Bugünlerde Yozgat’ta göze çarpan bir değişim ve gelişim gözlemlemekteyiz. Bugün Bozok Üniversitesi’nin düzenlemiş olduğu “BOZOK KONFERANSLARI – 1”
“Yozgat’ın Somut Olmayan Kültürel Mirası” konulu konferansı yapıldı. Belediye Başkanı Yusuf BAŞER, Vali Necati ŞENTÜRK,Rektör Tamer UÇAR,bir çok öğretim görevlisi ve iş adamının katılımlarıyla gerçekleştirilen bu konferansı  Gazi Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Türk Halkbilimi Bölümü Öğretim Üyesi/ UNESCO Türkiye Millî Komisyonu Başkanı  Prof. Dr. Öcal OĞUZ yaptı.
Bozok Konferansları Dizisi olarak hayata geçirilen bu proje hakkında konuşan Rektör Tamer UÇAR  diğer üniversitelerden gelecek olan öğretim görevlilerin vereceği konferanslarla bu serinin devam edeceğini bildirdi. Projenin amacını da bildiren Uçar, öğrencilerin ve halkın katılımıyla gerçekleşmesi amaçlanan konferans serisinin halkın ve öğrencilerin bilgilendirilmesi ve gelişmesi yönünde büyük rol oynayacağını vurguladı. Üniversite için bir çok yatırım ve gelişim projelerinin de ilerleyen zamanlarda hayata geçirileceğini söyleyen Uçar bu konuda yaptıkları çalışmaların devam edeceğini söyledi.
 
Prof. Dr. Öcal OĞUZ Kimdir?
 
1960 yılında Sarıkaya’da doğdu. KTÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirdi. 1987 yılında Yozgatlı Hüzni Divanı çalışmasıyla yüksek lisansını tamamladı. 1991 yılında “Yozgat’ta Halk Şairliğinin Dünü ve Bugünü” adlı teziyle Halk Edebiyatı alanında doktor unvanı aldı.
1998-2001 yılları arasında Tunus Üniversitelerinde Türk Dili okutmanı ve misafir öğretim üyesi olarak çalıştı. Yurt dışı görevinin ardından Gazi Üniversitesine profesör olarak atandı. Halen G.Ü.Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Halk Bilimi Bölüm Başkanlığı ile Türk Halk Bilimi ve Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürlüğü, UNESCO Türkiye Milli Komisyon Başkanlığı görevlerini yürütmektedir.
 Görüldüğü gibi Oğuz Yozgat’ın edebiyatı üzerine çalışmalarını yapmış ve deyim yerindeyse aşını Yozgat’tın taşından çıkarmış, gerçek bir Yozgatlıdır. Halk edebiyatına gönül verdiği ahval ve akvaliyle görülen Oğuz, ülke genelinde yapılan restorenin ardından restoranlara  çevirtilen somut olmayan kültürel mirasların akıbetini anlattığı konuşmasında gerçekten çarpıcı örneklerle dinleyicilerin dikkatlerini çekmeyi başardı. Eskiden gelen ve nesilden nesile aktarılan  mirasların artık bir kenara itildiği ve Avrupa-i kültürün benimsetilmesinden tutun da dizilerimize,filmlerimize giren Avrupa-i kültürün zararlarından bahsetti. Zamanla kendi kültürümüze ne kadar çok uzak kaldığımızı gösteren çarpıcı örneklerle artık nerdeyse Avrupa-i bir toplum olduğumuzu gözler önüne serdi.En güzel örneklerinden bir tanesi de kendi kültürümüze ait olan hikayelerden ne kadar çok uzak olduğumuzu gösteren örneğiydi. Biz İngiliz, Fransız kültürüne o kadar aşina olmuşuz ki bize aşk hakkında sorulan sorularda o kültürlerin içinde doğup gelişen Romeo ve Juliet aklımıza gelmektedir. Oysaki Oğuz’un belirttiği gibi bizde aşk hikayesi denilince akla gelen kişiler Aslı ile Kerem,Şirin ile Ferhat olması gerekirken biz Avrupa-i şahısların yer aldığı aşk hikayelerini hatırlamaktayız. İkinci olarak ta Robin Hood örneğini veren Oğuz gerçekten halkın kanayan yarası olan bu kültür yıkımının ne kadar içler acısı olduğunu belirtti.  Zenginden alıp fakire veren yada dağıtan Köroğlu’nun yerini zamanla Robin Hood’un alması Oğuz’un deyişiyle bir Topkapı Sarayı’nın yıkılması gibi acı bir durumdur.
             Bilişim ve teknolojinin artık zirveye ulaştığı hayatımızda yetişen genç neslin Avrupa-i bir sistem içinde yetiştiğini belirten Oğuz, bununla birlikte toplumdan uzaklaştırılan çocuklarımıza değindi. Çocukların ölüm,düğün ve doğum gibi geleneklerden yoksun olarak yetişmesi bir zamandan sonra artık bu geleneklerin unutulacağını ve ilerleyen yıllarda yıkılan bir tarihi seyredeceğimizi vurguladı.Bu yok oluş ve yıkılışın olmaması içinde halk kültürünün yetişen  nesle çocuk yaşta aşılanması gerektiğini vurgulayarak  ve bunun da ancak okullara konan seçmeli bir ders vasıtası ile olacağını belirtti. Konferansın sonunda öğrenci ve halktan gelen soruları yanıtladıktan sonra konuşmasını bitiren Oğuz,  Vali Necati ŞENTÜRK ve Belediye Başkanı Yusuf  BAŞER tarafından plaket ve çiçek verilerek kutlandı ve çalışmalarından dolayı tebrik edildi.

( Bozok Konferansları başlıklı yazı cllttnynl tarafından 15.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.