Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 23.09.2012
Okunma Sayısı : 2094
Yorum Sayısı : 1

BARTIN’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

GÜZELCEHİSAR LAV SÜTUNLARI VE KALE KALINTILARI-HALİLBEY CAMİİ-İBRAHİMPAŞA CAMİİ-HACI MEHMET CAMİİ-MERKEZ CAMİİ-İKRAMİYE CAMİİ-ŞADIRVANLI CAMİİ-TAŞ HAN-DERVİŞOĞLU HANI (OKUR HAN)-KEMER KÖPRÜSÜ-ORDU YERİ KÖPRÜSÜ-ŞADIRVAN-OSMANLI HAMAMI-KÜTÜPHANE BİNASI-İSTİKLAL İLKÖĞRETİM OKULU BİNASI-BARTIN BELEDİYESİ BİNASI-KIRTEPE ÇEŞMESİ-AYA NİKOLAS KİLİSESİ (ESKİ KİLİSE-KÜLTÜR EVİ)-FATİH CAMİİ VE SANAT EVİ-ROMA MECLİSİ SARAYI-AHŞAP BARTIN EVLERİ-İNKUMU PLAJI-AMASRA PLAJI-ÇAKRAZ PLAJI-KIZILKUM PLAJI-MUGADA PLAJI-HATİPLER PLAJI-GÜZELCEHİSAR PLAJI-GÖÇKÜN PLAJI-AKKONAK PLAJI-ÇAMBU PLAJI-KARAMAN PLAJI-TEKKEÖNÜ PLAJI-KURUCAŞİLE PLAJI-KAPISUYU PLAJI-ULU YAYLA-GEZEN YAYLASI-ARDIÇ YAYLASI-GÜRCÜOLUK MAĞARASI-AMASRA SESAMOS ANTİK KENTİ-KURUCAŞİLE KROMNA ANTİK KENTİ-KURUCAŞİLE ERYTHİNOİ ANTİK KENTİ-ÇAKRAZ PAPHLAGONİA ANTİK KENTİ-700 ETNOĞRAFİK ESERİ BARINDIRAN KEMAL SAMANCIOĞLU ETNOĞRAFYA MÜZESİ-FIRINLI KALESİ-ÇEŞTEPE HÖYÜĞÜ-MANASTIRTEPE NEKROPOLU-DEVECİLER TÜMÜLÜSÜ-DURNUK KAYA MEZARLARI-ULUPINAR DEĞİRMENİ-ABDİPAŞA BARTIN'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDİR.

 

HASANKADI BELDESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...

 

TÜLOĞLU MESİRE ALANI;HASANKADI BELDESİ'NİN TÜLOĞLU MAHALLESİ'NDE İRİLİ UFAKLI YAYLA GÖRÜNÜMÜNDE OLAN BİR ÇOK YER VARDIR, CİVARDA Kİ KİŞİLER BURALARI GEZİ VE PİKNİK ALANI OLARAK KULLANMAKTADIRLAR.

 

KIRLANGIÇ ŞELALESİ;HASANKADI BELDESİ'NİN DOĞANCILAR MAHALLESİ MEVKİİNDEDİR, BELDEYE 7 KM. UZAKLIKTADIR. HASANKADI ÇAYI ÜZERİNDE Kİ İRİLİ UFAKLI ŞELALELERİN EN İLGİ ÇEKECİ OLANIDIR, SUYU SOĞUK VE TEMİZDİR. ETRAFI YEMYEŞİL ORMANLARLA KAPLIDIR, SU İÇİNDE ZAMAN ZAMAN ALABALIK BULUNMAKTADIR. YAZ AYLARINDA YERLİ VE YABANCI BİR ÇOK KİMSE BURAYA GEZİ VE PİKNİK YAPMAK AMACI İLE GELİP GİTMEKTEDİR, KIŞ AYLARINDA KAR VE SEL SULARININ ARTMASI NEDENİ İLE ULAŞIM YOLU KAPANMAKTADIR.

 

HASANKADI ESKİ SU DEĞİRMENLERİ;200 YIL ÖNCE YAPILMIŞ 3 SU DEĞİRMENİ BU BELDE İÇİNDE YER ALMAKTADIR, BİRİSİ HALEN BELDENİN ŞABANKADI MAHALLESİ'NDE BULUNMAKTADIR VE ÇALIŞMAKTADIR.

 

AMASRA İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

AMASRA KALESİ-BAHRİYE MEKTEBİ AMASRA MÜZESİ-BOZTEPE MAHALLESİ KİLİSE KALINTISI-BOZTEPE MAHALLESİ MABET KALINTISI-ASKER SUYU MEVKİİNDE Kİ KUŞ KAYASI YOL ANITI-AMASYA YERALTI GALERİSİ-ZİNDAN MAHALLESİ'NDE Kİ FATİH CAMİİ VE SANAT EVİ (ESKİ KİLİSE)-ROMA MECLİSİ SARAYI-BEDESTEN MEVKİİNDE Kİ ROMA DÖNEMİ KÖPRÜSÜ-CEVİZLİK VADİSİ'NDE Kİ ROMA DÖNEMİ SU KEMERİ-KULEDİBİ'NDE Kİ KÜÇÜK KİLİSE KÜLTÜR VE SANAT EVİ-AMASRA BEDESTENİ (GYMNASİUM)-MEZARLIK İÇİNDE Kİ 5.000 KİŞİLİK TİYATRO KALINTISI-AMASRA'NIN KUM MAHALLESİ'NDE BULUNAN ŞEHİR HAMAMI-İSKELE CADDESİ ÜZERİNDE Kİ HAMAM SOKAK İÇİNDE Kİ TARİHİ HAMAM-AMASRA MANASTIR KALINTISI-AMASRA YER ALTI ÇARŞISI-CHAPEL KÜLTÜR EVİ-TAVŞAN ADASI MANASTIR KALINTISI-DİREKLİ KAYA-KÜÇÜK LİMAN ANTİK RIHTIM VE NEKROPOL ALANI-TEKKE TEPE MEVKİİ-KALE İÇİ MAHALLESİ-BOZTEPE MAHALLESİ-ZİNDAN MAHALLESİ'NDE Kİ KAYMAKAMLIK LOJMANI-BARTIN KARAYOLU YAKININDA Kİ KEMERLİ YAPI AMASRA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDİR. 

 

KURUCAŞİLE İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

KROMNA KENTİ KALINTILARINDAN OLAN CENEVİZLİLERDEN KALMA TEKKE ÖNÜ KALESİ-TEKKE ÖNÜ KALESİ İÇİNDE Kİ HİSARKALE MAHZENİ-KURUCAŞİLE MAHZENİ VE GALERİSİ-YEDİKUYULAR, DİĞER YERLER AŞAĞIDA Kİ ŞEKİLDEDİR;

 

ALTINIRMAK;GÜMÜŞ DENİZ TURLARI’NIN BAŞLANGIÇ NOKTASIDIR, BURADA SU BİSİKLETİ-SANDAL GEZİLERİ-KÜREK YARIŞLARI AKTİVİTELERİ YAPILMAKTADIR.

 

FIRINLI KÖYÜ'NDE Kİ FIRINLI KALESİ-ÇEŞTEPE KÖYÜ'NDE Kİ ÇEŞTEPE HÖYÜĞÜ-KARASU KÖYÜ'NDE Kİ KARASU HÖYÜĞÜ-AKGÖZ VE KOCAREİS KÖYLERİ'NİN DURNUK MEVKİİNDE Kİ MANASTIRTEPE TÜMÜLÜSÜ-DURNUK MEVKİİNDE Kİ 3 ADET DURNUK KAYA MEZARLARI-DURNUK MEVKİİNDE Kİ MANASTIRTEPE NEKROPOL ALANI-KAYADİBİ ÇAVUŞ KÖYÜ'NDE Kİ DEVECİLER TÜMÜLÜSÜ-KAYADİBİ KÖYÜ'NÜN ÇAVUŞ İLİT SİVRİTEPE MEVKİİNDE Kİ SİVRİTEPE TÜMÜLÜSÜ-

GÜZELCEHİSAR SUUÇURAN MEVKİİ-ARIT DAĞI ÜZERİNDE Kİ M.S.X111.YÜZ YILDA CENEVİZLİLERDEN KALMA ARIT KAYA ODALARI VE SU SARNICI BARTIN'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK ARKEOLOJİK SİT ALANLARIDIR.

 

BOZTEPE ADA KÜTLESİ-BOZTEPE MAHALLESİ-KALEİÇİ MAHALLESİ-BEDESTEN MEVKİİ-TAVŞAN ADASI-TEKKETEPE MEVKİİ-NEKROPOL ALANI-DİRELİKAYA-KÜÇÜK LİMAN ANTİK RIHTIMI-AMASRA BELEDİYE LOJMANLARI-AMASRA MEZARLIĞI-TTK HİZMET BİNALARI-GÜRCÜOLUK MAĞARASI AMASRA'DA BULUNAN GEZİLECEK GÖRÜLECEK SİT ALANLARIDIR.

 

KAPISU PLAJI;KURUCA ŞİLE İLÇE'SİNE 3 KM. UZAKLIKTADIR, KAPISU KÖYÜ'NDEDİR. 1 KM. UZUNLUĞUNDA DOĞAL KUMSALI VARDIR, SIĞ BÖLÜMLERİ DE MEVCUTTUR. YAZ AYLARINDA YERLİ VE YABANCI BİR ÇOK KİMSENİN AKIN ETTİĞİ BİR PLAJDIR, BURADA 2 PANSİYON İLE 1 LOKANTA BULUNMAKTADIR.

 

KARAMAN PLAJI;KURUCA ŞİLE-BARTIN KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, KURUCAŞİLE İLÇESİ'NE 17 KM. UZAKLIKTADIR. BARTIN'A OLAN UZAKLIĞI İSE 45 KM.DİR, 200 METRE UZUNLUĞUNDA SIĞ BİR DENİZE SAHİPTİR. KOY KONUMUNDA OLDUĞU İÇİNDE YAZ AYLARINDA ÇEVREDE Kİ ZİYARETÇİLERİN YOĞUN OLARAK GELİP GİTTİKLERİ BİR PLAJDIR.

 

LİMAN MEVKİİ PLAJLARI;BURADA 2 KÜÇÜK PLAJ VARDIR, İLÇE MERKEZİNDE DENİZE GİRMEK İSTEYENLERİN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAKTADIR.

 

TEKKEÖNÜ PLAJI;OVA TEKKEÖNÜ SINIRLARI İÇERİSİNDEDİR, 300 METRELİK DOĞAL SIĞ BİR KUMSALA SAHİPTİR. YAZ AYLARINDA BÜYÜK RAĞBET GÖREN PLAJLARDAN BİRİSİDİR.

 

ÇAMBU YALISI PLAJI;HİSAR KÖYÜ'NDEDİR, KALENİN BATI BÖLÜMÜNDEDİR. 200 METRELİK ÇOK GÜZEL BİR KUMSALI VARDIR, ÇEVREDE Kİ KÖYLÜLERİN FAYDALANDIĞI BİR PLAJDIR.

 

GÖLDERE ŞELALESİ;KURUCA ŞİLE İLÇESİ'NE 18 KM. UZAKLIKTADIR, BU ŞELALEYE ULAŞMAK İÇİN KANATLI KÖYÜ'NDEN SONRA 3 KM.LİK ORMAN YOLUNUN KATEDİLMESİ GEREKMEKTEDİR.

 

KAPISU DERESİ MESİRE ALANI;KURUCA ŞİLE İLÇESİ İLE CİDE İLÇESİ ARASINDADIR, BU NEDENLE BARTIN İLE KASTAMONU İL SINIRINI OLUŞTURMAKTADIR. BAŞKÖY KÖYÜ'NE KADAR ÇEVRESİ, GEZİ-PİKNİK VE TRACKİNG SPORU YAPMAK İÇİN UYGUNDUR.

 

ARİT BELDESİ KÜRE DAĞLARI MİLLİ PARKI;2000 YILINDA MİLLİ PARK OLARAK İLAN EDİLEN BU MINTIKA 37.000 HA.LIK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR, ALANIN %'DE 45'İ BARTIN İL SINIRLARI İÇİNDEDİR. %'DE 55'İ KASTAMONU SINIRLARI İÇİNDE KALMAKTADIR, MİLLİ PARK ÇEVRESİ'NDE ARİT BELDESİ-AZDAVAY-PINARBAŞI-ULUS-KURUCAŞİLE-AMASRA-CİDE İLÇELERİ BULUNMAKTADIR.

MİLLİ PARK ALANINDA 675 BİTKİ-40 ÇEŞİT MEMELİ HAYVAN-129 KUŞ TÜRÜ MEVCUTTUR, MİLLİ PARK KANYON-MAĞARA-DÜDEN-ŞELALE GİBİ VARLIKLARA SAHİPTİR.

 

ULUS İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

 

KOCAGÖZ KONAĞI-HASANDEDE CAMİİ VE TÜRBESİ-ŞİMŞİRLİBABA CAMİİ VE MEZARI-KALECİK KÖYÜ'DE Kİ TEBRİZLİ ŞEMSEDDİN EFENDİ'NİN ÇEŞMESİ VE MEZARI-ABDİPAŞA'DA ULUPINAR MAHALLESİ'DE Kİ 7 OCAKLI ULUPINAR DEĞİRMENİ-AĞA KÖYÜ MİRZAŞAH MAHALLESİ'NDE Kİ MİRZAŞAH HÖYÜĞÜ-KARAHASAN KÖYÜ'NDE Kİ KARAHASAN HÖYÜĞÜ-ABDİPAŞA KIRKTEPELER MEVKİİNDE Kİ KIRKTEPELER HÖYÜĞÜ-ULUKAYA KÖYÜ'NDE Kİ ULUKAYA ŞELALESİ-ULUS İLÇESİ'NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDİR.

 

BARTIN'IN İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

 

BARTIN-AMASRA;

BARTIN-KURUCAŞİLE;

BARTIN-ULUS;

( Bartında Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 23.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.