Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 17.08.2012
Okunma Sayısı : 3624
Yorum Sayısı : 0

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

ZAĞNOSPAŞA CAMİİ VE KÜLLİYESİ;OSMANLI PADİŞAHI FATİH SULTAN MEHMET'İN VEZİRLERİNDEN ZAĞNOSPAŞA TARAFINDAN 1461 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, BALIKESİR'DE ÇARŞI İÇİNDEDİR.

 

ZAĞNOSPAŞA HAMAMI;YAPILAN TAMİRLERLE AYAKTA DURAN 1 OSMANLI ESERİDİR.

 

YILDIRIM CAMİİ;OSMANLI ESERİDİR, X1V.Y.Y.DA 791 YILINDA (HİCRİ 1388 TARİHİNDE)YILDIRIM BEYAZIT TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

 

UMURBEY CAMİİ;SÜLÜS YAZISI İLE MERMER ÜZERİNE OYULMUŞ 3 SATIRLIK KİTABESİ VARDIR, KİTABE 1412 TARİHLİDİR.

 

SAAT KULESİ;1827 YILINDA SİLİSTRE VALİSİ GİRİTLİ ZADE MEHMET PAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, 1897 YILINDA MEYDANA GELEN DEPREM SIRASINDA YIKILMIŞTIR. MUTASARRIF ÖMER ALİ BEY TARAFINDAN BU GÜNKÜ KULE İNŞA EDİLMİŞTİR.

 

KARESİ BEY TÜRBESİ;750 YILINDA YAPTIRILMIŞTIR, İÇİNDE KARESİ BEY İLE 5 OĞLUNA AİT MEZARLAR BULUNMAKTADIR. KARESİ BEY'İN SANDUKASI KUFİ YAZI İLE SÜSLÜDÜR.

 

YEL DEĞİRMENLERİ;BALIKESİR'E 25 KM. UZAKLIKTADIR, KARAKOL KÖYÜNDEDİR. BURADA 7 ADET YEL DEĞİRMENİ VARKEN, BU GÜN İÇİN 3 TANESİ AYAKTADIR.

 

DEĞİRMEN BOĞAZI;BALIKESİR'E 10 KM. UZAKLIKTADIR, BALIKESİR-BANDIRMA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR. 2 TEPE ARASINA KURULMUŞ 1 ŞEHİR ORMANIDIR. GAZİNO-RESTORAN VB.GİBİ TESİSLERE SAHİP OLAN 1 MESİRE YERİDİR.

 

KONAKPINAR ÇAMLIĞI;BALIKESİR'E 32 KM. UZAKLIKTADIR.

 

6 EYLÜL BALIKESİR FUARI;1936 YILINDA KURULAN BALIKESİR HAYVAN VE EMTİA PANAYIRI 1952 YILINA KADAR DÜZENSİZ OLARAK DEVAM ETMİŞTİR, 1952 YILINDAN SONRA ATATÜRK PARK'IN ALINAN PANAYIR'A İŞTİRAKLAR ARTMIŞTIR. SATIŞ VE EĞLENCE YERLERİ İLE DİKKATİ ÇEKEN VE GELİŞME GÖSTEREN PANAYIR 1958 YILINDA BALIKESİR SERGİSİ OLARAK AÇILMIŞTIR, BU SERGİ BALIKESİR FUARI'NIN NÜVESİNİ TEŞKİL ETMİŞTİR. 6 AĞUSTOS 1965'TE İLK KEZ 1 AY SÜRE İLE BALIKESİR 6 EYLÜL FUARI OLARAK ORTAYA ÇIKMIŞTIR, DAHA SONRA FUAR AÇILIŞ TARİHLERİ 20 TEMMUZ-20 AĞUSTOS TARİHLERİ ARASINA ALINMIŞTIR. FUAR ALANI ÖNCELERİ 70.000 M2'LİK ALAN ÜZERİNE KURULU İKEN, 1975-1976 YILLARINDA BU ALAN 150.000 M2'YE ÇIKARILMIŞTIR.

 

MARMARA ADASI;BALIKESİR'İN EN ÇOK TURİST ÇEKEN BÖLGESİDİR, BURAYA ERDEK'DEN MOTORLARLA ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR. MARMARA DENİZİ'NDE Kİ BU ADANIN HEMEN HEMEN HER YERİNDE TABİİ PLAJLAR BULUNMAKTADIR. ADA'DA Kİ BÜTÜN EVLER PANSİYON OLARAK VERİLMEKTEDİR, YALNIZ TATİL YAPMAK İSTEYENLERİN ÇOKLUĞU YÜZÜNDEN REZERVASYON YAPTIRMADAN GİTMEK AÇIKTA KALMANIZA SEBEP OLABİLİR. ADANIN EN YÜKSEK NOKTASI 609 METREDİR, DENİZE GİRMEK İÇİN EN İDEAL YERLERİ ABA-MANASTIR-ÇINARLI'DIR. BURADA BİZANSLILARDAN KALMA KALE KALINTILARI MEVCUTTUR.

 

ÇINARLI;MARMARA ADASI İÇİNDEDİR, KARADAN YOLU YOKTUR. MOTORLA 30 DAKİKA İÇİNDE ULAŞILMAKTADIR, OTEL-MOTEL MEVCUTTUR. ADANIN EN SAKİN YERLERİNDEN BİRİSİDİR, KÖYÜN MEYDANINDA ASIRLIK ÇINAR AĞAÇLARI VARDIR. BİRDE YAZ AYLARINDA ÇALIŞAN KIR KAHVESİ ALTINDA ÇAY-KAHVE İÇMENİZ İMKAN DAHİLİNDEDİR. YİNE YAZ AYLARINDA ÇALIŞAN 5-6 LOKANTASI MEVCUTTUR, SICAK HAVALARDA BİLE BURASI FIR FIR ESER.

 

AVŞA ADASI;MARMARA DENİZİ İÇİNDEDİR, ERDEK'TEN MOTORLARLA BURAYA ULAŞMAK MÜMKÜNDÜR. AVŞA ŞARABI ÜNLÜDÜR, ÇİNGENELERİN-ROMANLARIN SAZDAN YAPTIĞI HEDİYELİK EŞYALAR İLGİ ÇEKİCİDİR VE TURİSTLER TARAFINDAN SATIN ALINMAKTADIR. MARMARA ADASI'NA GİDEN MOTORLAR BURAYA DA UĞRAMAKTADIRLAR, BURASI İÇİNDE REZERVASYON ŞARTTIR.

 

PAMUKÇU KAPLICASI;BALIKESİR'E 18 KM.UZAKLIKTADIR, PAMUKÇU KÖYÜ'NDEDİR. KAPLICA SUYU ALKALİ-KLORÜRLÜ-SÜLFATLIDIR, İÇİLİNCE MİDE-ŞEKER HASTALIĞINA. BANYO EDİLEREK ROMATİZMA VE DAMAR SERTLİĞİNE İYİ GELDİĞİ BİLİNMEKTEDİR, BURADA ÖZEL İDARE TARAFINDA YAPILAN 1 TESİS VARDIR. TESİS İÇİNDE 2'ŞER YATAKLI 16 ODA, HER ODA'DA BANYO-KÜVET-DUŞ-LAVABO BULUNMAKTADIR.

 

AYVALIK'TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

ALİBEY ADASI (CUNDA ADASI);İLÇE'NİN 3 KM. AÇIĞINDADIR, ÜZERİNDE YERLEŞİM ALANLARI VE SAHİLİNDE KÜÇÜK BALIKÇI LOKANTALARI VARDIR. BURALARDA HER ZAMAN TAZE BALIK YEMEK MÜMKÜNDÜR, PAPALİNA DENİLEN SARDALYA-HAMSİ ARASI BALIĞI ÇOK MEŞHURDUR. BU GÜN İÇİN 1 PORSİYON BALIĞI 10.00-15.00 TL.YE YEMEK MÜMKÜNDÜR. OTEL-MOTEL-AİLE PANSİYONLARI-LOKANTA VB.TESİSLER MEVCUTTUR, ETRAFI TABİİ PLAJDIR. 150-200 KİŞİLİK MOTORLARLA YOLCULAR ADAYA GETİRİLİP GÖTÜRÜLMEKTEDİR, DOLAPBOĞAZI'NA YAPILAN 1 KÖPRÜ İLE KARA BAĞLANTISI DA TAMAMLANMIŞ OLDUĞUNDAN YÜRÜYEREK VEYA VASITA İLE ALİ BEY ADASI'NA ULAŞILABİLİR. KURTULUŞ SAVAŞI SIRASINDA DÜŞMANA İLK KURŞUNU BU ADA DA, ALİ ÇETİNKAYA ATTIĞI İÇİN BU GÜN ADA ONUN İSMİ İLE ANILIR OLMUŞTUR.

 

ARMUTÇUK (ALİ ÇETİNKAYA MAHALLESİ);İLÇE'NİN KUZEY KIYISINDA TEMİZ KUMSALI OLAN AÇIK 1 YERDİR, DENİZ İÇİNE KADAR UZANAN ZEYTİN VE İĞDE AĞAÇLARI İLE KAPLI GÜZEL 1 MESİRE YERİDİR.

 

BADAVUT (ŞAHİNKAYA);İLÇE'YE 10 KM.UZAKLIKTADIR, SARIMSAKLI PLAJI'NIN DEVAMIDIR. DENİZE KADAR İNEN ÇAM VE ZEYTİN AĞAÇLARI İLE KAPLIDIR, 1 MESİRE YERİ VE PLAJ OLARAK KULLANILMAKTADIR.

 

ÇAMLIK;İLÇE'YE 3 KM. UZAKLIKTADIR, 1 SAYFİYE MINTIKASIDIR. BURADA 1 ÇOK OTEL-PANSİYON-GAZİNO-KAMPİNG-DİSKOTEK VB.TESİSLER BULUNMAKTADIR, AYVALIK BELEDİYE OTOBÜSLERİ GECE SAAT 24.00'E KADAR AYVALIK-ÇAMLIK ARASINDA GİDER GELİR.

 

ŞEHİR PARKI;İLÇEYE 1 KM. UZAKLIKTADIR, DENİZ KENARINDADIR. İÇİNDE, GAZİNOSU MEVCUTTUR.

 

ŞEYTAN SOFRASI;İLÇE'YE 8 KM. UZAKLIKTADIR, SARIMSAK YOLUNUN BİTİMİNE 1 KM. KALA SAĞA KIVRILAN ASFALT 1 YOLLA ÇIKILIR. 90 C'LİK GÖRÜŞ AÇISINA SAHİP YÜKSEK 1 TEPEDİR, BURADAN AYVALIK İLÇESİ PANORAMİK OLARAK GÖRÜLMEKTEDİR. BURADA GÜNEŞİN DOĞUŞUNU VE BATIŞINI İZLEMEK ÇOK ZEVKLİDİR, BURADA BULUNAN İRİ KAYALARI SOFRAYA BENZETEN HALK BU MINTIKAYA ŞEYTAN SOFRASI İSMİNİ TAKMIŞTIR. 1 KENARDA BULUNAN AYAK BİÇİMİNDE Kİ ÇUKURA DA ŞEYTANIN AYAK İZİ DENMEKTEDİR, İNSANLAR BURAYA DİLEKLERİNİN YERİNE GELMESİ İÇİN PARA ATMAKTADIRLAR. PARALARI KİMİN TOPLADIĞI İSE BELLİ DEĞİLDİR.

 

SARIMSAK PLAJLARI;İLÇE'YE 8 KM. UZAKLIKTADIR, 7 KM. UZUNLUĞUNDA. 200 METRE GENİŞLİĞİNDE, ALTIN TOZU GİBİ PIRIL PIRIL 1 KUMSALA VE PLAJA SAHİPTİR. OTEL-MOTEL-LOKANTA VB.GİBİ TESİSLERE SAHİPTİR.

 

BAĞYÜZÜ-KOZAK-TAKSİYARKİS KİLİSESİ-SAATLİ CAMİ-ÇINARLI CAMİ AYVALIK'IN DİĞER GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERİNDENDİR.

 

AYVALIK ZEYTİNİ;AYVALIK ZEYTİNİ VE ZEYTİNYAĞI İLE DE ÜNLÜDÜR, MARMARA BÖLGESİ'NE HAKİM OLAN KÜÇÜK ÇEKİRDEKLİ. BOL ETLİ 1 ZEYTİN TÜRÜDÜR, AYVALIK BU ZEYTİN TÜRÜNÜN EN ÇOK YETİŞTİĞİ 1 İLÇEDİR. BU GÜN İÇİN 1 KĞ.AYVALIK ZEYTİNİ 10-15-20 TL. GİBİ DEĞİŞİK FİYATLARLA SATILMAKTADIR, 1 KĞ.ZEYTİNYAĞI FİYATI İSE 7.5 TL.CİVARINDADIR. ZEYTİN FİDANLARININ FİYATI İSE 10-20 TL. ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR, 500-1000 YIL YAŞAYAN ZEYTİN AĞAÇLARI YILLARCA SAHİBİNE PARA KAZANDIRMAKTADIR.

 

BANDIRMA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

LİVATYA PLAJI;

 

MANYAS GÖLÜ KUŞ CENNETİ MİLLİ PARKI;MANYAS GÖLÜ'NÜN YÜZÖLÇÜMÜ 192 KM2'DİR,

GÖLÜN DOĞU-BATI İSTİKAMETİNDE Kİ UZUNLUĞU 19 KM.DİR. KUZEY-GÜNEY UZUNLUĞU İSE 11 KM.DİR, GÖLÜN EN DERİN YERİ 5 METREYİ GEÇMEKTEDİR. MANYAS GÖLÜ'NE KUZEYDEN EĞRİDERE DÖKÜLMEKTEDİR, KARADEDE IRMAĞI İSE GÖLÜN SULARINI SUSURLUK ÇAYINA AKITMAKTADIR. MANYAS GÖLÜ'NÜN DENİZ SEVİYESİNDEN YÜKSEKLİĞİ 15 METREDİR, 1 NİSAN 1938'DE İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ FEN FAKÜLTESİ ZOOLOJİ ENSTİTÜSÜ DİREKTÖRÜ AVUSTURYA'LI PROF.DR.CURT KOSSWİNG VE EŞİ TARAFINDAN KEŞFEDİLEN KUŞ CENNETİ MİLLİ PARKI İÇİNDE 230 TÜRLÜ KUŞ VARLIĞI TESBİT EDİLMİŞTİR. 1 YILDA BURAYA GELEN KUŞ SAYISININ 2-3 MİLYON CİVARINDA OLDUĞU TAHMİN EDİLMEKTEDİR, BURAYA GELİP GİDEN KUŞLAR ARASINDA TEPELİ DALGIÇ-TEPELİ PELİKAN-KARABATAK-BALABAN-GRİ BALIKÇIL-ERGUVANLI BALIKÇIL-SAZ BÜLBÜLÜ-KAŞIKÇI KUŞU-ÇELTİKÇİ-BOZ KAZ-SAZ TAVUĞU-GUGUK-YEŞİLBAŞ-KUMAV-SÖĞÜT SERÇESİ BULUNMAKTADIR. MANYAS GÖLÜ'NÜN KUZEY VE KUZEY DOĞUSUNDA YER ALMAKTADIR, BURASI SÖĞÜT AĞAÇLARI İLE KAPLIDIR. KUŞLARI İZLEYEBİLMEK İÇİN 15 METRE YÜKSEKLİĞİNDE 1  GÖZETLEME KULESİ İNŞA EDİLMİŞTİR. BURADA AYNI ANDA 40 KİŞİ KUŞLARI SEYREDEBİLMEKTEDİR, 1959 YILINDA BAKANLAR KURULU KARARI İLE BURASI MİLLİ PARK OLARAK İLAN EDİLMİŞTİR. ZİYARETÇİLERE KUŞLARI ÜRKÜTMEMELERİ İÇİN DÜRBÜN VERİLMEKTEDİR, BALIKESİR-BANDIRMA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR VE BANDIRMAYA 21  KM. UZAKLIKTADIR.

 

BURHANİYE'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

HACI AHMET HANAY CAMİİ;İLÇE İÇİNDEDİR, TARİHİ 1 CAMİDİR.

 

KAVAKDİBİ CAMİİ;İLÇE İÇİNDEDİR, TARİHİ 1 CAMİDİR.

 

MEMİŞ CAMİİ;İLÇE İÇİNDEDİR, TARİHİ 1 CAMİDİR.

 

PELİTLİ KÖYÜ İÇMESİ;BURHANİYE İLÇESİ'NE 12 KM. UZAKLIKTADIR,PELİTLİ KÖYÜNDEDİR. KÖYE 4 KM, İZMİR KARAYOLUNA 2 KM. MESAFEDEDİR. DENİZDEN 5 METRE YÜKSEKLİKTE BULUNAN GEMİ YATAĞI KOYUNDA YER ALMAKTADIR, YER ALTINDAN KAYNAYAN SUYUNUN BAĞIRSAK-KARACİĞER-SAFRA YOLU HASTALIKLARINA İYİ GELDİĞİ BİLİNMEKTEDİR.

 

ÖREN;BURHANİYE'YE 4 KM. UZAKLIKTADIR, ÖRENTEPE-İSKELE-İĞDEBURNU İSİMLİ PLAJLAR BURADADIR. BU PLAJLARIN SAHİLLERİ 9 KM. UZUNLUĞUNDADIR, ÖREN'İN HER YERİ ÇİÇEKLERLE SÜSLÜDÜR.

 

EDREMİT'TE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

DERMEN KAPLICALARI;ÇOK ÖNCELERİ FRENK ILICASI, DAHA SONRA BOSTANCI ILICASI İSMİ İLE ANILAN DERMEN KAPLICASI EDREMİT İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR. KAPLICA SUYU 30 METRE DERİNLİKTE Kİ KUYUDAN MOTOR VASITASI İLE ÇIKARILARAK ILICAYA VERİLMEKTEDİR, SUYUN SICAKLIK DERECESİ 59.5 SANTİGRAT'TIR. BANYO EDİLEREK FAYDALANILMAKTADIR, ROMATİZMA-ARTRİT-NEVRALJİ-FİLİBİT-SEKELLERİ-KADIN HASTALIKLARI-GUD-ŞİŞMANLIK (OBEZİTE) HASTALIKLARINA BANYOSUNUN İYİ GELDİĞİ BİLİNMEKTEDİR.

 

GÜRE KAPLICASI;EDREMİT'E 14 KM. UZAKLIKTADIR, BU İLÇE SINIRLARI İÇİNDEDİR VE BATISINDADIR. KAZ DAĞLARI ETEKLERİNDE, ZEYTİN AĞAÇLARI İÇİNDE YEŞİLLİK 1 YERDİR. DENİZDEN YÜKSEKLİĞİ 3 METREDİR, DENİZE;ILICA İSKELESİ'NE 500 METRE MESAFEDEDİR, ÇANAKKALE-İZMİR KARAYOLU'NA 200 METRE. DENİZ VE MESİRE YERİ AKÇAY'A 3 KM. UZAKLIKTADIR. SU 22 METRE DERİNLİKTEN ÇIKARILMAKTADIR, SUYUNUN SICAKLIK DERECESİ 67.5 SANTİGRATTIR. KAPLICANIN 100 YATAKLI MODERN 1 OTELİ-RESTORANI-OTOPARKI VARDIR, MİTOLOJİYE GÖRE BURADA GÜZELLİK TANRIÇASI AFRODİT'TE BANYO YAPMIŞTIR. BURADA ÇAMUR BANYOSU YAPMAKTA MÜMKÜNDÜR, ROMATİZMA-NEVRALJİ-NEVRİT-MİALJI-CİLT-KADIN HASTALIKLARI'NA BANYOSUNUN İYİ GELDİĞİ BİLİNMEKTEDİR.

 

DEDELER CAMİİ;OSMANLILARDAN KALMA 1 CAMİDİR.

 

HEKİMZADE CAMİİ;OSMANLILARDAN KALMA 1 CAMİDİR.

 

KURŞUNLU CAMİİ;SELÇUKLULARDAN KALMA 1 CAMİDİR.

 

SARICA AHMETPAŞA HAMAMI;OSMANLILARDAN KALMA 1 HAMAMDIR.

 

ASTİRA KALINTILARI;EDREMİT'E 25 KM. UZAKLIKTADIR.

 

AKÇAY PLAJLARI;EDREMİT'E 10 KM. UZAKLIKTADIR, BU PLAJLAR 5 KM. UZUNLUĞUNDA TABİİ KUMSALLARA SAHİPTİR. BU PLAJDA DENİZ İÇİNDE ARTEZYEN KUYUSU VARDIR VE İÇİNDEN ÇOK İYİ KALİTEDE İÇME SUYU AKMAKTADIR, SUSAMANIZ HALİNDE DENİZDEN ÇIKMADAN KAYALAR ARASINDA YER ALAN BU ARTEZYEN KUYUSUNDAN SUYUNUZU İÇEREK YÜZMEYE DEVAM EDEBİLİRSİNİZ. AKÇAY, 1 MESİRE VE DENİZ KENTİDİR.

 

ANTANDROS ŞEHRİ KALINTILARI;ALTINOLUK'TADIR, ŞEHİR KALINTISI ARASINDA DİANA TAPINAĞI VE YAZILI TAŞLAR MEVCUTTUR.

 

ALTINOLUK;SAHİLİ, 5 KM. UZUNLUĞUNDA TABİİ 1 PLAJA SAHİPTİR.

 

ERDEK;SAHİLLERİ BAŞTAN BAŞA ALTIN RENKLİ KUMLARLA KAPLIDIR, SEYİTGAZİ TEPESİ'NDE Kİ MAĞARALAR ERDEK'İN TABİİ GÜZELLİKLERİ ARASINDA YER ALIR. AVŞA ADASI-MARMARA ADASI GELEN TURİSTLERİN SIK UĞRADIKLARI TATİL MEKANLARIDIR. KYZİKOS;AŞAĞIYAPICI-HAMAMLI KÖYÜ ÜZERİNDEN GİDİLİR, 7 KM. UZAKLIKTADIR. BURADA Kİ HARABELER ARASINDA DÜNYANIN 7 HARİKASI'NDAN BİRİSİ OLARAK KABUL EDİLEN HADRİANUS MABEDİ BULUNMAKTADIR.

 

GÖNEN'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

GÖNEN KAPLICALARI;İLÇE İÇİNDEDİR VE YÜRÜYEREK 5 DAKİKA İÇİNDE ULAŞILABİLİR, GÖNEN ÇAYI KENARINDADIR. DENİZDEN 33 METRE YÜKSEKLİKTEDİR, MİZYALILAR-ROMALILAR-BİZANSLILAR ZAMANINDAN KALMA KAPLICALARIN 2500 YILLIK TARİHİ OLDUĞU ÇEVREDE ÇIKAN ESERLERDEN ANLAŞILMIŞTIR. SUYUNUN İÇİNDE KALSİYUM SÜLFAT-BİKARBONAT-RADON BULUNMAKTADIR, SU 77 SANTİGRAT C SICAKLIĞINDADIR. BANYO ŞEKLİNDE İSTİFADE EDİLMEKTEDİR, ROMATİZMA-NEVRALJİ-NEVRİT-KADIN HASTALIKLARINA İYİ GELDİĞİ BİLİNMEKTEDİR. GÖNEN KAPLICALARI;GÖNEN BELEDİYESİ'NİN ORTAK OLDUĞU ANONİM ŞİRKET ARACILIĞI İLE YÜRÜTÜLMEKTEDİR, BU A.Ş.BÜNYESİNDE 3 OTEL VARDIR. BUNLAR DERMAN OTELİ-PARK OTELİ-YEŞİL OTEL'DİR, OTELLERDE HER TÜRLÜ İHTİYAÇ İÇİN GEREKLİ OLAN TESİSLER MEVCUTTUR, 300 KİŞİLİK 1 RESTORANDA ZİYARETÇİLERİN YEMEK İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAKTADIR.

 

MOZAİK MÜZESİ;KAPLICALAR YAKININDADIR.

 

GÜVERCİNLİ KÖPRÜ (İSKENDER KÖPRÜSÜ);HELENİSTİK DEVRE AİTTİR, BÜYÜK İSKENDER YAPTIRMIŞTIR.

 

DENİZKENT;MARMARA DENİZİ KIYISINDA BULUNAN, TABİİ 1 KUMSALDIR-PLAJDIR.

 

YEŞİL DEĞİRMEN;MESİRE YERİDİR.

 

DEREKÖY;MESİRE YERİDİR.

 

ARMUTLU;ORMANLIK 1 YERDİR, MESİRE YERİDİR.

 

DAĞ ILICASI;GÖNEN'E 13 KM. UZAKLIKTADIR, ORMAN İÇİNDEDİR. ROMALILAR DEVRİ'NDEN KALMA YONTMA TAŞLI HAVUZU VARDIR, ŞİFALI İÇME SUYU VE GENÇLİK ÇEŞMESİ ÜNLÜDÜR.

 

SINDIRGI'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

HİSARALAN KAPLICALARI;SINDIRGI-DÜVERTEPE DEVLET KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, İLÇEYE 20 KM. UZAKLIKTADIR. KAPLICA, SİMAV ÇAYI ÜZERİNDE Kİ ÇAYGÖREN BARAJI'NIN KENARINDADIR. GÜNDE 1.000 KİŞİ BU KAPLICADAN FAYDALANABİLMEKTEDİR, KAPLICA SULARI AĞRILI HASTALIKLARIN TEDAVİSİ İÇİN İYİDİR.

 

EMENDERE ILICALARI-KAPLICALARI;SINDIRGI'YA 7 KM. UZAKLIKTADIR, SUYU 32 C'LİK 1 SICAKLIĞA SAHİPTİR. SUYU CİLT-ROMATİZMA-SİYATİK-KADIN HASTALIKLARI'NA İYİ GELMEKTEDİR. 10 BANYO ODASI-DİNLENME ODASI-ÇAY VE KAHVE İÇME ODALARI VARDIR, KADINLARI GÜZELLEŞTİRDİĞİNE DAİR RİVAYETLER NEDENİ İLE KAPLICAYA GELEN GİDEN ÇOKTUR.

 

YAĞCIBEDİR HALILARI;SINDIRGI'DA, ORTA ASYA KONAR GÖÇERLERİNDEN YAĞCIBEDİR AŞİRETİ MENSUPLARI YAŞAMAKTADIR. BU AŞİRET MENSUPLARI, 5.000 YILLIK TARİHİ OLAN YAĞCIBEDİR HALILARINI ÜRETEREK YAŞAMLARINI SÜRDÜRÜRLER. BU HALILARI YAPANLAR ÇARŞI-PAZARLARDA BUNLARI SATARLAR, TÜRKİYE'DE HALI İŞİ İLE UĞRAŞAN BAZI TÜCCARLAR İSE BURAYA GELEREK BU HALILARI TOPLAYIP ÜZERLERİNE KARLARINI KOYDUKTAN SONRA YÖRELERİNDE SATMAKTADIRLAR.

 

BALIKESİR PAMUKÇU KAPLICASI-BALYA ILICA KAPLICASI-EDREMİT GÜRE KAPLICASI-GÖNEN KAPLICALARI-SUSURLUK KEPEKLER KAPLICALARI-SINDIRGI HİSARALAN KAPLICALARI İL SINIRLARI İÇİNDE YER ALAN KAPLICALARDIR.

 

BALIKESİR'İN BAZI İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

 

BALIKESİR-AYVALIK;138 KM.

BALIKESİR-BALYA;52 KM.

BALIKESİR-BANDIRMA;100 KM.

BALIKESİR-BİGADİÇ;38 KM.

BALIKESİR-BURHANİYE;101 KM.

BALIKESİR-DURSUNBEY;95 KM.

BALIKESİR-EDREMİT;94 KM.

BALIKESİR-ERDEK;121 KM.

BALIKESİR-GÖNEN;145 KM.

BALIKESİR-HAVRAN;84 KM.

BALIKESİR-İVRİNDİ;39 KM.

BALIKESİR-KEPSUT;23 KM.

BALIKESİR-MANYAS;96 KM.

BALIKESİR-SAVAŞTEPE;57 KM.

BALIKESİR-SINDIRGI;64 KM.

BALIKESİR-SUSURLUK;45 KM.

 

( Balıkesirde Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 17.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.