallede geçiren bir kalem olsaydı geçmişe dair ayrıntıların yansıtılmasında daha başarılı olabilirdi.

 

            Öykü, şiir ve yazılarıyla tanıdığımız Serkan Türk, Türkçeyi başarıyla kullanan bir yazar olarak biliniyor. Bu özelliğini “Güneşli Bayır” da da görmekteyiz. Zira bu kitapta kusurlu cümleye pek rastlayamıyorsunuz. Çok temiz bir dil ve şiirsel bir üslup dikkatleri çekiyor. “Güneşli Bayır” birçok yönüyle uzun bir otobiyografik hikâyeyi andırıyor. Hikâye tadında bir metin olarak okuyucuyu sürüklüyor; Erdoğdu’ya gizemli bir ayna tutuyor.

( “güneşli Bayır” Ve Serkan Türk başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 18.12.2011 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.