Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 21.09.2012
Okunma Sayısı : 1804
Yorum Sayısı : 0

KARAMAN’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

KARAMAN KALESİ;SELÇUKLULAR ZAMANINDA YAPILMIŞTIR, HİSAR TEPESİ DENİLEN MEVKİDEDİR. İÇ-ORTA-DIŞ OLMAK ÜZERE 3 KISIMDIR, İÇ KALENİN ÇEVRESİ 400-500 METRE CİVARINDADIR. DÖRTGENE YAKIN 1 PLANI, 8 BURCU VARDIR. ORTA KALE\'NİN ÇEVRESİ 1000 METRE KADARDIR, İÇİ BAŞLI BAŞINA 1 KALEDİR. DIŞ KALE\'NİN ÇEVRESİ 7000-8000 METRE CİVARINDADIR, BU GÜN YIKINTI HALİNDEDİR.

 

ARABOĞLU CAMİİ;EJDER BAŞLIKLI OLUKLARI VARDIR, ORJİNAL KEMERLERİ MEVCUTTUR.

 

HATUNİYE MEDRESESİ;1382 YILINDA, SULTAN 1.MURAT'IN KIZI NEFİSE SULTAN TARAFINDAN YAPILMIŞTIR.

 

BİNBİR KİLİSE (BARAT-MADENŞEHİR);KARAMAN'IN 30 KM. KUZEYİNDEDİR, KARADAĞ ETEKLERİ'NDEDİR. BURADA BİZANSLILARA AİT BİR ÇOK KİLİSE-SARNIÇ-SARAY VE KALE KALINTILARI MEVCUTTUR.

 

CANHASAN (CANASUN);KARAMAN'IN 12 KM. KUZEY DOĞUSU\'NDADIR, BURADA CANHASAN HÖYÜĞÜ BULUNMAKTADIR. 1961 YILINDA BURADA DAVİT FRENC TARAFINDAN YAPILAN KAZILARDA, M.Ö.4750 YILLARINA AİT ERKEN KALKOLİTİK VE ORTA KAKOLİTİK ÇAĞ ARASI ESERLER BULUNMUŞTUR.

 

KARAMAN HALK KÜTÜPHANESİ;1358 YILINDA KARAMANOĞLU DEVRİNDE YAPILMIŞ 1 BİNADA FAALİYET GÖSTERMEKTEDİR, İÇİNDE 358 ADET EL YAZMASI VE 15.168 ADET OKUYUCUYA SUNULAN KİTABI MEVCUTTUR.

 

KARAMAN KAYSERİLİOĞLU ÇOCUK KÜTÜPHANESİ;BİR ŞAHIS TARAFINDAN MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞINA BAĞIŞ YAPILAN BİNA 1965 YILINDA RESTORE EDİLEREK HİZMETE SUNULMUŞTUR, İÇİNDE ÇOCUKLARIN FAYDALANMASI İÇİN 3489 ADET KİTABI MEVCUTTUR.

 

YUNUS EMRE MEZARI-DEYLE-DERBE-DİKBASAN CAMİİ-PAŞA CAMİİ-HACIBEYLER CAMİİ-YUNUS CAMİİ-MEVLANA\'NIN ANNESİ MÜMİNE HATUN'UN YATTIĞI MADER-İ MEVLANA CAMİİ İÇİNDE Kİ AK TEKKE-KARAMANOĞLU EMİR MUSA PAŞA MEDRESESİ-NEFİSE SULTAN MEDRESESİ (HATUNİYE MEDRESESİ)-KARAMANOĞLU 11.İBRAHİMBEY KÜLLİYESİ-KARAMANOĞLU ALAEDDİNBEY TÜRBESİ-EMİNÜDDİN TÜRBESİ (DEMİR GÖMLEK)-KIZLAR TÜRBESİ-CAMBAZKADI TÜRBESİ-OTANTİK TAŞKALE KASABASI-TAŞKALE TAHIL AMBARLARI-TAŞKALE MANAZAN MAĞARASI-TAŞKALE İNCESİ MAĞARASTAŞKALE GÜRLÜK MESİRE YERİ-ERMENEK ZEYVE PAZARI SU DEĞİRMENLERİ KARAMAN'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLERİN İSİMLERİDİR.

 

ERMENEK İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

KARAMANOĞLU İMARETİ-NURE SOFU'NUN MEZARI-GÖRMEL KÖPRÜSÜ-TOL MEDRESESİ-ULU CAMİİ-SİPAS CAMİİ-MARASPOLİS-İKİZİN KABARTMASI-İKİ DELİK-ERMENEK KALESİ-MENNAN.

 

KARAMAN'NIN İLÇELERİNE UZAKLIĞI;

 

KARAMAN-AYRANCI;

KARAMAN-BAŞYAYLA;

KARAMAN-ERMENEK;

KARAMAN-KAZIMKARABEKİR;

KARAMAN-SARIVELİLER;

( Karamanda Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 21.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.