Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 20.09.2012
Okunma Sayısı : 3198
Yorum Sayısı : 0
ZONGULDAK'TA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
 
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

KÖPRÜLÜ CAMİİ;ZONGULDAK'TADIR, ÇARŞI İÇİNDEDİR. 1661 YILINDA SADRAZAM KÖPRÜLÜ MEHMETPAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, MOLOZ TAŞ KULLANILARAK YAPILAN CAMİ KARE PLANLIDIR. SON CEMAAT YERİ 5 BÖLÜMLÜDÜR, MİNARESİ TEK ŞEREFELİDİR. SEKİZGEN KASNAĞA OTURAN KUBBESİ KİREMİTLE ÖRTÜLÜDÜR, AĞAÇ MİNBERİ GEOMETRİK MOTİFLERLE SÜSLÜDÜR.

İZZETPAŞA CAMİİ;ZONGULDAK'TADIR, İZZETPAŞA MAHALLESİ'NDEDİR VE ÇARŞI ORTASINDADIR. 1762 YILINDA SADRAZAM SAFRANBOLULU İZZETPAŞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, KESME TAŞ KULLANILARAK YAPILAN CAMİ KARE PLANLIDIR. TEK ŞEREFELİ MİNARESİ ÇOK KÖŞELİDİR, KUBBESİ KURŞUN KAPLIDIR.

CİNCİ HAMAMI;1611 YILINDA SAFRANBOLULU HÜSEYİN EFENDİ (CİNCİ HOCA) TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR.

CİNCİ HANI;XV11.YÜZ YIL BAŞLARINDA SAFRANBOLULU HÜSEYİN EFENDİ (CİNCİ HOCA) TARAFINDAN KERVANSARAY OLARAK YAPTIRILMIŞTIR.

KOZLU AŞAĞI ÇAYIR KAPLICASI;KOZLU'NUN ILIKSU MAHALLESİ'NDEDİR, SULARI ACI-BİKARBONATLI-TOPRAK ALKALİN-RADYO AKTİF'LİDİR. MİDE-BAĞIRSAK-KARACİĞER-SAFRA KESESİ HASTALIKLARINA VE AĞRILARA KARŞI FAYDALIDIR.

KARA ÇAYIR KAPLICASI;ZONGULDAK'A BAĞLI KOZLU KASABASI'NDADIR, ALKALİN VE TOPRAK ALKALİN İHTİVA EDEN SULARI ROMATİZMA RAHATSIZLIKLARI İÇİN FAYDALIDIR.

SALTUK OVA KARA ÇAYIR KAPLICASI;ÇAYCUMA İLÇESİ'NİN SALTUK OVA KASABASI'NDADIR, SULARI ROMATİZMA VE DERİ HASTALIKLARI İÇİN FAYDALIDIR.

ASMAZLAR KONAĞI;FISKİYELİ HAVUZU VE İLGİNÇ MİMARİSİ İLE DİKKATİ ÇEKEN BU KONAĞI TÜRKİYE TURİNG VE OTOMOBİL KURUMU TARİHİ ÖZELLİKLERİNİ BOZMADAN OTELE DÖNÜŞTÜRMÜŞTÜR.

HALİLPAŞA KONAĞI;KDZ.EREĞLİ İLÇESİ'NDEDİR, DENİZE HAKİM BİR TEPE ÜZERİNDEDİR. SÜTUN VE MERMERLERİ İŞLENMİŞTİR, AHŞAP İŞÇİLİĞİ İLGİ ÇEKİCİDİR.

UZUN MEHMET ANITI VE PARKI;ZONGULDAK VİLAYETİNİ KUŞ BAKIŞI GÖREN BİR TEPE ÜZERİNDEDİR, VİLAYETİN BATISINDADIR. BURADA 1829 YILINDA İLK DEFA KÖMÜRÜ BULAN UZUN MEHMET'İN BİR ANITI MEVCUTTUR, AYNI ADI TAŞIYAN PARKTAN ZONGULDAK'I SEYRETMEK ÇOK GÜZELDİR.

CUMA YANI MAĞARASI;ÇATALAĞZI'NA 3 KM. UZAKLIKTADIR, MAĞARANIN 2 GİRİŞİ VARDIR. İÇERİSİNDE PLAJLAR, CADI KAZANLARI (ÇOK DERİN YERLER) VARDIR.

KIZIL ELMA MAĞARASI;6.5 KM. UZUNLUĞUNDADIR, 400 METRE UZUNLUĞUNDA OLAN GALERİSİ BİR YER ALTI GÖLÜ'NE ULAŞMAKTADIR.

GÖKGÖL MAĞARASI-CUMAYANI MAĞARASI-KIZIL ELMA MAĞARASI-SOFULAR MAĞARASI-ILIK SU MAĞARASI-ERÇEK MAĞARASI-İN AĞZI MAĞARASI-ÇAYIR KÖY MAĞARASI 1 KM.Yİ AŞAN UZUNLUKLARI İLE ZONGULDAK'TA BULUNAN DİĞER MAĞARALARIN İSİMLERİDİR.

100.YIL ATATÜRK HİZMET KÖYÜ;ZONGULDAK VALİLİĞİ İL ÖZEL İDARESİ TARAFINDAN BAKACAK KADI KASABASI'NDA YAPTIRILAN BİR TURİSTİK TESİSTİR, 2001 YILINDA HİZMETE AÇILMIŞTIR. BURADA, KONAKLAMA-YEMEK-EĞLENCE-SPOR TESİSLERİ VARDIR.

FİLYOS PLAJI-TÜRKALİ PLAJI-ZONGULDAK GÖBÜ KUMSALI VE PLAJI-DEĞİRMENAĞZI PLAJI-ILIKSU PLAJI-ERDEMİR PLAJI-EREĞLİ BELEDİYE PLAJI-ALAPLI BELEDİYE PLAJI-ASKERİ PLAJ-KOCAMAN KIYILARI PLAJI MAVİ BAYRAK KAPSAMINDA Kİ ZONGULDAK PLAJLARIDIR.

ULU YAYLA;1200 METRE YÜKSEKLİKTEDİR, KÖKNAR AĞAÇLARI İLE KAPLI TİPİK BİR KARADENİZ YAYLASIDIR. BURADA ORMAN İDARESİ'NİN KAMP VE GÖLETİ VARDIR, DOĞA YÜRÜYÜŞLERİ İÇİN UYGUN BİR MEVKİDİR.

GÜMELİ-ALAPLI;

ULUTAN ORMAN İÇİ PİKNİK ALANI-GÖLDAĞI ORMAN İÇİ PİKNİK ALANI-BEYCUMA YAYLASI ORMAN İÇİ DİNLENME ALANI-BOSTAN DÜZÜ ORMAN İÇİ PİKNİK ALANI-MİLLİ EGEMENLİK ORMAN İÇİ DİNLENME ALANI-KOCAMAN MINTIKASI ORMAN İÇİ PİKNİK ALANI'NDA ORMAN İÇİ DİNLENME YERLERİ-ALIŞ VERİŞ-YEME İÇME YERLERİ BULUNMAKTADIR. BU MESİRE YERLERİNİN BAZILARINDA ÇADIRLI KAMP SAHASI BULUNMAKTADIR, GÖLLERDE OLTA BALIKÇILIĞI YAPMAKTA MÜMKÜNDÜR. BU MINTIKALARDA 6 ADET DAĞ EVİ VARDIR, GEYİK ÜRETME SAHALARI MEVCUTTUR.

BACAKLI YAYLA;1637 METRE YÜKSEKLİĞİNDEDİR VE ZONGULDAK'IN EN YÜKSEK TEPESİNDE Kİ YAYLASIDIR, ZENGİN BİR BİTKİ ÖRTÜSÜNE SAHİPTİR. BURADA YAYLA EVLERİ VARDIR, PİKNİK YAPILABİLİR.

BÖLÜKLÜ YAYLA;BACAKLI YAYLA'NIN ETEĞİNDEDİR, YAYLA EVLERİ VE ZENGİN BİTKİ ÖRTÜSÜNE SAHİPTİR. PİKNİK YAPILABİLİR.

KOKAKSU MEVKİİNDE BULUNAN HARMANKAYA ŞELALESİ-KOZLU KASABASI'DA Kİ DEĞİRMENAĞZI ŞELALESİ-KDZ.EREĞLİ'DE Kİ GÜNEŞLİ KAYALIDERE ŞELALESİ DOĞA TURİZMİ VE TREKKİNG İÇİN UYGUN ALANLARDIR,

ULUTAN BARAJ GÖLÜ;114 HA.LIK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR, ÇEVRESİ MESİRE YERİDİR.

KIZILCAPINAR BARAJ GÖLÜ;KDZ.EREĞLİ'Sİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, 240 HA.LIK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR. ÇEVRESİ MESİRE ALANIDIR.

GÜLÜÇ BARAJ GÖLÜ;KDZ.EREĞLİ'Sİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, 127 HA.LIK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR. ÇEVRESİ MESİRE ALANIDIR.

DERE KÖY GÖLETİ;ÇATALAĞZI KASABASI'NDADIR, 20 HA.LIK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR. ÇEVRESİ MESİRE ALANIDIR.

KDZ.EREĞLİ (HERAKLELA PONTİKE);M.Ö.V1.YÜZ YILDA FRİG SOYUNDAN GELEN MARİANDİNLERCE KURULAN KDZ.EREĞLİSİ İSKELE (EMPERİON) ADINI YUNAN MİTOLOJİSİNİN KAHRAMANI HERAKLES'TEN (HERKÜL'DEN) ALMIŞTIR, ROMA-BİZANS-SELÇUKLU-OSMANLI DÖNEMLERİNDE ÖNEMİNİ KORUYAN ŞEHİRDE CEHENNEM MAĞARASI-ACHERON VADİSİ ÖREN YERİ-SUR KALINTILARI-EREĞLİ KALESİ-HERAKLES (HERKÜL) SARAYI-ÇEŞTEPE FENER KULESİ-BİZANS SU SARNICI-KRİSPOS ANIT MEZARI-BİZANS KİLİSESİ-AYASOFYA KİLİSESİ-HALİLPAŞA KONAĞI GİBİ GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERİ VARDIR.

KDZ.EREĞLİ'Sİ HALİLPAŞA KONAĞI MÜZESİ;1988 YILINA KADAR ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİ'NDE FAALİYETLERİNİ SÜRDÜREN MÜZE 17 MART 1998 TARİHİNDEN SONRA HALİLPAŞA KONAĞI'NA TAŞINMIŞTIR. ZEMİN KATINDA İDARİ BİNALARI, 1.KATINDA ARKEOLOJİK. 2.KATINDA ETNOĞRAFİK, BAHÇESİ'NDE LAHİTLER-SÜTUN BAŞLIKLARI-SÜTUNLAR-YAZITLI TAŞ-MİMARİ PARÇALAR-ANIT MEZAR VB.GİBİ ESERLER TEŞHİR EDİLMEKTEDİR. 3.KATI MÜZE-EV OLARAK TANZİM EDİLMİŞTİR.

CEHENNEM AĞZI MAĞARALARI;KDZ.EREĞLİ'SİNİN İNÖNÜ (AYAZMA) MAHALLESİ'NDEDİR, BURADA 4 TANE MAĞARA VARDIR. BUNLARIN ORTAK ADI CEHENNEM AĞZI MAĞARASI ADI İLE ANILMAKTADIR, HIRİSTİYANLIĞIN YASAK OLDUĞU ZAMANLARDA KULLANILAN MAĞARALARDIR. BURALARI ÖNCEDEN ACHERON-AKHERON (KEHANET) MAĞARALARI İSMİ İLE DE ANILIYORDU, MİTOLOJİYE GÖRE BU MAĞARALARA KUVVET TANRISI HERAKLES GİRMİŞ VE BURADA YAŞAYAN ÜÇ BAŞLI KÖPEK KERBEROS'U ÖLDÜRMÜŞTÜR. MAĞARALARIN GİRİŞİNDE ROMA DÖNEMİNE AİT KALINTILAR GÖZE ÇARPMAKTADIR, UZUNLUĞU 1 KM.Yİ AŞMAKTADIR.

FİLYOS ANTİK KENTİ (TİEİON-TEİON-TİON);ÖNCELERİ BİLLAİUS ADI İLE BİLİNİYORDU, BU AD SU GEÇİDİ ANLAMINA GELEN PAİLAİOS SÖZCÜĞÜNDEN TÜREMİŞTİR. KENTİN EN YAYGIN ADI TİEİON'DUR, BU KENTİN KURUCUSU OLAN DİN ADAMI TİOS'DAN GELMEKTEDİR. FİLYOS NEHRİ'NİN KARADENİZ'E DÖKÜLDÜĞÜ YERDEDİR. BURADA AYRICA FİLYOS KALESİ İLE ESKİ KİLİSE VARDIR.

ZONGULDAK'TA Kİ BAZI YERLEŞİM BİRİMLERİNİN ANTİK DÖNEMLERDE Kİ İSİMLERİ AŞAĞIDA Kİ ŞEKİLDEDİR;

ZONGULDAK;SANDRAKE
ALAPLI;CALES
KDZ.EREĞLİ;HERAKLELA PONTİKE
FİLYOS;TEİON-TİON
KİLİMLİ;CRENİDES

ZONGULDAK'IN İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

ZONGULDAK-ALAPLI;
ZONGULDAK-ÇAYCUMA;
ZONGULDAK-DEVREK;50 KM.
ZONGULDAK-KDZ.EREĞLİ;
ZONGULDAK-GÖKÇEBEY;

( Zonguldakta Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 20.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.