Bando mu tekbir mi?

Metehan Demir
24 Ağustos 2012
Bando mu tekbir mi?

KÜLTÜR ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay Antalya'da şehit cenazesinde o sırada cenaze marşı çalan askeri bandoyu "Halk tekbir getirecek, kesin" diyerek susturması yeni bir tartışma başlattı.

Bir grup "Bu işler yıllardır belli bir rituel ve tören ciddiyetiyle kurallar çerçevesinde hep böyle yapıldı. Askeri bandonun susturulması bir hataydı. Tekbirin yeri ayrı bandonun yeri ayrı. Bu saatten sonra birileri daha kalkıp her cenaze töreninde burada cenaze marşının da askeri bandonun da işi yok çekip gitsinler derse ne yapılacak" derken, diğer bir grup ise "İnsanların o andaki duyguları, Allahuekber diyerek tekbir getirmek ise bando anlamsız, ne işi var. Bizim gelenek ve adetlerimizde cenaze marşı yok. Tabii ki tekbir getirilecek. Burası müslüman ülke. Bakan iyi yapmış" diye karşı tepkide bulundu. Bir kesimde, sol kökenli olan CHP kökeninden Ertuğrul Günay'ın bu çıkışını anlamlı buldu. Ve farklı yorumlar da yaptı.     

İŞTE BAKAN GÜNAY’IN BANDOYU SUSTURDUĞU ANLAR

Ne olursa olsun sinirlerin bu kadar gergin olduğu bir ülkede böyle bir çıkışla hiç bitmeyecek bir tartışmayı başlatmak zamanlama açısından çok büyük bir talihsizlik. Belki Kültür Bakanı Günay o sırada yakınlarını, yani şehidini toprağa verecek olan öfkeli kalabalığın duygularına tercüman o/_np/4225/17694225.jpgldu. Bu konuda belki de orada kendisine bir baskı vardı. Ama orada sanki bir suç işliyormuş gibi, sadece görevini yapmaya çalışan, askeri bandoya çıkışı pek hoş bir tepki olmadı. Öyle bir hava yarattı ki, sanki askeri bando tekbir getirmek isteyenlerin seslerini bastırmak, onları engellemek istiyordu. 

Halbuki eminim askeri bando da oradaki kalabalık kadar üzüntülüydü ve dini hassasiyete sahipti. Böyle bir görüntü o psikolojik ortamda, dediğim gibi pek yakışık almadı, bando da zor duruma düştü. Tekbir getirmek, şehidi uğurlarken oradaki kalabalığın, yakınlarının en önemli son görevlerinden biridir. Eminim oradaki halk da, bugüne kadar binlerce şehidin cenazesinde olduğu gibi, oradaki askeri bandodan rahatsız olmaz.

Ama eğer bu konu bundan sonra şehitlerimizin toprağa verildiği o üzüntülü cenaze törenlerinde "Bandoyla marş mı çalınacak, sadece tekbir mi getirilecek" gibi anlamsız bir polemiğe neden olursa herhalde bundan en çok hayatını bu ülke için veren şehidin aziz ruhu rahatsız olur. Herkes bu durumda şehidin "Siz benim sizler için, bu vatan için öldüğümü unutmayın yeter. Beni uğurlarken bunları konuşursanız bu beni sadece incitir" diyeceğini unutmasın.
Bu kadar kavga dövüş varken bu ülkenin bir de bu tip garip tartışmalara ihtiyacı yok. Doğrudur, Bakan Günay sonradan bandoya anlayışı için teşekkür etti, iyi de etti. Ama şimdi her cenazede "Bando mu tekbir mi" diye çok yersiz bir süreci, istemeden de olsa, başlattı.





AYIPTIR YAZIKTIR GÜNAHTIR


Hiç yakışıyor mu koskoca bir bakana asker ile uğraşmak

Doğru mudur tekbir ile bandoyu aynı düzlemde buluşturmak

Dini duyguların politizasyonu kime ne kazandırmış ki

Adettir çalınır cenaze marşı lüzumsuz gaipten konuşmak

 

Az kafası çalışan bilir ki yoktur hesaplanmış bir ard niyet

Ama gün gelir sorarlar insana nedir bu fütursuz keyfiyet

Temsil yetkisi olanların alelade davranma lüksü yoktur

Polemiğe çanak tutarsan vekilliğin olur şahsi zafiyet

 

 

MCU


( Yurdumdan Haberler... başlıklı yazı MCU :) tarafından 24.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.