Minik Haykırış    
 
     Arkasından biri seslendi, hemen durdu, yavaşça arkasına doğru döndüğünde yedi sekiz yaşlarında bir kız çocuğu ile göz göze geldi. Minik kız biraz utanarak biraz da korkarak kısık bir sesle:
 
-Kağıt mendil  ister miydiniz? Dedi.
 
Şöyle bir süzdü küçük kızı, belki kendi yaşı onun on katından fazlaydı, üst cebinden gözlüklerini çıkardı ve bir hamlede taktıktan sonra çatık kaşlarla bütün dikkatiyle baktı sesin sahibine. Üstü başı düzgün bir çocuktu, hani bu işleri meslek haline getirenlerden değildi sanki. Kıza yaklaştı, yumuşak ve yaşlı sesiyle,
 
-Şimdi lazım oldu, minik kız, güzel evladım. Dedi.
 
Küçük kız hayatı boyunca büyük bir başarıyı kovalamış da en sonunda yakalamış gibi bir ifadeye bürünerek, mendili yüzünü ilk kez görmüş olduğu yaşlı adama uzattı.
 
-Buyur dede !
 
Yaşlı adam mendili bir eliyle aldı ve diğer eliyle ceplerini yoklayarak bozuk para aramaya başladı. Küçük kız utangaç bir tavırla, geri geri adım atarak:
 
-Yok dede! Ben para istemiyorum!
 
-Olur mu evladım öyle şey!
 
-Gerçekten, hem sen dedin ya şimdi lazım oldu diye.
 
-Evladım sen de para kazanmak zorundasın değil mi?
 
-Biraz önce bir teyze torbamdakilerin hepsine yetecek kadar para verdi ama sadece bir tane mendil aldı.
 
Dedi, minik işaret parmağını göstererek. Yaşlı adamın yüzüne bir de şaşkınlık ifadesi eklenmişti şimdi, merakla:
 
-O senin kısmetinmiş kızım, peki neden para istemiyorsun?
 
-Paylaşıyorum dede, hakettiğimden fazlasını paylaşıyorum.
 
-Nereden öğrendin küçük pırlanta?
 

-Okul kitabımdan!

 

     Görüntüsü minik ama yüreği kocaman bir çocuk, içinde gözükemeyeceği  kadar büyük bir dünyanın karmaşasında milyonlarca kez basılmış bir okul kitabından öğrendiği bir satır bilgiyle gerçeği haykırıyordu. Minicik yaşında tanıştığı canavara benzeyen yokluğu, gördüğü bir çok yaşlı ve genç insanı yerden yere vuran geçim sıkıntısını, masallarda ki canavarı yenen muhteşem kahraman gibi yenebilecek hayatta ki karşılığını haykırıyordu, o minicik sesiyle.
 
Ertan Kargıtuğ 2012
 
 
( Minik Haykırış başlıklı yazı AXDSCI tarafından 23.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.