Canım kızlarım;
Bu satırları sizlere 45 yaşında 19 Nisan 2009 tarihinde gece saat 01:00 de yazıyorum.sebebi ise sizi hiç üzmek istemediğim halde bazen ömür boyu üzülmeyesiniz diye geleceğinizi etkileyecek olayları önleme adına sizi anlık üzmelerim oluyor ve bu konuda bana ve annenize karşı tavırlarınız beni çok üzüyor ve yaralıyor….
Canlarım belki sizlere hayal ettiğiniz gibi veya çevrenizde imrenerek izlediğiniz babalar gibi layık bir baba olamadım. Sizinle bir arkadaş, bir dost hiç olamadım çünkü ben kendimi daima onların üstünde görerek sizin babanız olmaya çalıştım. Allah ömür verdiği sürece de böyle olmaya devam edeceğim. Şu ana kadar da hiçbir zaman iyi bir baba olayım, kendimi size ve çevreme sevdireyim diye özel bir gayret içerisinde olmadım olamam da.Ben sadece bir baba olarak yapmak zorunda olduğum şeyleri yani sorumluluklarımı yerine getirdim.Ekstra hiçbir şey yapmadım yapamadım.bu nedenle bana ,baba olarak bizim için bugüne kadar ne yaptın ki? Yaptıkların zaten sıradan ve yapmak zorunda olduğun sorumluluklarındı deme hakkına sahipsiniz. Bunun için sizlere kırılmam gücenmem bunu bilesiniz. Aslında bu konuda sizler olumsuzluklar adına, inkârcılık adına, nankörlük adına bana ne yapsanız az bile sizlere hiç bir şey demeye hakkım yok. Bunun nedeni ise sizler değilsiniz, tamamen benim.bizim güzel bir atasözümüz var; NE EKERSEN ONU BİÇERSİN diye işte bu nedenle yaşadığım tüm olumsuzlukların sorumlusu benim….

Canlarım ben de sizlerin yaşadığınız yaşları yaşadım. Bu dönemleri bende atlattım..o zamanlar rahmetli dedeniz ile zaman zaman bende tartışırdım.o zamanlar onu çok kırıyormuşum ancak bunu şimdi anlıyorum(45 yaşında).istediğim bir şey yerine gelmediğinde veya herhangi bir konuda fikir ayrılığına düştüğümde hep kendimi haklı buluyor rahmetliyi daima suçluyordum. O da bana her seferinde sende baba olacaksın beni o zaman anlayacaksın diyordu. Öyle dediğinde bile itiraz ediyor ben senin gibi evlat yetiştirmem ki diyordum kendi terbiyesizliğimin suçunu bile rahmetliye atıyordum. İşte sizin yaşlarınızda ben bunları ektiğim için şimdi bunları hatta bunlardan daha fazlasını biçmem gayet normaldir.bunun yegane ve tek sorumlusu benim canlarım..

Canlarım ben bir baba olarak sizi canımdan çok seviyorum diyemem çünkü zaten öyle sevmek zorundayım. Bir baba olarak tüm maddi ve manevi ihtiyaçlarınızı karşılıyorum bunun için çırpınıyorum diyemem, çünkü zaten bunu yapmak zorundayım. Bir baba olarak sizi kazalardan belalardan koruyorum diyemem, zaten korumak zorundayım. sizi gözümden bile sakınıyorum diyemem, zaten sakınmak zorundayım. Velhasıl bu yaşınıza kadar ve bu yaşınızdan sonra hatta ahiret hayatınızda bile maddi ve manevi yaptıklarım ve ya yapacaklarım bir baba olarak zaten yapmam gereken şeyler. Bu nedenle bizim için ne yaptınız ki diye sorma hakkına sahipsiniz canlarım. İnanın bende sizleri daha çok mutlu edebilme adına bunların dışında bir şey yapamadığım için çok üzülüyorum. Fakat yetiştiğim ortam, aldığım terbiye ve kazandığım para ancak bu kadarına yetiyor yavrularım..sizlere katlar ,yatlar ,yüklü banka hesapları ve her istediğinizi yapabileceğiniz özgür bir hayat sunamıyorum.Beni bu şekilde kabul etmek zorundasınız. Nedenmi? İnsanlar hayatları boyunca arkadaşlarını hatta eşlerini bile değiştirebilirler ama annelerini, babalarını ve çocuklarını değiştiremezler. Yani; anne, baba ve çocuklar birbirlerinin vazgeçilemezleridir. Olmazsa olmazlarıdır. Demek istediğim, biz birbirimize kendi isteğimizle değil Allahın isteğiyle bağlıyız. Bu nedenle beni değiştirme şansınız yok canlarım. Madem böyle bir durum söz konusu kaderinize razı gelip benim gibi bir babayla ve anneniz gibi bir anneyle mutlu olmanın,mutlu yaşamanın yollarını bulacaksınız. Ne yapıyorsak sadece sizin anneniz ve babanız olduğumuz için yapmak zorunda olduğumuzu düşüneceksiniz. Sizi sevmek,sizi korumak, size kol kanat germek özel hayatınız ile yakından ilgilenmek bunlar bir babanın ve annenin sorumluluğu ve yapmak zorunda olduğu şeylerdir diye düşüneceksiniz ve alınganlık göstermeyeceksiniz yavrularım.ben rahmetli babamın bana dediği gibi demek istemiyorum fakat bir kez olsun hatırlatayım da demedi demeyin..canlarım sizlerde ileride inşallah anne olacaksınız o zaman bu günlerimizi nasıl hatırlayacaksınız bakalım!

Canlarım nasıl ki benim bir baba olarak annenizin de anne olarak yapmak zorunda olduğumuz sorumluluklarımız var ise Müslüman ve Türk birer evlat olarak sizlerinde yapmak ve uymak zorunda olduğunuz kurallar ve sorumluluklarınız var.biz anne ve baba olarak sizlerin bizim üzerimizdeki haklarınızı çok iyi öğrenip ona göre davranmak zorundayız..sizlerde anne ve babanızın sizler üzerindeki haklarını çok iyi öğrenip ona göre davranmak zorundasınız.hiç bir anne, baba ve hiç bir evlat göz göre göre birbirilerini ateşe atmazlar onların cehennemde yanmalarına müsaade etmezler..

Canlarım bu dünya hayatı fani bir hayat sayılı günler çabuk gelip geçiyor bu gün varız yarın yokuz. Bakın benim yaşım 45 annenizin ki 44 artık hastalıklarda tek tek çıkmaya başladı bunlar ölümün habercileri her an her şey olabilir. Türkiye yaş ortalaması belli Allah izin verirse bundan sonra yaşasak yaşasak 15 bilemediniz 20 yıl daha yaşarız. Bu 20 yılın da en fazla 5 yılını birlikte geçiririz. Hiç acele etmenize gerek yok vakti saati gelince okuldu evlilikti derken hepiniz yuvadan uçup gideceksiniz. Eeeeee canlarım Allah izin verirse eğer 5 yıllık bir birlikteliğimiz olacak çoğu gitmiş azı kalmış değilmi? Bu az zaman içinde birbirimizi üzmeye, kırmaya ve bizim dışımızdaki, ailemizden daha önemsiz şeyler için birbirimize surat yapmaya değermi? Aslında o kadar çok doluyum ki o kadar çok şey yazmak istiyorum ki fakat saat 02:30 oldu bir buçuk saattir yazıyorum yoruldum..uykum geldi..

Canım yavrularım bizim bundan sonraki hedefimiz ömrümüzün şu son günlerini birbirimizi mutlu edecek şekilde yaşamak ve inşallah Allahın izniyle ahirette cennette de bir arada olmak sonsuza kadar mutluluk içinde kalmak ve orayı hak edecek şekilde dünya hayatımızı tanzim etmek, bizi orada bir araya getirecek sebeplere sıkı sıkıya sarılmak olmalı.ben yüce rabbimden ve sizlerden bunu istiyorum canlarım..rabbim birliğimizi dirliğimizi hanemizdeki huzurumuzu ve sağlığımızı bozmasın yavrularım…
19,04,2009 / 02:35 Babanız.Hicabi ÇALIŞKAN
( Canım Kızlarım başlıklı yazı HİCABİ tarafından 2.08.2009 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.