HAKİKİ MÜSLÜMAN NASIL OLUR?
    Hakiki Müslüman; Ailesini, büyüklerini, yurdunu ve bayrağını sever. İnsanlara karşı yumuşak daranır ve imkânı nispetinde herkese yardım eder. Annesini, babasını, büyüklerini sayar, küçüklerini sever. Hiç kimseyi incitmez. Temizliğe son derece dikkat eder. Yediği, içtiği, vücudu, eşyaları ve çevresi hep temiz olur. Hakiki Müslüman; Allah'ın kulu olduğunu bilir ve kulluk görevlerini eksiksiz yapmaya özen gösterir. Hiç ölmeyecekmiş gibi dünyaya, yarın ölecekmiş gibi ahirete çalışır. Çoluk çocuğunu ahlâklı ve örnek Müslüman olarak yetiştirir; Kuran-ı Kerim okumasını öğretir ve tahsil yaptırır. Yalnız akrabaları, arkadaşları, komşuları ile değil, bütün isanlarla iyi geçinir. Hakiki Müslüman; Dinin inceliklerini öğrenir, Allah'ın nimetlerine şükür eder. Yediği, içtiği hep helâldir. Kimsenin malına, canına ve namusuna göz dikmez. Hak yemez, kötülük yapmaz ve kandisine yapılanlara sabreder. Hile, hıyanet nedir bilmez. Haset edici, kıskanç ve kibirli değildir. Bilerek veya bilmeyerek bir günah işlerse, hemen tövbe eder. Büyüklerine, ölmüş olan müminlere, arkadaş ve çoluk çocuğuna daima hayır dualar eder.
    Hakiki Müslüman; İşyerinde son derece dikkatlidir, zamanını boş geçirmez. Çalışır fakat rızkı Allah'ü Teâla'dan bilir. Üzerine aldığı işi zamanında hatta daha önce yapar. Kul hakkından çok korkar, kusurları afeder. Hiçbir zaman kötü sözleri söylemez, yazmaz ve okumaz. Münakaşa etmez ve kimsenin kalbini kırmaz.
    Hakiki Müslüman; Her haliyle çevrasine örnek olur. Kimseyle alay etmez ve yalan söylemez. Fitne çıkarmaktan çok çekinir, sinirlerine hakim olur. Müslüman gıybet yapmaz, riya hatırından bile geçmez. Tatlı dilli, güler yüzlü, sözü ve özü doğrudur. Son derece tevazu sahibi ve alçak gönüllüdür. İffet sahibi, şevkatli, cömert, dürüst ve kibardır. Hasılı  hakiki Müslüman; Bütün kötü huylardan uzak ve iyi huylara sahip olarak, dünyada  rahat ve huzur içinde yaşadığı gibi, ahirette de sonsuz saadete erer. Zaten Müslüman olmak demek, Allah'ın emirlerine teslim olmuş kimse demektir. Allah'ım bizleri onlardan eylesin.
 
                                                   ÇOK UYUMAK.
              Evliyalığa şu üç meziyetle girilir,       Arif huzurda durmaktan lezzet alır,
              Sonra sayısız nimetler verilir.             Gafiller çok şeyden mahrum kalır   
              Daima az ye, az uyu, çok konuşma,      Seher uyanık ve ayakta karşılanır,
              Evliya olursan hiç te şaşma.                Çok fazla uyumak ayıptır,
              Fazla uyumak çok fazileti götürür,       Kıymetli vakitten kayıptır.
              Gaflet illâ tembellik getirir.                 Gaflete düşmek zarardır,
              Gecelerine güneş doğar,                       Kalbinizi oldukça karartır.
              Gafletle yatanı zulmet boğar.                Az uyku kalbe cilâdır,
              Uyanıklık huzurda  edeptir,                   Çok uyku ise başa belâdır.
              Çok uyku pişmanlığa sebeptir.              Az uyku nimet, çok uyku gaflettir.
 
        Fazla uykuyu at, seherde dağıtılır murat,     Sanma çok yemek kan, çok uyuyan unutkan olur,   
        Çok uyku eziyet, az uyku ise de meziyet.     Arifler sehere hasrettir, çok uyumak müsibet olur.
        Her müslüman bu hasletlerle kutludur,        Az ört yarganları, uyku tembelleştirir organları, 
        Seherde uyanık olanlar çok mutludur.          Midesi boş olana uyku, az uyuyana korku gelmez.
        Bütün rahmet kapıları Seherde açılır,          Uyku ölüme eşttir, Gafletle uyuyanın sonu ateştir. 
        Uyanık olanın üstüne nimetler saçılır.          Az ye mideni pakla, Çok uyumayı mezara sakla.
 
  Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az. Cahil ne yapacağını bilmez. Alim doğruyu bilendir, bildiğinden asla dönmez. Yaptıklarıyla  hiç kimseyi üzmez ve incitmez, ey iman edenler bunu böyle bilesiniz. Allah onları başımızdan eksik etmesin. Amin. Not: Bu manzume bir takvim yaprağından alınarak, bazı ilâveler,  düzenlemeler yapılmıştır.
( Hakiki Müslüman Nasıl Olur. başlıklı yazı HACI tarafından 15.02.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.