Yine yaklaştı bir bayram günü daha. Belki hastalara şifa, belki dertlilere deva, delilereyse etkisiz eleman adeta..Şimdiden başlamıştır hazırlıklar nice evlerde. Bayram şekerleri, kolonyalar, bayramlık elbiseler ve en sevdikleri uzakta olanlar için biletler alınmıştır bile.
          
           Eski bayramların tadı olmasa da biz büyüklere, kıpır kıpırdır çocuk kalpler yine de. Bayram sabahı erkenden kalkıp toplanacak şeker, çikolataların ve bayram harçlıklarının heyecanı sarmıştır minik yürekleri.

           Kimileri de hüzünle bekliyor içinde yaşadıkları o umarsız sevincini. Her bayram bir sıkıntıdır onlar için. Şimdi elektrik faturasından mı kısar ailesi, yoksa ev eşyalarının taksitlerinden mi Allah bilir. Almasalar kıyafet üzülürler, arkadaşları giyinmişken cicileri, olur mu hiç onların eskilerle üzerleri. Zorlayamazlar da anne-babalarını üstelik, bilirler çünkü ne yapıp ne edip almaya çalışırlar gücünün yettiğince. Nitekim genelde son günlerde bir umut, bir imkan doğar elbette. Allah üzmez çocukları bayram gününde. Hatta hiç bir günde.Duaları en çabuk kabul olandır masum çocuklar.

            Bir de hayal bile kuramayanlar var. Yine alınmayacak ciciler onlara, yine öpecek bir elleri olmayacak karşılarında, yine harçlık veren bir el uzanmayacak sevgiyle onlara. Belki bir kaç yürek şefkatle boyatacak ayakkabılarını bu defa. Sırf bayramın hatrına atacak üç beş kuruş boya sandığına. Bir tebessüm olur belki dudaklarda.

            Ya kader mahkumlarına ne demeli. Yine dört duvar arasında geçecek bir bayram daha. Yine bekleyecekler gözleri koğuşun kapısında, gardiyanın ' ziyaretçin var ' sesini duymak istercesine kulak kesilecekler en ufak ayak seslerine. Kimine getirecek mutlu haberi gardiyan, kimine çıtı bile çıkmayacak. Koğuş arkadaşlarından başka kucaklaşacakları olmayacak.

            Bazı anaların da ciğeri yanar bayram sabahı. Belki ilk bayramıdır bu evladının elini öpemediği ve bir daha asla öpemeyeceği. Vatanı uğruna veda etmiştir bu dünyaya evladı, feda etmiştir kendini bir katil kurşuna. Ne çok severlerdi bayramları oysa. Çocukları sevindirmeye bayılır, anasına kucak kucak sarılırdı. Bu bayramın onlarsız geçecek olması o ana yüreklerine ne acı !

            Neyseki herkese acı değil her bayram. Aza kanaat etmesini bilen, sevdiği bir kaç kişinin yüzünü görme şansını bulan, hayata ve bayrama herşeye rağmen gülümsemesini bilen, buna bir tek neden bulabilen yüreklere ne mutlu. Zaten çok hayal kurmayıp, çok şey dilemeyince pek bir kaybı da olmuyor insanın her konuda. Şimdi hepimiz şükredelim halimize ki ; ne yatalak bir hastayız, ne çaresiz ve yalnız bir sokak çocuğu, ne hapishanede bir mahkum... Ve onlara da dua etmeyi unutmayalım. Gülümsetecek bir umut ışığı düşsün kalplerine diye !

Özge Ersöz
13.08.2012


( Bayram Yaklaşıyor Yine başlıklı yazı ösqee tarafından 13.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.