Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 24.09.2012
Okunma Sayısı : 1414
Yorum Sayısı : 0

ARDAHAN’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER…

 

KERİM ÖZBEKLER

GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

 

MEVLİT EFENDİ CAMİİ;ARDAHAN'DADIR, ŞEHİR MERKEZİNDEDİR. HALİL EFENDİ MAHALLESİ'NDEDİR, ARDAHAN KALESİ'NİN 200 METRE DOĞUSUNDADIR. 1701 YILINDA YAPILMIŞTIR, BİR MÜDDET ÖNCE DUVARLARININ YARIDAN YUKARISI İLE ÇATISI YENİLENMİŞTİR.

 

MERKEZ CAMİİ;POSOF İLÇESİ'NDEDİR, MİNBERİNDE Kİ KİTABEYE GÖRE 1868 YILINDA YAPILMIŞTIR. DİKDÖRTGEN PLANLIDIR, KESME TAŞLARDAN YAPILMIŞTIR. İÇ MİMARİSİ OSMANLI MİMARİSİNİ YANSITMAKTADIR, CAMİNİN DOĞUSUNDA YER ALAN LAHİT'TE 1771 TARİHİ MEVCUTTUR.

 

DERVİŞ BEY CAMİİ;ARDAHAN'DADIR, TUGAY KOMUTANLIĞI YANINDADIR. CÜMLE KAPISI ÜZERİNDE HİCRİ 1285 MİLADİ 1869 YILINDA YAPILDIĞINA DAİR BİR KAYIT VARDIR, SAĞ VE SOL TARAFINDA YER ALAN PANOLARDA ''İSLAMDAN DAHA YÜKSEK BİR ŞEREF YOKTUR.'' İBARESİ BULUNMAKTADIR. BU YAZILARIN ALTINDA 1285 TARİHİ YER ALMAKTADIR, DİKDÖRTGEN PLANLIDIR. DUVAR KALINLIĞI 0.80 METREDİR, MİNARESİ DE MUNTAZAM KESME TAŞTAN YAPILMIŞTIR.

 

ARDAHAN KALESİ;XV1.YÜZ YIL ORTALARINDA 1544 YILINDA KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN'IN EMRİYLE İNŞA EDİLMİŞTİR, DİKDÖRTGEN PLANLIDIR. SUR DUVARLARI 745 METRE UZUNLUKTADIR, BAŞTANBAŞA KARE PLANLI ÇOK SAYIDA KULE İLE DESTEKLENMİŞTİR. KALENİN ÇEVRESİNDE YAPILAN KAZILAR SONUCUNDA M.Ö.3500-2000 YILLARINA DAYANAN KALINTILAR ELDE EDİLMİŞTİR, ÇEŞİTLİ KRALLIKLARIN HAKİMİYETİ ALTINDA YAŞADIĞI TAHMİNİNE VARILMIŞTIR.

ARDAHAN'IN KUZEYİNDE YER ALAN HALİL EFENDİ MAHALLESİ İLE ŞEHİR MERKEZİNİ BİRBİRİNDEN AYIRAN KURA NEHRİ'NİN HEMEN SOL KIYISINDADIR.

 

SAVAŞI (CANCAK) KÖYÜ KALESİ;POSOF İLÇESİ'NE BAĞLI SAVAŞIR (CANCAK) KÖYÜ'NÜN GÜNEY DOĞUSUNDADIR, 3 YANI VADİ İLE ÇEVRİLİ BİR TEPE ÜZERİNDEDİR.

 

KİNZİ KALESİ;ARDAHAN'IN 30 KM. BATISINDA, BAĞDEŞE (KİNZODAMAL) KÖYÜ'NÜN KUZEYİNDEDİR.

BÜLBÜLAN YAYLASI'NIN GÜNEY DOĞUSUNDADIR.

 

SEVİMLİ KALESİ;HANAK İLÇESİ'NİN 20 KM. GÜNEY DOĞUSUNDA BULUNAN SEVİMLİ (VEL) KÖYÜ'NÜN

500 METRE GÜNEYİNDE, KURA NEHRİ VADİSİ'NDE YARIMADA BİÇİMLİ SARP BİR TEPE ÜZERİNDEDİR.

 

KALECİK KALESİ;GÖLE İLÇESİ'NİN KALECİK KÖYÜ'NE 500 METRE MESAFEDEDİR, KÖYDEN GELEN DERENİN OLUŞTURDUĞU VADİ İLE KURA VADİSİ'NİN KESİŞTİĞİ YERDE SARP BİR ALANA İNŞA EDİLMİŞTİR.

 

ŞEYTAN KALESİ;ÇILDIR İLÇESİ'NİN YILDIRIMTEPE KÖYÜ CİVARINDADIR, KÖYÜN 1.5 KM. KUZEY DOĞUSUNDADIR. KARAÇAY VADİSİ'NDE OLDUKÇA SARP BİR ALANA İNŞA EDİLMİŞTİR, ÇILDIR İLÇESİ'NE 2.5 KM. UZAKLIKTADIR. ORTAÇAĞ'DA YAPILDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR,

 

KURTKALE;ÇILDIR İLÇESİ'NE 36 KM. UZAKLIKTADIR, İLÇEYE BAĞLI KARTKALE KASABASI'NIN 1 KM. GÜNEYİNDEDİR. GÜRCİSTAN SINIRINDADIR, TARİHİ HAKKINDA KESİN BİR BİLGİ YOKTUR.

 

KAZAN KALE;ARDAHAN'A 13 KM. UZAKLIKTADIR, KUZEY DOĞUSUNDADIR. KURA VADİSİ'NİN AKIŞ YÖNÜNE GÖRE SAĞINDADIR, VADİNİN BİTİMİNDE Kİ 1 YÜKSELTİ ÜZERİNDE YER ALMAKTADIR. KESİN TARİHİ BİLİNMEMEKTEDİR, ÇEVRESİNDE ESKİ YERLEŞİM YERİ İZLERİ BULUNMAKTADIR.

 

ARAYOLU ÜZERİNDEDİR, ARDAHAN'A 18 KM. UZAKLIKTADIR. ALTAŞ (UR) KÖYÜ'NÜN DOĞUSUNDA SİVRİ BİR TEPE ÜZERİNDE KURULMUŞTUR, X11.YÜZ YILDAN KALMA OLDUĞU TAHMİN EDİLMEKTEDİR.

 

KIRNAV KALESİ;HANAK-ARDAHAN KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, HANAK İLÇESİ'NİN 5 KM. GÜNEYİNDE Kİ ÇAYAĞZI KÖYÜ'NÜN 400 METRE BATISINDADIR. HANAK ÇAYI KENARINDADIR, YAPIM TEKNİĞİ ARDAHAN KALESİ İLE AYNIDIR.

 

AKTAŞ GÖLÜ;ÇILDIR İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, 27 KM2'LİK BİR YÜZÖLÇÜMÜNE SAHİPTİR.

 

ÇILDIR GÖLÜ;ÇILDIR İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, 120 KM2'LİK YÜZÖLÇÜMÜNE SAHİPTİR.

 

AKÇAKALE ADASI KALINTILARI;ÇILDIR İLÇESİ'NE 27 KM. UZAKLIKTADIR, ÇILDIR GÖLÜ'NÜN İÇERİSİNDEDİR. İLÇENİN GÜNEY DOĞUSU'NDA BULUNAN AKÇAKALE KÖYÜ'NÜN HEMEN BATISINDADIR, BURASI DOĞAL GÜZELLİKLERİNİN YANI SIRA TARİHİ BİR KENTİDE İÇİNDE BARINDIRMAKTADIR. 1.DERECEDE ARKEOLOJİK SİT ALANIDIR. 

 

YALNIZ ÇAM KIŞ SPORLARI VE YAYLA TURİZMİ MERKEZİ;ARDAHAN'A 21 KM. UZAKLIKTADIR, YALNIZÇAM-UĞURLUDAĞ MEVKİİNDEDİR. BURADA, VALİLİK İMKANLARI İLE KURULAN YALNIZ ÇAM KIŞ SPORLARI VE YAYLA TURİZMİ MERKEZİ VARDIR.

 

ARDAHAN'IN İLÇELERİ'NE UZAKLIĞI;

 

ARDAHAN-ÇILDIR;

ARDAHAN-DAMAL;

ARDAHAN-GÖLE;

ARDAHAN-HANAK;

ARDAHAN-POSOF;

 

 

( Ardahanda Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 24.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.