Çöplüğe Mahkum Analar

 

Tahtaya yazdığım örnekleri öğrencilerin defterlerine geçirmesini beklerken camdan dışarı bakıverdim. O an gördüğüm manzara öyle bir yumruk oturttu ki mideme, bir öğrencinin seslenip soru sormasına hemen karşılık veremedim. Bir müddet, düğümlenen boğazımı kurtarmaya çalıştım.  Neden sonra biraz da olsa kendimi toparlayıp cevap verebildim öğrenciye.

 

İşyerimin hemen yanında büyükçe bir market var. Marketin manav reyonunda çalışan eleman, her gün sabah saatlerinde tezgahtaki sebze ve meyvelerin bozulmaya yüz tutanlarını ayıklayıp bir kasaya doldurup işyerimin önünde ortak kullandığımız çöp konteynırına atıyor.

 

Bu çöp konteynırına zaman zaman uğrayıp oradaki atık sebze ve meyveleri toplayan, kimi zaman hemen oracığa çöküp çöpte bulduklarını yiyerek karnını doyuran yaşlı bir kadını görüyordum. Bazen yaşlı teyzenin haline içim dayanamaz, içeri alır, yemek söyler, karnını doyurmasını sağlar, eline üç beş kuruş sıkıştırırdım. İki yıldır bu teyzeye alışmıştık artık ve hali garip gelmiyordu.

 

Bugünkü manzara tamamen farklıydı. Çöp konteynırından bozuk sebze ve meyveleri toplamaya çalışan o yaşlı teyze değildi.

 

İki kadın, biri çöpün içine girmiş, elleriyle çöpleri karıştırıyor, seçiyor, diğerinin tuttuğu pazar arabasına atıyordu atık domatesleri. Çöpteki sebze ve meyveye ihtiyacı olan sadece o yaşlı teyze değildi demek ki. Evine, çocuklarına, pazardan alamadığı sebze ve meyveyi pazar arabasıyla çöpten toplayıp götüren iki kadın!.. Gördüklerim karşısında kanım çekildi iliklerimden, titredim. Dedim ya öyle bir yumruk indi ki mideme, öyle bir düğümlendi ki boğazım!..

 

Bu ülkenin anaları, onurlu kadınları, çocuklarına yemek pişirebilmek için çöpten domates toplamaya mahkum edilmiş! Ne acı!..

 

Bir an, milli gelirimizin 15 bin dolara yükseldiği haberini övünerek veren yetkililerimiz geldi aklıma. Bu demekti ki dört kişilik bir ailenin toplam geliri 60 bin dolardı. Bugünkü hesapla 110 bin TL idi ailemizin yıllık geliri. Bir yılda evine 110 bin lira giren bir ailenin anaları çocuklarına yemek yapabilmek için çöpten yiyecek topluyor ne yazık ki!..

 

Bu hesapta bir yanlışlık var beyler!.. Bu ülkede bir yanlışlık var! Ben, gördüğüm manzara karşısında insanlığımdan utandım. Bana, fert başına 15 bin dolar milli geliri olan bir ülkedeyiz diyen yetkililer de utanır mı acaba?

 

 

( Çöplüğü Mahkum Analar başlıklı yazı M. Kuvancı tarafından 13.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.