Gökyüzünün geceden sabaha süregelen yolculuğu günün ilk ışıklarında son bulur. Güneş; sessiz sessiz pencerenize vurur. Göz kamaştırıcı güzelliğinden dün olduğu gibi bugün de hiç bir şey kaybetmemiştir. Işıl ışıl parlayan sarı saçları, gülen yüzüyle “merhaba” demektedir canlılara hem de bütün sıcaklığıyla.


Tabiatın bize sunduğu güzellikleri farkedebilmek için gözlerimizi biraz yukarı, biraz sağa sola, biraz da bastığımız yere kaydırmamızda fayda var. Her gün bıkıp usanmadan günü aydınlatan güneş,  gökyüzüne dua edermişcesine göklere açılmış ağaçların dalları ve hayata karşı dimdik duran gövdesi, bereketin adresi toprak, birbiriyle muhabbet eden kuşlar, gökyüzünden renginin güzelliği alan deniz, kardeşliği simgeleyen; omuz omuz vermiş dağlar aslında her biri mutluluk kaynağı.

Peki neden bunu bazı insanlar farkedemiyorlar. Sebep; “Hayat telaşesi, başımızı kaşıyacak zamanımızın olmayışı, işimizin  başımızdan mı aşkın oluşu mu?”. Adını koyduğunuz her ne ise “Lütfen bir kez daha düşünelim.

Hayatımızı sürdürürken maddiyatı şöyle bir kenara bırakalım. Sahip olmak istediklerimiz için kafa yorarken; elimizi cebimize sokmadan nelere sahip olduğumuzu da şöyle bir düşünelim. Yirmi dört saatimiz var;  birkaç saniyesini bunu düşünmek için ayıralım bence. O zaman hayata baktığımız pencere inanın daha da büyüyecektir.


Cephemiz arkaya bakmış öne bakmış fark etmez. Yürek cephemiz aydınlığa bakarsa hayat gözümüze daha bir güzel gelecektir.


İç dünyamızı bir göbek olarak düşünelim ve dört yola ayıralım. Biri bizi işimize, gücümüze götürürken diğerleri, inançlarımıza, hayallerimize ve umutlarımıza açılsın.


Giysileri nasıl tersinden giymiyorsak; günü de tersinden yaşamayalım. Biraz tebessüm hepimize çok yakışacaktır. Arkası gelir zaten.


Tabiata, sevdiklerimize biraz daha zaman ayıralım.

Hayat; bazen bizi yorabilir ama her şeye rağmen yaşamaya değer. Haydi, yeni günü kucaklayalım;  ne duruyoruz.

Herkese farkındalığı yüksek bir gün diliyorum.

Aysel AKSÜMER
 
 

 

( Farkındalık başlıklı yazı AyselAKSÜMER tarafından 9.04.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.