Bugün en mutlu halimle uyandım, kursuma gitmek üzere hazırlandım ve uykudan biraz daha nasibini almasına izin verdiğim kardeşimi nihayetinde uyandırdım. Birçok insan gibi ikimizde sabahları sinirli oluruz. Günaydınlaşma falan olması mümkün değildir evimizde genelde.

            Güneşli güzel bir sabah. Bir önceki gün evde fırsat bulup dersime çalışamamış olup, kardeşimin sırasını ele geçirmedim bilgisayarda. Ve bugün bir an önce ders dinlemek heyecanıyla uyanmışken ben, yüzümde gülücükler açmasa da sinirli bir yapıda değildim. Kısa sürede evden çıkmış olup kursa doğru ağır adımlarla ilerlerken, bakkaldan ıvır zıvırımızı da almayı ihmal etmedik.

            Neden sonra aramızda geçen birkaç kelimelik diyalog sinirleri zıplatmaya yetti. Kardeşimin her zamanki insanı kavgaya teşvik edici konuşma uslubu, benimde ani çıkışımla parlayınca, kursun yolunu tek tutmakla sonuçlandı. Yolu değiştirmemle eve döndüğümü sanan kardeşim eve vardı ve bende yalnız başıma kursa vardım.

         Kursa vardığımda cep telefonuma gelen mesaj, zaten üzgün ve kızgın olan benliğimi birhayli daha üzdü. ‘’çok bencilsin’’ yazıyordu kardeşimden gelen mesajda. Ve benciller hakkında bir yazı yazmaya yöneltti beni bu mesaj.

            Uzun uzun düşündüm durdum gün boyu. Bencil insan; yalnızca kendi mutluluğu, kendi arzu ve istekleri, kendi çıkarları pahasına her şeyi yapabilecek ve kendinden başka kimsenin acılarını görmeyen ağmalarmış. Her lafında ‘ben’ i öne süren, genelde yalnız olan ve çok düşünen insanlar bencilmişler.

            Ne garip geldi bana. Sabah beridir girmediğim okumadığım yazı kalmadı, gerek internette gerekse kitaplarda. Çok düşünmek nasıl bencillik olabilir ki arkadaşım. ‘Hiç düşünmeyen ya da yalnızca kendini düşünen bencildir’ derseniz bir nevi anlayabilirim. Ve bence sadece kendi mutlu olmalı ve herkes mutsuz, başarısız olmalıdır bencillere göre!

            Misal diyorum Edison birçok deney yaptı, yalnızdı ve ta ki elektriği bulana dek hep düşündü, düşündü ve düşündüklerini uyguladı. Elektriği icat edene kadar her deneyinde bir başarı ve bir başarısızlık elde etmedi mi? Bencil miydi Edison ? ‘ Ben’ dedi, ‘ bu elektriği bulacağım’ dedi ve ‘BEN’ buldum demedi mi sonunda? O bulmadı mı? Gerek ben diyerek, gerek çok düşünerek ve gerekse yalnız kalarak, milyonlarca insanı aydınlatmadı mı bu buluşla ? Bencil miydi Edison sorarım size? Varsın aranızda bencildi diyenler olsun kime zararı oldu? Bunca insan faydalanırken bu buluşla…

            Hepimizin sürekli vakit geçirdiği komşuları, akrabaları ya da en yakınım dediği arkadaşları vardır. Dostluk hatta insanlık değil midir ki herkesi olduğu gibi kabul etmek, yanlışlarını söylemekle yükümlü olmak ve sonunda herkesin kararına saygı duymak ! Zaman zaman ‘ben böyleyim’ deyip sergiledikleri, karşısındakilerini kıran o bencil  davranışlara susarken bilmezler sustuğunuzu. Darıldığınızı da bilmezler… Bir gün ani bir parlayış gösterdiğinizde ise gücünüzün bittiğinde bencil olan siz olursunuz ! Bunca zaman olduğu gibi kabul ederken, etmeye çabalarken sevdiğinizi, o mutlu olsun diye siz üzülürken ‘ sencil’ olmazsınız da, hani bir insanı kırk yıl taşırsınız sırtınızda da bir gün taşımazsanız sizden kötüsü olmaz ya, işte o misal bittiğinde sabrınız ve evet, belki bir an bir kezde ‘ben’ dediğinizde,  ‘BENCİL’  diye yapıştırırlar damgayı alnınızın tam ortasına.

            Oysa bunca zaman ben diyen odur. Ya da siz içinizden ‘ya ben ‘ diye ağlarken, hayır ben diyendir onlar. Asıl benciller onlardır.

            Evet her insan bir miktar bencil olabilir hep diyorum. Cenazenin ardından ‘ Ne yaparım ben sensiz’ diye ağlamak bencillikse, sevmediğin bir ortamda sırf o var diye ‘ben burayı çok sevdim’ diyebilmek bencillikse evet hepimizde var bencillik ! Ama ben derken siz karşınızdakini üzdüğünüze inanmıyorsanız ve birinin kötülüğü için BEN demiyorsanız bu bencillik değildir!

            Bencil insan mutlu insandır bir kere… Sen, sen, sen der belki ya da ben, ben, ben… Ama mutludur illa egolarını tatmin etmiş, benliğini yüceltmiş başkalarını üzerek ya da en güzel fırsatçılıkları yaparak mutluluğa ulaşmıştır.

            Yazılacak o kadar çok şey var ki aslında toparlamak ne mümkün bu kafayla! Yaradan asıl bencillerin gazabından korusun herkesi. Ayıklamak çok mümkün değil nitekim.

              

( Ahh Bencillik başlıklı yazı ösqee tarafından 23.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.