Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 16.08.2012
Okunma Sayısı : 2512
Yorum Sayısı : 0

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

ARTVİN ÇARŞISI MERKEZ CAMİİ;H.1277-1278 M.1860-1861 YILLARINDA ARTVİN HALKI TARAFINDAN İNŞA ETTİRİLMİŞTİR, 1954 YILINDA TEMELDEN YIKILARAK 1957-1958 YILLARI ARASINDA BU GÜNKÜ CAMİ İBADETE AÇILMIŞTIR. CAMİ İÇİNDE H.1282 M.1865 TARİHİNDE YAPILAN MİNBER VE VAAZ KÜRSÜSÜ KULLANILMAKTADIR.

 

ZEYTİNLİK KÖYÜ MERKEZ CAMİİ;H.1272 MİLADİ 1857 YILINDA SALİHA HANIM TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, KUZEY YÖNÜNDE MİNARE OLARAK KULLANILDIĞI SÖYLENEN ÇINAR AĞACININ YIKILMASINDAN SONRA 20 YIL ÖNCE KUZEYDOĞU KÖŞESİNE BU GÜNKÜ MİNARE EKLENMİŞTİR.

 

SALİH BEY CAMİİ;ARTVİN MERKEZDEDİR, 1793 YILINDA YAPILMIŞTIR.

 

SALİHBEY CAMİİ;ARTVİN'İN KORZUL MAHALLESİ'NDEDİR, HALK ARASINDA KORZUL CAMİİ OLARAKTA ANILMAKTADIR. LİVANE SANCAK BEYİ SALİH BEY TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

BALCIOĞLU CAMİİ;ARTVİNLİ USTA REİSOĞULLARINDAN HASANAĞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

ARTVİN KALESİ (LİVANE KALESİ);ÇORUH NEHRİ'NİN KENARINDA, SARP BİR KAYA ÜZERİNDEDİR. SELÇUKLULAR ZAMANINDA BÜYÜK 1 ONARIM GÖRMÜŞTÜR, NE ZAMAN YAPILDIĞI BİLİNMEMEKTEDİR. ERZURUM-SAMSUN KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, ARTVİN'E GİRİŞTE YER ALMAKTADIR.

 

KUVARSHAN KALESİ;ARTVİN MERKEZİ'NDEDİR, BAKIRKÖY MINTIKASINDADIR.

 

MELO KALESİ;SARIBUDAK KÖYÜ'NDEDİR.

 

BOSELT KALESİ;OKUMUŞLAR KÖYÜ'NDEDİR.

 

PETOBAN KALESİ;KUTLU KÖYÜ'NDEDİR.

 

TUKHARİS KALESİ;KAYADİBİ KÖYÜ'NDEDİR, 744 YILINDA YAPILMIŞTIR.

 

USTAMİŞ KALESİ;ESKİKALE KÖYÜ'NDEDİR.

 

DÖRT KİLİSE KALESİ;TEKKALE KÖYÜ'NDEDİR.

 

OŞNAK KALESİ;KÖPRÜGÖREN KÖYÜ'NDEDİR.

 

İMPARATORLUK BAHÇELERİ;RUS ÇARLARININ ARTVİN'İ İŞGAL ETTİĞİ SIRALARDA YAPILMIŞTIR, BİR ARALAR RUS ÇARLARI ARTVİN'DE YAZLARI GEÇİRMEYİ GELENEK HALİNE GETİRMİŞLERDİ. AİLELERİ İLE BİRLİKTE YAZ TATİLLERİNİ GEÇİRDİKLERİ BU BAĞ VE BAHÇELER ŞİMDİ İMPARATORLUK BAHÇELERİ DİYE ANILMAKTADIR, ARTVİN'İN ÖNEMLİ MESİRE YERLERİNDEN BİRİSİDİR.

 

KARÇAL YAYLASI;TÜKİYE-GÜRCİSTAN ARASI'NDA Kİ DAĞLARIN ÜZERİNDEDİR, TREKKİNG PARKURLARINA SAHİPTİR. YÜRÜYÜŞ VE MESİRE İÇİN İYİDİR, BİTKİ ÇEŞİTLİLİĞİ AÇISINDAN ZENGİNDİR.

 

ARSİYAN YAYLASI;TÜRKİYE-GÜRCİSTAN ARASI'NDA Kİ DAĞLARIN ÜZERİNDEDİR, TREKKİNG PARKURLARINA SAHİPTİR. YÜRÜYÜŞ VE MESİRE İÇİN İYİDİR, BİTKİ ÇEŞİTLİLİĞİ AÇISINDAN ZENGİNDİR.

 

KAFKASÖR YAYLASI;ARTVİN'E 9 KM. UZAKLIKTADIR, DENİZ SEVİYESİNDEN 1.253 METRE YÜKSEKLİKTEDİR. BURADA HER YIL HAZİRAN AYINDA 3-4 GÜN SÜREN KÜLTÜR VE SANAT FESTİVALİ DÜZENLENMEKTEDİR, BURADA BOĞA GÜREŞLERİ-KARAKUCAK GÜREŞLERİ VB.ÇEŞİTLİ EĞLENCELER YAPILMAKTADIR. ULAŞIMI BELEDİYE'YE AİT ARAÇLAR GERÇEKLEŞTİRMEKTEDİR, ARTVİN'LİLERİN MESİRE YERİ OLAN BU YAYLADA KAMP KURMAKDA MÜMKÜNDÜR. ARTVİN BELEDİYESİ BURADA GECELEMEK İSTEYENLER İÇİN 80 BUNGALOV YAPTIRMIŞTIR, ARTVİN'İN EN ÖNEMLİ MESİRE YERLERİNDEN BİRİSİDİR.

 

GENYA DAĞI;KAFKASÖR YAYLASI'NDAN BURAYA ÇIKILABİLİR, DAĞIN ÜZERİ DÜZLÜK OLDUĞU İÇİN ARTVİN'İ VE ÇORUH NEHRİ'Nİ KUŞBAKIŞI GÖREN 1 YERDEDİR. ÜZERİNDE YÜRÜYÜŞ YAPMAK İÇİN ÇOK SAYIDA YOL VARDIR, EŞSİZ MANZARALAR İÇİN FOTOĞRAF MAKİNASININ YANINIZDA OLMASI GEREKMEKTEDİR.

 

MERSİVAN YAYLASI;ARTVİN MERKEZİ'Nİ ÇEVRELEYEN GENYA DAĞI ETEKLERİNDEDİR, ORMANLARLA ÇEVRİLİ GENİŞ DÜZLÜKLERİ OLAN 1 YAYLADIR. ARTVİN'LİLERİN YAZ AYLARINDA, MESİRE YERİ OLARAK KULLANDIKLARI 1 YERDİR.

 

HATİLA VADİSİ MİLLİ PARKI;ARTVİN'E 10 KM. UZAKLIKTADIR, ZENGİN BİR BİTKİ ÖRTÜSÜNE SAHİPTİR.

 

RAHİP KAÇGAL MANASTIRI;ARTVİN'İN ALABALIK (VERANABAĞ) KÖYÜ'NDEDİR, DERE MAHALLESİ (AHALT) SINIRLARI İÇİNDEDİR. V111.Y.Y.SONLARINDA BAGRATLILAR ZAMANINDA GRİGOR KANZDA TARAFINDAN YAPTIRILDIĞI YAZILI KAYNAKLARDAN ANLAŞILMAKTADIR. OLDUKÇA MEYİLLİ BİR ARAZİ ÜZERİNDE YÜKSELEN KAYA KÜTLESİ ETEĞİNE İNŞA EDİLMİŞTİR, 1 KİLİSEDEN İBARETTİR.

 

BAĞCILAR MANASTIRI;ARTVİN'E BAĞLI BAĞCILAR KÖYÜ'NDEDİR, KÖYÜN MEYİLLİ OLAN ARAZİSİNİN ÜZERİNE DÜZELTİLEREK YAPILMIŞTIR. KİLİSE-ŞAPEL VE DİĞER YAPILARDAN OLUŞMAKTADIR, HALEN HARAP DURUMDADIR. ARDANUÇ KALESİ'Nİ İBERYA KRALLIĞI'NIN MERKEZİ HALİNE GETİREN KRAL VAHTANG GORGASLAN TARAFINDAN 449-499 YILLARI ARASINDA YAPTIRILMIŞTIR.

 

PIRNALLI (PORTA) MANASTIRI;ARTVİN'E BAĞLI PIRNALLI KÖYÜ'NÜN BAĞLIK MEZRASI'NDADIR,

KRAL 1.AŞOT'UN TORUNU PRENS KHAOULİ TARAFINDAN 896-918 YILLARI ARASINDA YAPTIRILMIŞTIR. 1 ÇAN KULESİ-1 ŞAPEL VE 1 ÇEŞMEDEN OLUŞMAKTADIR, MANASTIRIN YERLEŞİM PLANINA BAKILDIĞINDA TAO KLARJHETİ BÖLGESİ'NİN O DÖNEMLERDE Kİ ÖNEMLİ KÜLTÜR VE DİNİ MERKEZİ OLDUĞU ANLAŞILMAKTADIR. ARTVİN-ŞAVŞAT KARAYOLUNUN 30.KM.SİNDEN AYRILAN 5 KM.LİK BİR YOLLA BURAYA ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR.

 

HAMAMLI KÖYÜ MANASTIRI VE CAMİİ;ARTVİN'İN HAMAMLI KÖYÜ'NDEDİR, 945-958 YILLARI ARASINDA KRALLIK YAPMIŞ OLAN MİMAR GABRİEL'E YAPTIRILMIŞTIR. GÜNEY KISMINDA DAHA ÖNCELERİ BİR GÜNEŞ SAATİ BULUNUYORDU, ÇALINDIĞI İÇİN ŞİMDİ GÖRÜNMEMEKTEDİR. X1V.Y.Y.A KADAR MANASTIR OLARAK FAALİYETİNİ SÜRDÜRMÜŞTÜR, XV1.Y.Y.DA İSE CAMİYE DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞTÜR. 1958 YILINDA TAMİR GÖRMÜŞTÜR, HALEN HAMAMLI KÖYÜ CAMİİ OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

ÇORUH NEHRİ;ARTVİN'İN EN BÜYÜK AKAR-SUYU'DUR, MESCİT DAĞLARINDA Kİ KAYNAKTAN ÇIKTIKTAN SONRA BAYBURT'U GEÇEREK YUSUFELİ İLÇESİ'NİN YOKUŞLU KÖYÜ MEVKİİNDE ARTVİN TOPRAKLARINA GİRER. YUSUFELİ İLÇESİ'NDE BARHAL (ALTIPARMAK) ÇAYINI, SU KAVUŞUMU DENEN YERDE OLTU ÇAYI'NI ALIR. İL MERKEZİNE DOĞRU KUZEYE DOĞRU İLERLER, ARTVİN YAKINLARINDA ORTAKÖY IRMAĞINI, BORÇKA'DA MURGUL ÇAYI-İÇKALE IRMAĞI-KAYNARCA SULARINI ALARAK MURATLI'DAN GEÇER VE BATUM'UN GÜNEY BATISI'NDAN KARADENİZ'E DÖKÜLÜR. TOPLAM UZUNLUĞU 376 KM.DİR, BUNUN 150 KM.Sİ ARTVİN İL SINIRLARI İÇİNDEDİR. ÜZERİNDE SU SPORLARI İÇİN ELVERİŞLİ ALANLAR VARDIR, BU NEDENLE SU SPORUNA İLGİ DUYANLARIN AKIN ETTİĞİ 1 NEHİRDİR. HER YERİ 1 MESİRE ALANIDIR.

 

ARDANUÇ'TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

ARDANUÇ KALESİ;ADAKALE MEVKİİNDE BULUNAN KALENİN ÇOK ESKİ ÇAĞLARDAN KALDIĞI TAHMİN EDİLİYOR, ÇEŞİTLİ DÖNEMLERE AİT YAPI KALINTILARININ BULUNDUĞU KALE'DE KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'A AİT 1 KİTABE YER ALIYOR.

 

YENİ RABAT KİLİSESİ;ARDANUÇ İLÇESİ'NİN YENİ RABAT (BULANIK) KÖYÜ'NDEDİR, ARDANUÇ'A 17 KM. UZAKLIKTADIR. ORTAÇAĞ MİMARİSİNE UYGUN OLARAK YAPILMIŞTIR, MANASTIRIN ÖN VE ARKA CEPHELERİNDE KABARTMA BİTKİ MOTİFLERİ YER ALMAKTADIR. İÇİNDE Kİ GİZLİ 1 GEÇİTLE, BULANIK DERESİ'NE İNİLMEKTEDİR.

 

GEVHERNİK KALESİ;ARDANUÇ İLÇESİ'NİN ADAKALE KÖYÜ'NDEDİR.

 

FERHATLI KALESİ;ARDANUÇ İLÇESİ'NİN FERHATLI KÖYÜ'NDEDİR.

 

CEHENNEM DERESİ KANYONU;ARTVİN-ARDANUÇ KARAYOLU ÜZERİNDEDİR.

 

İSKENDERPAŞA CAMİİ;ARDANUÇ FATİHİ İSKENDERPAŞA TARAFINDAN 1551 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR ARDANUÇ'UN ADAKALE  (ESKİ ARDANUÇ) MINTIKASINDADIR.

 

SALİH BEY CAMİİ;ARDANUÇ İLÇESİ'NDEDİR.

 

ARHAVİ'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

DİKYAMAÇ CAMİİ;ARHAVİ İLÇESİ'NDEDİR, AHŞAP VE KESME TAŞTAN YAPILMIŞTIR.

 

HOPA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

HOPA;ARTVİN'E 80 KM. UZAKLIKTADIR, DOĞAL KIYILARI VARDIR. HOPA'DAN, RUS SINIRINDA Kİ SARP KÖYÜ'NE KADAR OLAN KIYILAR MESİRE ALANI OLARAK KULLANILMAKTADIR VE MUHTEŞEM GÜZELLİKLERLE DOLUDUR.

 

ŞAVŞAT'TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

ŞAVŞAT KALESİ;

 

SÖĞÜTLÜ KALESİ;ŞAVŞAT İLÇESİ'NDEDİR.

 

TBETİ KİLİSELERİ;ŞAVŞAT İLÇE SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE 14 KM. UZAKLIKTA Kİ CEVİZLİ KÖYÜ'NDEDİR. 899-914 YILLARI ARASINDA BÖLGEYE HAKİM OLAN BAGRATLI PRENSLERDEN AŞOT KOUKHİ DÖNEMİNDE YONTMA TAŞTAN YAPTIRILMIŞTIR, 4 YÜZEYDEN İBARET OLAM ÇATISININ HER YÜZEYİNDE KOÇ HEYKELİ VARDIR.

 

ZOR MUSTAFA BEY TÜRBESİ;ŞAVŞAT İLÇESİ'NİN CEVİZLİ KÖYÜNDEDİR.

 

KARAGÖL SAHARA MİLLİ PARKI;ŞAVŞAT İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR.

 

YARLIK YAYLASI;ŞAVŞAT İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE ÇOK YAKINDIR. YEŞİL 1 DOĞA İÇİNDEDİR, BAKIMLI 1 YOLU VARDIR.

 

YUSUFELİ İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

AŞBİŞEN KALESİ;YUSUFELİ İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, KINALIÇAM KÖYÜ'NDEDİR.

 

DEMİRKENT CAMİİ;YUSUFELİ İLÇESİ'NİN DEMİRKENT KÖYÜ'NDEDİR, AHŞAPTANDIR.

 

BARHAL KİLİSESİ;1X.Y.Y.DAN KALMADIR, KESME TAŞTAN HARÇSIZ OLARAK İNŞA EDİLMİŞTİR. İÇ VE DIŞ SÜSLEMELERİ OLDUKÇA İYİ DURUMDADIR.

 

YUSUFELİ ÇEVRELİ KÖYÜ RAFTİNG KAMP MERKEZİ;ARTVİN'İN YUSUFELİ İLÇESİ'NE BAĞLI ÇEVRELİ KÖYÜ'NDE 1994 YILINDA 71.880 M2'LİK 1 ALAN İÇİNE RAFTİNG KAMP MERKEZİ KURULMUŞTUR, ÇORUH NEHRİ'NDE SU SPORLARI YAPMAK İÇİN GELENLERE BURADA KAMP HİZMETİ VERİLMEKTEDİR.

 

ARTVİN'İN BAZI İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

 

ARTVİN-BORÇKA;33 KM.

ARTVİN-HOPA;80 KM.

ARTVİN-ŞAVŞAT;65 KM.

ARTVİN-YUSUFELİ;85 KM.

 

( Artvinde Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 16.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.