Değerli dostlarım yıllık izne ayrılınca hem tatil amaçlı hem de İstanbul’daki dostlarımı ziyaret etmek üzere İstanbul’a doğru yolla çıktım. Gece yol aldığım için etrafı fazla seyredemedim. Yaklaşık altı saatlik yolculuğun ardından İstanbul’a giriş yaptık. Sabah saat:07.00 civarlarında otogarda indim. Hiç kaybedecek zamanım yoktu. Her zaman bu şehre gelemezdim. Hemen metroya binip Aksaray’da indim. Oradan yürüyerek Laleli’den Beyazıt meydanına çıktım. İstanbul Üniversitesinin önünde bir bankta oturup, güvercinleri izlemeye koyuldum. Ortalık biraz canlanınca can dostum ve sınıf arkadaşım Aykut KARAGÜLMEZ’i arayıp geldiğimi haber verdim. Kısa bir süre sonra yanımda beliriverdi. Biraz hasret giderdikten sonra değerli dostlarımın buluşma mekanı olan MAS’a gittik. Orada dostlarım Muzaffer AKÇAY, Sebahattin ÇAĞATAY, Erkut KARAGÜLMEZ ile bir araya geldik. Sanal ortamın gerçeğe dönüştüğü an işte o andır. Mükemmel insanlarla bir araya gelme ve tanışma şerefine nail oldum. Dostlarımla hasret giderdikten sonra hemen isteklerim soruldu. İstanbul sevdalısı biri olarak tabiî ki Eminönü’nde ekmek arası balık yemeği özlemiştim. Hemen yola çıktık. Eminönü’nde ekmek arası balık ve turşu suyunun ardından vapurla Kadıköy’e doğru yola çıktık.
Değerli dostlarım bazı anlarda alınan zevklerin kelimelere dökülmesi o kadar zordur ki, bunları anlatacak sözcük bulmak imkansız gibi. İşte vapurla denizde yol almakta öyle bir şey. Kadıköy’ü dostlarımla birlikte karış karış gezip fethettikten sonra vapurla geri döndük. Dostlarımın bu kadar içten ve samimi davranışları karşısında diyecek bir söz bulamıyorum. Misafirperverlikleri takdire şayandı. Beni orada kaldığım sürece misafir olarak ağırlayan dostlarımın bu davranışları beni bahtiyar etti. Beş gün boyunca İstanbul’un altını üstüne getirdim. Doyuma ulaştım mı diye sorarsanız, İstanbul’un bu güzelliği karşısında doyuma ulaşılmıyor dostlarım. Belki de dünyanın en güzel şehri İstanbul’dur. İslam kültür ve medeniyetinin başkenti diyebiliriz. Dostlarımla bir araya gelince bu şehir başka bir anlam kazandı. Şunu anladım ki dostu olmayan insan hayattan zevk alamaz. Hayat dostlarla başka bir anlam kazanıyor.
Tüm dostlarım iyi ki varsınız, sonsuz saygı ve selamlarımla.
( İstanbul Anılarım başlıklı yazı Aforizma tarafından 19.07.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )