ÖNEMLİ:Aşağıdaki sözler internet ortamından derlendiği için bazıları karşılarında yazan kişiye ait olmayabilir.O nedenle bu aforizmaları kullanacak kişilerin bu ihtimali gözönünde bulundurmaları ricasıyla... 

**

Anatole France : Babanın erdemleri, çocukların servetidir. 
Balzac : Baba olduktan sonra göreceksiniz ki, kendi mutluluğunuzdan çok, çocuğunuzun mutluluğu ile mutlu olabilirsiniz. 
Bernard Shaw : çocuklarınıza ders vermek istiyorsanız bu hiç de gerekli değil kendinizi örnek gösterin. Ama sizin gibi olmaları için değil, sizin gibi olmamaları için. 
Cemil Sena : Anneler çocuğu akıllarından tutacakları yerde, ellerinden tutarlar. 
Churchill:Bir ulusu yönetmek, dört çocuğu eğitmekten daha kolaydır. 
Etienne Gilson : çocuğa küçük şeylerden zevk almasını öğreten,ona büyük bir servet bırakmış olur. 
Fethi Gürcan :Bir babanın çocuklarına verebileceği en büyük hediye annelerini sevmektir. 
Franklin : çocuklarınıza dilini tutmasını öğretin. Konuşmasını nasıl olsa öğrenecektir. 
J.J. Rousseau : çocuk mantığın uykusudur. 
J.J. Rousseau : Ulusların çoğu çocuklara benzerler. Büyüdükçe huylarını değiştiremez olursunuz. 
Jackson Brown : Bir domuza ve bir çocuğa istedikleri her şeyi verirseniz sonuçta çok iyi bir domuzunuz ve çok kötü bir çocuğunuz olacaktır. 
Jean Paul : çocuklar, susmayı öğrenmek için okullara, yüksek sesle konuşmayı öğrenmek için de üniversitelere gidiyorlar. 
Joseph Joubert: çocukların, nasihatten çok iyi örneğe ihtiyaçları vardır. 
Kant : çocuklarınıza verebileceğiniz en büyük armağan akıldır, gerisini kendileri halleder. 
M.Scott Peck: Bir çocuk için anası ve babası dünyayı temsil eder. çocuk, annesi ve babası nasıl davranıyorsa,dünyadaki herkesin de aynı şekilde davranacağını düşünür 
Mevlana : çocuk kırmızı elmayı görmeden elindeki kokulu soğanı bırakır mı? 
Milton Greenblatt: İlk başta anne-babalarımızın çocukları,sonra çocuklarımızın anne-babası oluruz. Daha sonra anne-babamızın anne-babası, En sonunda da çocuklarımızın çocukları oluruz. 
Mohawk Kabilesi :Unutmayın çocuklarınız sizin değildir. Onları yaratıcıdan ödünç aldınız. 
Muhammed Bozdağ : çocukların korkusuzluklarını yürüyüşlerindeki coşkudan anlayabilirsiniz.
O.A. Batista:Ana ve babaların çocuklarına bağışlayabilecekleri en güzel miras, günlük zamanlarından bir kaç dakikadır. 
Oscar Wilde : çocuklar iyi yapmanın en iyi yolu onları sevindirmektir. 
Paulo Coelho : Eğer bir gün yolunuzu kaybederseniz, bir çocuğun gözlerinin içine bakın. Çünkü bir çocuğun bir yetişkine her zaman öğretebileceği üç şey vardır: 1. Nedensiz yere mutlu olmak, 2. Her zaman meşgul olabilecek bir şey bulmak, 3. Elde etmek istediği şey için var gücüyle dayatmak... 
Pestalozzi : Ana ailenin güneşidir. Bir ailede o olmazsa orada büyüyen çocuklar gölgede kalmış meyveler gibi olgunlaşmazlar. 
Pittacus : Yaşlandığında çocuklarından bekleyeceğin şey, senin babana yaptığındır. 
Platon : çocuklara,babalarının yeteneklerine göre değil,kendi yeteneklerine göre meslek bulmak gerekir. 
Robert Fulghum : çocuklarınızın sizi dinlememelerine üzülmeyin, esas, sizi her an izlemelerinden korkun. 
Talmud : çocuğa söz verilen şey mutlaka yerine getirilmelidir. Yoksa yalan söylemeyi öğrenir. 
Thiersch : çocuklar eleştirilmekten, azarlanmaktan değil, kendilerine güzel örnek olunmasından etkilenirler. 
Victor Hugo : çocuğunu kaybeden bir anne için her gün ilk gündür; bu ıstırap ihtiyarlamaz. 



Ali Kaykı : baba oğlunu kendinden ileriye taşıyamamışsa, ya beceriksizliğindendir ya da oğlunun haylazlığından. 
Anatole France : Analık sanatının ilk şartı çocuk uyuduktan sonra uyumaktır. 
Atatürk : Büyük başarılar değerli annelerin yetiştirdikleri seçkin çocuklar sayesinde olmuştur 
Balzac : Bir anne yüreği,dibinde daima af bulunan bir uçurumdur. 
Benjamin Franklin : Bir kızın kusurlarını öğrenmek için onu bir kız arkadaşına övünüz. 
Diderot : En kötü babalar kimlerdir bilir misiniz? Gençliklerinde yaptıklarını unutanlar. 
E.Paul: annesi işlerine karışmaya devam ettikçe, hiç kimse yaşlı değildir. 
Hovey 
Emmet Fox: Büyüdükçe beğendiğimiz ya da özendiğimiz insana benzeriz. 
Goethe : Adettir; babanın topladığını oğlu saçar. 
Goethe : İnsan, babasına borçlu olduğu saygıyı ancak baba olduğu zaman duyar. 
J.Delisle : anne ve babamızı kader tayin eder,dostlarımızı ise kendimiz. 
Jurg Weber :Erkek çocuk ile babası arasındaki tek fark oyuncaklarının fiyatıdır 
Krezüs :Barışta oğullar babalarını, savaşta babalar oğullarını gömer. 
Lincoln : babam bana çalışmayı, fakat işin esiri olmamayı öğretti. Şimdi okumanın,hikaye anlatmanın, şakalaşmanın, konuşmanın ve gülmenin iş kadar; hatta ondan da önemli olduğunu biliyorum. 
Lincoln : Hayatta olduğum, olacağım her şeyi güzel anneme borçluyum. 
Longfellow: evlat, babasından yalnız para mirası beklemez, en mühim intikal namustur. 
Namık Kemal : Bir ülkedeki ahlak bunalımının bir kaynağı da ana babaların çocuk eğitiminde tuttukları yoldur. 
Napolyon : Fransa'nın iyi annelere sahip olmasını sağlayınız ki iyi oğullara sahip olsunlar. 
Ostrovoski : anneler, her şeyi görmeseler bile kalpleriyle duyarlar. 
Richard Wilkins :Ana babanız doğumunuzdan sorumludur, yaşamınızdan değil. 
T.Hesburgh :Bir baba yüz öğretmene bedeldir 
Victor Hugo : evlatlarını sevmeyen babalar olabilir; ama, torununu çıldırasıya sevmeyen dede olamaz. 

A.K.Tecer : Bey arı olmadan petek oğul tutmaz. 
Colin Wilson:Kelebek bir defa kanatlandı mı, bir daha asla tırtıl haline gelmez 
Çin Atasözü : Öğrenmek akıntıya karşı yüzmek gibidir; ilerleyemediğiniz takdirde gerilersiniz. 
Foster Wood: Evlilikte başarı yalnız aranan kişiyi bulmakta değil, aranan kişi olmaya da bağlıdır. 
Lessing : Hanımefendilere giden yol hizmetçilerden geçer. 
Longfellow : Çalışmayı ve beklemeyi öğrenin. 
Marie Corelli : Hiç evlenmedim, çünkü buna ihtiyaç duymadım. Evimde bir kocanın yerini tutacak üç hayvanım var: Sabahları hırlayan bir köpeğim, öğleden sonraları küfreden bir papağanım ve akşamları eve geç gelen kedim. 
Thomas Carlyle : Tecrübe, öğretmenlerin en iyisidir. Yalnız okul masrafı ağırdır. 
Victor Hugo : Şöhret, gençlik ve gurur... Mezar hepsini alır. 
( Ana - Baba Ve Çocuk Üzerine Güzel Sözler başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 24.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.