MESELA ;




Mesela yarından itibaren siteye yazı eklemek paralı olsa, ister şiir isterse nesir türleri, 1 adet yazı asabilmek için 1 TL ödense ve bunun metodolojisi oluşturulsa 10,20,30,40 kullanımlık gibi sanal krediler tesis edilse, arzu eden istediği zaman kredi kartıyla ya da banka hesabı, posta çeki gibi ödeme yöntemleriyle sanal yükleme yapsa hesabına ve 1 kredi 1 TL olsa.

.

.

.

…….saçmalama….stop….nereden çıktı bu kardeşim…stop…kim ula bu adam…stop…. kesin site destekli yazıyor…stop…ne iş bu…stop..hooooop noluyoz kardeşim…….stop…rakip sitenin komplosu…stop…silifkeninyoğurdu…..stop…..kasımpaşa…..stop…populizm….stop….show….stop…

.

.

.

Bu aykırı tanımlanabilecek “ mesela “ girizgahımın sindirilme ve algılanma süresi idi, bence yani.. mesela dedik yani…..

.

.

.

ÖRNEĞİN  ;

 

Hep yazarız ya, sitemi seviyorum, sanatı seviyorum, insanlık öldü mü ? duyarlılık, sosyal sorumluluk.. yardımlaşma.. imrendiğimiz, özendiğimiz ve sıklıkla yad ettiğimiz imece usülü.. Biraz araştırdım ortalama 100 sayfalık bir kitap her şey dahil bin adeti  2.000 TL civarında bir tutara bastırılabiliyor. Sitemizde kabaca benim gördüğüm günlük 50-60 arası yeni yazı yayınlanıyor, günde 50-60 TL’ndan ayda kabaca 2.000 TL desek çok hatalı bir hesaplama olmaz zira yazı sayısının arttığı günler var, özel günler var, var da var. Yani her ay bir arkadaşımızın kitabı basılabilir bu tutarla. Kimin kitabının basılacağı bir şekilde hem iyi niyet hem de nesnel kriterlerle belirlenebilir, kura çekilebilir, en yaşlı üyemizden başlanabilir, en istekli üyemizden başlanabilir gibi, bunun bir sorun teşkil edeceğini sanmıyorum.

.

.

.

…kardeşim parası olan var olmayan var…stop…günde 2-3 TL çok para…stop…hadi bana 2 yıl sıra gelmezse…stop…alemin kerizi ben miyim…stop…öğrenciler ne olacak….stop..kredi kartım yok…stop...sanat için para mı ödenirmiş…stop

.

.

.

Bu çekincelerin tamamı gayet makul ve rasyonel yaklaşımlarla çözümlenebilir. İnternet kullanan öğrenci dahil 1 TL’nı tel konturundan tasarruf eder yine ayarlar, yönetim kendi tasarrufunda ve gizlilik esasları çerçevesinde arzu ettiğinin hesabına kredi yükleyebilir …

.

.

.

SÖZ GELİMİ

 

Düşünsenize kitabınız basılmış, satılırmış satılmazmış bu bence çok tali bir nokta ve amaçlanan da bu olmamalı.

Eseriniz artık ölümsüzleşmiştir,

çoluğunuza çocuğunuza ananıza babanıza eşinize dostunuza

imzalayarak verebileceğiniz bir eser var,

hem sizin açınızdan hem de takdim edeceğiniz kişiler açısından

yaşanacak güzel duyguları bir tahayyül etmeye çalışır mısınız ?

Yeter mi bunu açıklamaya  kelimeler ??

Laptop, cd vs hiiiiiç basılı kitabın yerini tutar mı ?

Üzerinde adınız var,

önsözü var,

son sözü var,

içerisinde şiirleriniz,

makaleleriniz var,

sizin ya bu eser,

harbi harbi resmen sizin,

öyle güzel öyle anlamlı bir duygudur ki…



Ya buna destek olan, çorbada tuzu bulunanın mutluluğuna ne demeli ? Ben kendi adıma hem vallahi hem billahi uçarım havalara...

 

Bu çok ham bir fikir benim yazılaştırmaya çalıştığım, altının elbet doldurulması gerekir ama her şeyden önce niyet önemlidir. Diğer taraftan kaliteli sanatsal bilginin sürdürülebilirliği de kendiyle mütenasip finansal kaynaklara gereksinim gösterir, reklam hususunda dahi fevkalade hassas  davrandığına tanık olduğumuz yönetimden nereye kadar destek beklenebilir ki ? İnanınız gelişmiş toplumlarda bu tür faaliyetler zinhar bila bedel yapılmaz, bence doğrusu da budur. Dediğim üzere altının çokça ve usuletiyle doldurulması gerekir…

 

Yazıyoz işte öyle ya boş boş… mesela dedik yaniii… Bakalım yönetim ne diyecek.. ne bu kardeşim kraldan çok kralcılık der mi der belki ? Haklı mı haklı belki ? Onu düşün bunu düşün napcaz, onu yazma bunu yazma napcaz ? Var mı efendim yazdıklarımda bir düzeysizlik, bir izansızlık, bir had bilmezlik ….

 

Varsa da .. dedik işte yazıyoz öööleesiiineee… Müzik de ne alaka ise.. İtalyanca işte hani bir zamanlar siyah beyaz tv'de izlerdik ya San Remo'yu, nostalji olsun istedim Al Bono Romina Power'dan.. bi de bazı yerlerinde hayat bundan sonra daha güzel olacak, aşk, sevgi her şey farklı gibi bir şeyler diyor ...: ))

 

Saygılarımla

Mehmet Çağatay Ünlütürk

( Mesela başlıklı yazı MCU :) tarafından 5.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.