O  12 Eylül darbesinin mimarlarından birisi.Hala hayatta..Biz O darbe günlerine nasıl gelmiştik.Bu konunun üzerine son yıllara kadar gitmemiştik.Aslında bu konu şimdilerde ucuz kahramanlık konusu.

Darbeyi meşrulaştırma çalışmaları için niçin bir yıl beklendi?Bu soruyu  Bedrettin Demrel cevaplandırmıştı."Bir yıl darbeyi  beklettik Darbe meşru olsun diye..Akla şu soru geliyor;kısmi sıkıyönetime rağmen niçin terör olayları durmadı?.Buna seyirci mi kalındı?
Bu sorunun cevabını Demirel'de aramıştı.Şöyle bir soru sormuştu,darbeyi yapanlara;11 Eylül günü akan kan niçin 12 Eylül de durdu.Ama siyasi hayatı boyunca hiçbir risk alamayan Demrel bu sorusunun cevabını aramadı.Bu soruyu niçin sormuştu? "mağdur"olduğu zaman.

12 Eylül darbesi için USA dan izin alınmışmıydı? sadece bunu "our boys have done it"Bizim çoçuklar başardı mesajından anlıyoruz.


Darbe oldu.O zaman güçlüydü ve Cumhurbaşkanlığı seçiminde tek adaydı.Bu seçim demokratikmiydi?Bizim anlı şanlı gazeteciler-yorumcular itiraz etmişmiydi.Tabii ki hayır.O günün güçlü cuntasına kimse itiraz edemezdi.

1950 den beri halkın gerçek temsili seçim yapılmıyor.Bu konuda sınıfta kaldık.1960 darbesi oldu.Hiç adı sanı duyulmamış DSİ de müdür olan USA icazetli bir kişi aday gösteriliyor.Nereye merkez sağa.Şimdilerde bu görüşünü bile red ediyor.Bir zamanların Nurlu Süleymanı rüzgar ters yönden esince"işte çağdaş Türkiye"diyor.
Türkiye bu haliyle oportünistler ülkesi görünümü veriyor.

Ülkesine hizmet etmek isteyen idealistler çeşitli entrikalarlar safdışı ediliyor..


Bir gündem olunca şöyle bir konuda yoğunlaşmıştık;siyasiler hatıralarını yazabilirler mi?diye.

Şimdi bu konuyu bir başka açından değerlendirmek istiyorum.

Siyasi liderler ölmeden önce itiraf edebilirler mi?

Hem ülkemiz kazanır,hep demokrasimiz adına bir faydaları olur.Şimdi ölümü bekleyen Kenan Evren bir iyilik yapabilir mi?ülkesi için.
Nasıl yapar ;darbeye giden süreci ve sonrasını siyasi kaygılardan uzak anlatarak Ülkemize bir iyilik yapabilir.

ülkemizin siyasilerden beklediği ömenmli cevaplar şunlardı;Ama şimdi bazılarının cevabını bulmak mümkün değil.

Demirel nasıl AP nin başına gelmişti.Mason olmasında etki varmıydı?sonradan mason olmasına rağmen "mason"değildir diye belge almıştı.Bunu nasıl başarmıştı?

Özal;12 Eylül akabinde yapılan seçimlerde veto edilmişti.Partisi daha sonra seçime katılmıştı.USA zayıflama gidiyorum diyen Özal'ı kimler kollamıştı?Evren'e kim baskı yapmıştı?

Ve Şimdiki Başbakanımız "muhtar bile olamaz"diye manşet atan gazeteler,BOP'un eş başkanıyım diyen Erdoğan gücünü nereden almıştı.

Benim kimseye hayrım yok artık diyen Kenan Evren'in son durumu beni bu konularda düşündürdü.

Siyasiler ölmeden önce Türkiye adına bir iyilik yapabilirler mi?

( Kenan Evren: Kimseye Hayrım Yok, Ölmek İstiyorum! başlıklı yazı M.Filizman tarafından 30.08.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.