Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 22.09.2012
Okunma Sayısı : 4434
Yorum Sayısı : 0
KIRIKKALE'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

HASAN DEDE CAMİİ VE TÜRBESİ;KIRIKKALE’YE 12 KM. UZAKLIKTADIR, HASAN DEDE KASABASI’NDADIR. CAMİ HİCRİ 1014 MİLADİ 1605 YILINDA YAPILMIŞTIR, TÜRBELERİN YAPIM TARİHİ XV11.YÜZ YILDIR. CAMİNİN YANINDA YER ALAN TÜRBELERDEN MİNAREYE YAKIN OLAN İLK TÜRBE HASAN DEDE’YE (DOĞAN BEĞ’E), İKİNCİ TÜRBE İSE OĞULLARI ŞEYH HALİL İBRAHİM-ŞEYH MUSTAFA-KIZI ÜMMÜHAN ANA’YA AİTTİR.

SİLAH MÜZESİ;1991 YILINDA SİLAHSAN BÜNYESİ’NDE KURULMUŞ OLAN 1 MÜZEDİR, İÇİNDE XV. VE XX.YÜZ YIL ARASINDA KULLANILAN OSMANLI VE AVRUPA ÜLKELERİNDE Kİ SİLAHLAR TEŞHİR EDİLMEKTEDİR. TOPHANEDEN VE ANADOLU’NUN ÇEŞİTLİ YERLERİNDEN VE ASKERİ FABRİKALARDAN TARİHİ ÖZELLİKLERİ TESBİT EDİLDİKTEN SONRA MÜZEYE ALINAN BU SİLAHLAR, ÖZEL BİR SALONDA ZİYARETÇİLERE GÖSTERİLMEKTEDİR.

BELEDİYE KÜLTÜR PARKI;KIRIKKALE İÇİNDEDİR, İÇİNDE SEYİR KULESİ-YÜRÜYÜŞ YOLLARI-DİNLENME MEKANLARI-YEŞİL ALANLARI-OTURMA MEKANLARI-KONFERANS SALONU-TÜRK EVİ-TÜRK BÜYÜKLERİ VE TÜRK DÜNYASI ANITI-CUMHURİYET ANITI-MEGA AKVARYUM-ANTİK TİYATRO- VB. GİBİ YERLER VARDIR. 58.000 M2’LİK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR, TÜRKEVİ BÖLÜMÜ 350-450 KİŞİNİN AYNI ANDA FAYDALANABİLECEĞİ TOPLANTI SALONU’NA SAHİPTİR. 3 ADET TAŞ KAPISI VARDIR, BU PARK İÇİN 1 TRİLYON 250 MİLYAR LİRA HARCANMIŞTIR.

KIRIKKALE’DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLER;

MKEK YÜZME HAVUZLARI-TÜPRAŞ RAFİNERİSİ YÜZME HAVUZU-HACILAR BELEDİYESİ PARKI-AHILI BELEDİYESİ PARKI-KILIÇLAR MESİRE ALANI-HASAN DEDE KISIK MEVKİİ HALİL İBRAHİM AYDOĞDU PARKI MESİRE ALANI-HASAN DEDE PARKI-KOÇUBABA KARABABA MESİRE ALANI-KIZILIRMAK YEŞİL VADİ PROJE ALANI-HACILAR CUMAOVASI MEVKİİ ARKEOLOJİK SİT ALANI-HACILAR AŞAR HÖYÜK-HACILAR ÇATAL SÖĞÜT HÖYÜĞÜ-KUZEREN HÖYÜK-KÜÇÜK AFŞAR TÜRBESİ-TÜPRAŞ ŞAHİN TEPESİ MESİRE ALANI-TÜPRAŞ KIZIIRMAK PİKNİK ALANI-M.PEKDOĞAN KÜLTÜR PARKI-KESKİN KORAY DİNLENME PARKI.

BAHŞILI İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

KARA AHMETLİ MINTIKASI ARKEOLOJİK SİT ALANI-CELAL BAYAR PARKI-BEDESTEN YAYLASI-HODAR YAYLASI-KAMIŞLI YAYLASI-SARIKAYA YAYLASI.

BALIŞEYH İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

BALLI CAMİİ VE TÜRBESİ;BALIŞEYH İLÇESİ’NDEDİR, X1V.YÜZ YILDA YAPTIRILDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR. KİMİN YAPTIRDIĞI BİLİNMEMEKTEDİR, VAKIFBANK TARAFINDA ÖZELLİKLERİ
KORUNARAK RESTORE EDİLMİŞTİR.

DELİKLİTAŞ ORMAN İÇİ MESİRE ALANI-KOÇU BABA KARABABA MESİRE ALANI-AZGIN YAYLASI-GÜMÜŞPINAR YAYLASI-PEHLİVANLI YAYLASI-SULUDERE YAYLASI-YEŞİLKAYA YAYLASI.

ÇELEBİ İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

ARMUTLU KÖYÜ HÖYÜĞÜ-HALİLDEDE KÖYÜ’NE 1 KM. UZAKLIKTA Kİ TOKUŞ BABA TÜRBESİ.

DELİCE İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

KOÇU BABA KÖYÜ CAMİİ VE TÜRBESİ-ULU CAMİ-YUKARI CAMİİ-KIRLANGIÇ KÖYÜ ARKEOLOJİK SİT ALANI-AYDIN ŞEYH KÖYÜ ARKEOLOJİK SİT ALANI-ÇATALLI KÖYÜ İLE KAYAK KÖYÜ ARASINDA Kİ HALİL DEDE TÜRBESİ-KOÇU YAYLASI-DELİCE IRMAĞI VADİSİ MESİRE ALANI.

KESKİN İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

HAYDAR SULTAN CAMİİ VE TÜRBESİ;KESKİN İLÇESİ’NE 22 KM. UZAKLIKTADIR, HAYDAR SULTAN KÖYÜ’NDE BÖYREK DAĞLARI’NIN ETEKLERİNDEDİR. KÖYE 500 METRE UZAKLIKTADIR, GEÇ ROMA VEYA ERKEN BİZANS DÖNEMLERİNDE VAR OLAN BİR MANASTIR ÜZERİNE İNŞA EDİLMİŞTİR. BİR KÜLLİYE ŞEKLİNDE YAPILAN BURADA CAMİ-TÜRBE-HAZİRE-ÇEŞME-KUYU VARDIR, YAPILAN ONARIMLARLA ASIL HÜVİYETİNİ KAYBEDEN KÜLLİYEDEN BU GÜNE DELİLER KUYUSU DENİLEN KUYULAR İLE 2 ADET KİTABE KALMIŞTIR. KUYU 50 CM. ÇAPINDA KUYU BİLEZİĞİNE, BUNUN ALTINDA 60X60 KARE EBATINDA BİR ALANI KAPLAMAKTADIR. DERİNLİĞİ 1.5 METRE KADARDIR, KUYU SOĞUK OLMASINA RAĞMEN KAYNIYOR VE BUHAR ÇIKARTIYOR GÖRÜNÜMÜNDEDİR.

ÇEŞNİGİR KÖPRÜSÜ;X111.YÜZ YILDA YAPILDIĞI VE SELÇUKLULARA AİT OLDUĞU TAHMİN EDİLMEKTEDİR, 1402 YILINDA ANKARA SAVAŞI İÇİN İLERLEYEN TİMUR’UN ORDUSU’DA BU KÖPRÜYÜ KULLANMIŞTIR. YAVUZ SULTAN SELİM’İN MISIR SEFERİ SIRASINDA BU KÖPRÜ MİMAR SİNAN TARAFINDAN YENİDEN YAPILMIŞTIR, KAPULUKAYA BARAJI FAALİYETE GEÇMEDEN ÖNCE YOL GÜZERGAHI OLARAK KULLANILIRKEN, SONRALARI KÖPRÜNÜN AYAK KISIMLARI BARAJ SUYU İÇİNDE KALMIŞTIR. 110 METRE UZUNLUĞUNDADIR, 6 METRE GENİŞLİĞİNDEDİR. KÖPRÜ KAYALIK ARAZİDE SAĞLAM TEMELLER ÜZERİNDE OTURMAKTADIR, 12 GÖZÜ MEVCUTTUR. KIZILIRMAK NEHRİ ÜZERİNDEDİR, KÖPRÜKÖY KÖYÜ’NDEDİR.

ESAT MÜMİNLİ ÖREN YERİ-ÇARŞI CAMİİ-HAYRİYE CAMİİ-ESKİ BARUT FİŞEK FABRİKASI-KAVURGALI HÖYÜK (GAVUR KALESİ)-EFENDİ KÖYÜ-ALIBAR HÖYÜK-KARA AĞIL KÖYÜ HOPAGENTEPE HÖYÜĞÜ-HALİLDEDE KÖYÜ SARIMUSALI HÖYÜĞÜ-ÇİFTELİ KÖYÜ HÖYÜK TEPE HÖYÜĞÜ-CERİTKÖY YAŞ ÇAYIR HÖYÜĞÜ-KİBRİT HANE BİNASI-EĞİTİM HAN.

SULAKYURT İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

KOÇU BABA CAMİİ VE TÜRBESİ;EVLİYA ÇELEBİ 16.11.1618 YILINDA KOÇU BABA CAMİİ VE TÜRBESİ’Nİ ZİYARET EDEREK ’’BU KÖYDE KOÇU BABA ZİYARETGAHI VARDIR, BU ZAT BEKTAŞİ HALİFELERİNDENDİR. TÜRKMEN YAYLASI’NDA, BU BABAYA ÇOK İNANIRLAR.’’ DİYEREK EVLİYA ÇELEBİ SEYAHATNAMESİ’NDE BU CAMİ VE TÜRBEDEN SÖZ ETMİŞTİR.

ŞEYH ŞAMİ CAMİİ VE TÜRBESİ;SULAKYURT İLÇESİ’NDEDİR, İLÇE MERKEZİNDE Kİ BU CAMİYİ SULAKYURT İLÇESİ’NİN KURUCUSU OLAN ŞEYH ŞAMİ YAPTIRMIŞTIR, YAPILAN ONARIMLAR SONRASI MİMARİ ÖZELLİKLERİNİ KISMEN KAYBETMİŞTİR. TÜRBE CAMİNİN YANINDA YÜKSEKÇE BİR TEPEDE YER ALMAKTADIR, YERLİ VE YABANCI TURİSTLER TARAFINDAN ZİYARET EDİLEN TÜRBE’NİN İÇİNDE BULUNAN ŞEYH ŞAMİ’NİN ASIL ADININ HAMZA OLDUĞUNU EVLİYA ÇELEBİ YAZDIĞI ESERİNDE BELİRTMEKTEDİR. AYRICA BAYRAMİ TARİKATINA MENSUP, KERAMET SAHİBİ BİRİSİ OLDUĞUNDAN DA SÖZ ETMEKTEDİR.

AYVATLI KÖYÜ KIRLI MEVKİİ-FARAŞLI KÖYÜ ARLIÖZ MEVKİİ-KOZLU YÖRESİ ANTİK KENTİ-GÜLTEPE HÖYÜĞÜ-ŞEYH BEDRETTİN CAMİİ VE TÜRBESİ-KÜÇÜK ŞAMİ KÖYÜ CAMİİ VE TÜRBESİ-DAĞHALİL İNCELİ KÖYÜ HÖYÜĞÜ.

KIRIKKALE’NİN İLÇELERİ’NE UZAKLIĞI;

KIRIKKALE-BAHŞILI;
KIRIKKALE-BALIŞEYH;
KIRIKKALE-ÇELEBİ;
KIRIKKALE-DELİCE;
KIRIKKALE-KARAKEÇİLİ;
KIRIKKALE-KESKİN;
KIRIKKALE-SULAKYURT;
KIRIKKALE-YAHŞİHAN;


( Kırıkkalede Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 22.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.