Her ağızda dolaşan kalıplaşmış kelimelerimiz vardır hani keşke gibi, ahh gibi, vahh gibi, nerde gibi… Birde ‘ olsun ‘ var dilimizde dua gibi, bazen inat gibi, teselli gibi ya da şükür gibi...

           Çok ufakken ateşlenmişim bir gece yarısı. Babam kapı kapı taksi ararken , para ararken yok zamanında  ve bulamazken hiç kimseden ‘ OLSUN ‘ demiş annem !  Hayırlı komşularımız yok belki ya da zengin komşularımız ama düşünceli ve tutumlu bir eşin var. Ve ne güzel yapmış minicik patiğime, kocaman paralar sığdırarak. Bugünü dört dörtlük değilken, dişinden, tırnağından, ekmek paralarından arttırıp yarına birikim yaparken.

           Hepimiz çocuk olduk. Kimimiz en özel mamalarla büyüdük, çeşit çeşit giydirdi annelerimiz, oyuncak arabalar, bebekler süsledi rengarenk odalarımızı… Kimimiz de ‘ OLSUN ‘ dedik arkadaşlarımızın oyuncaklarıyla oynarken, komşunun eskileriyle ısınırken ve yalnızca ana sıcaklığıyla ve sütüyle büyürken. Nice kimsesizleri, evsizleri, barksızları, muhtaçları gördük çünkü. Ve paylaşmayı öğrendik; odamızı kardeşimizle, eşyalarımızı başkalarıyla ve sığınmayı öğrendik dualarımızla Rabbimize !

           Canımızdan çok sevdik sonra birilerini. Aşık olduk, onlarsız nefes almak bile zordu. Heyecanı da yaşadık varlıklarında, kaybetme korkusunu da ve yokluklarında acıyıp, kanamayı da. Kimi zaman ‘ OLSUN ‘ deyip sardık yaralarımızı geri dönecek ümidiyle beklerken, kimi zaman da vazgeçtiğimiz anda gelenlere kucak açtık yeniden ‘ OLSUN ‘ deyip affedip, bir şans daha verirken !

            Bazı zamanlar oldu en güzel fırsatları geri çevirdik ve en güzel dostlukları, aşkları… Tanımak, sevmek, yaşamak istemedik usanmışlığımızdan. ‘ OLSUN ‘ dedik yine pes ettik kurunun yanında yaşları yakarken !

            Ve geç kaldık kimilerimiz evliliğe, bir meslek edinmeye ya da malk mülk sahibi olmaya… Yine ‘ OLSUN ‘ dedik teselli ettik kendimizi, bazen de birbirimizi.Ve sıfırdan başladık yaşamaya, gençleştik adeta. 20 yaşında eğitime, 30’lu yaşlarda ise iş hayatı ve evliliğe attık adımlarımızı daha sağlam bir şekilde.    

 

           ‘ OLSUN ‘ diyerek kazandık kimi zaman, kimi zaman da ‘ OLSUN ‘ diyerek kaybettik inan !  Ama ' OLSUN ' lar öğrettiler her zaman ! OLSUN deyip geçmeyin AMAN ... !
 
 
 
( Olsun başlıklı yazı ösqee tarafından 21.07.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.