Köy Enstitülerinin temeli, düşünce olarak 1935 yılında Merhum İsmail Hakkı Tonguç tarafından, Ulu Önder Atatürk'ünde görüşü alınarak atılmış olup, Merhum Hasan Ali Yücel Milli Eğitim Bakanı olunca 17.Nisan.1940 tarih ve 3808 sayılı kanunla icraata konulmuştur. İlk olarak Eskişehir'de Çifteler Köy Enstitüsü olmak üzere, kısa sürede tüm ülke genelinde 21 adet köy Enstitüsü, birbirinin peşi sıra kurularak eğitim ve öğretime başlamış. 1942 yılında bu okullara öğretmen yetiştirmek amacıyla, Hasanoğlan Yüksek Eğitim Enstitüsü kuruluryor.
   1954 Yılında siyasilerin halk uyanıyor oy alamam, toprak ağalarının maraba, zenginlerin ucuz çalıştıracak işçi bulamam korkusundan ve müttefikimiz Amerika'nında baskısıyla, en az üç veya beş meslekli  köy öğretmeni yetiştiren bu okullar havadan, sudan ve asılsız sebeplerle  kapatılıyor. Öğretim süresi altı yıla çıkarılıp, dört duvar arasında, ezbere dayalı, uygulamadan uzak öğrenci yetiştiren eğitimci yetiştiren, İlköğretmen Okullarına dönüştürülüyor. Gerçi 15 yıl kadar bir zaman, bu okullarda Köy Estitülerini aratmayıp,  taki 1977 yılından sonra, Üniversiteye öğrenci yetiştirmek için, Öğretmen lisesine çevriliyor. İşte bunlardan biride bu süreçte Türk Milli Eğitimine 4184 adet öğretmen yetiştiren, Lüleburgaz Kepirtepe Köy Enstitüsü ve İlköğretmen Okuludur. Ben 1962 yılında bu okuldan üç meslekle mezun olan biri olarak, okulumla gurur duyuyorum. Bizleri yetiştiren öğretmenlerime şükranlarımı sunar, hayatta olanlara sağlıklı uzun ömürler, ölenlere de Allah'tan rahmet dilerim. Mekânları cennet, kabirleri aydınlık olsun. Bizlerin bu günlere gelmemize vesile olanlardan Allah razı olsun.
 
KÖY ENSTİTÜLERİ VE İLKÖĞRETMEN OKULLARI.
İlk kurulan Çifteler Köy Enstitüsü, onu takip ediyor Arifiye, Kızılçullu, Gölköy,
Bu sayede kısa zamanda eğitime hız verilip, öğretmensiz kalmayacaktır tek köy.
Kepirtepe, Pulur, Hasanoğlan, Pamukpınar, Akçadağ, Aksu birbirini takip ediyor,
Bu durum ülkeye canlılık getirip, kurucularına cesaret, moral ve mutluluk veriyor.
 
Cilavuz, Beşikdüzü, Düziçi, Savaştepe, Akpınar, Kayseri'de kuruluyor Pazarören,               
Kısa sürede bu okulların peşpeşe açıldığı yerlerde, çok mutlu oluyor bunları gören.
Gönen, İvriz, Ortaklar, Dicle ve son olarak, Van'da kurulan Erciş 21.nci okul oluyor,
Ülkenin en yararlı kuruluşların başında gelen, bu okullar pekte uzun ömürlü olmuyor.
 
Bu okulların kurucuları; Hasan Ali Yücel ve İsmail Hakkı Tonguç hiç te unutulamaz,                   
Köy Enstitülerini havadan, sudan bahane ve sebeplerle kapatanlar bir yere varamaz.
İş işten geçtikten sonra bu okulların kapanışının, büyük bir hata olduğu anlaşılıyor, 
Siyasiler halkın uyanmasını istemediğinden, olaylara iktidarca bir sünger çekiliyor.
                                 
Bu okullarlar, tam meyve verdiği bir zamanda, "Ham meyveyi kopardılar dalından"                
Ülke kalkınması ve vatandaşın okumasına yararı olan, bu okulları ayırdılar yolundan.                                        
                                                                                                                                                 
    Bu 20 adet Köy Enstitüsü'nün binalarının hali yürekler acısı durumundadır. Terk edilmiş, yıkılıp, tahrip         
ve talan edilmiş, harabeye dönmüş bir vaziyettedir. Yıldızeli - Pamukpınar'ın binalarını 2008 yılında tüm ihtişamıyla ayakta kaldığını yakından gördüm. Meğer orası Yatılı Bölge Okulu olarak kullanılmakta imiş.  Bundan sonra devlet korumasına alındığı söyleniyor. Artık korumanın ne anlamı olacak anlamak mümün değil.  Hayırlı olsun. Her şey yerle bir oldup, toz toprak haline gelmesi mi beklendi?           
   Bugün zamanımızda bu okullara dil uzatıp, 1940 lı yıllarında kışla hayatı yaşatılarak, tek tip insan yetiştirdiği iddaları ortaya atılmaktadır. Evet bir derece doğrudur. Eğer yurdunu satmayan, milletini seven, Türk Bayrağının dalgalandığı her yerde seve seve görev yapan, Atatürkçü ve onun eserlerine sonsuza kadar sahip çıkacak olan
öğretmenler kastedilerek, yetiştirilen tek tip insan yakıştırması yapılıyorsa, bende bunlardan biri olarak bunu
gururla kabül ediyorum. Tekrar dünyaya gelsem yine de kutsal bir meslek olan, öğretmenliği seçerim. 
                  1962 Yılı Kepirtepe İlköğretmen Okulu Mezunu: Hacı Raif Aydın. (Emekli Öğretmen).
                                                             
                                                     
                                                                                 
                                                          
                                                                                                                            
                                                                        
                                                                                                                                                                                       
                                                
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     h                                                                                                                                                                                                     
                                                                                                                                                                                                                                                
                                                                                                                                                           
                                                                                                                                                                                                                                                                                                       
                                                                                                                                                                                                                                                      
( Köy Enstitüleri Ve İlköğretmen Okulları. başlıklı yazı HACI tarafından 28.03.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.