Ekim ayında yayımlacak olan Yunus Emre romanımın arka kapak yazısını paylaşmak istedim. Lütfen yorumlarınızı esirgemeyin....

“Göz bir adım ötesini görür,
Gönül ise ötelerinde ötesini…”

                                               Aşkın Kandili

 

Aşkı nereye veyahut nasıl yazabilirsin?
Hangi kalemin mürekkebi dayanır?
Hangi nakkaş nakşeder bıkmadan usanmadan?
Ömür el verir mi ki yazmaya?
El verse bile yürek dayanır mı onu okumaya.

 

“Geldi geçti ömrüm benim” diye seslenir seneler evvelinden Bizim Yunus. Gelen ömründe, geçen ömründe aşka ahdettiği vefadan olduğunu anlatır her bir adımında. Nakkaşlar onu nakşeder en güzel parşömenlerin ortasına. Âşık, onun yolunda maşuk olur. Kalp vurulur aşka.

Velî’nin bağında bağbândır Yunus. Gül derer susuz kalplerin, kurak vahaların ortasında. Anlatır. Anlatır her dem. Susmaz. Yılmaz da. Çünkü aşka feda edecek bir şeyi kalmamıştır. Başı mı? Çoktan gitmiştir bedeninden. Gövdesi mi? Çizik çiziktir getirdiği odunların külfetinden. Ayakları? Heba olmuştur Taptuk’un asasını aradığı yollarda.

Âşık, aşk yolunda harcadıklarına bakmadığında görür her şeyi. Zamandan sıyrılır. Mekânı hiçe sayar. Yok olur. Hiç olur. Ama atinin her noktasında yaşar durur.

Bir rüya üzerine yazıldı bunca kelime, mefhum. Yunus’un seslenişine kulak verdi nâsir. Suskunluğunu bozdu sessizlik. Var olmak için ayaklandı cümle âşık.

“Kendini harap etme, Molla Kasım. Eğer sen bu şiirlerin binini yakmasaydın; melekler Yunus’tan nasibini alamayacaktı. Eğer bu şiirin binini şu karşı ki nehre atmasaydın; belki nehir kendini temizleyemeyecekti ve balıklar Yunus’tan nasibini alamayacaktı.”

Aşkın Kandili’nde farklı bir Molla Kasım karakteri çizen genç yazar; Yunus Emre hakkında pek çok bilgiyi gözler önüne seriyor.

( Aşkın Kandili başlıklı yazı Galip Argun tarafından 22.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.