Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 25.09.2012
Okunma Sayısı : 2854
Yorum Sayısı : 1
YALOVA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

YÜRÜYEN KÖŞK-ATATÜRK-TERMAL ATATÜRK KÖŞKÜ-KARACA ARBORETUM-TİGEM ATATÜRK KÖŞKÜ-RÜSTEMPAŞA CAMİİ-HERSEKZADE AHMETPAŞA CAMİİ VE KÜLLİYESİ-HACI ALİPAŞA CAMİİ-KURŞUNLU HAMAMI-VALİDE HAMAMI-KARA KİLİSE-YALOVA KAĞITHANESİ-YALOVA AÇIK HAVA MÜZESİ-ÇINARLI YOL (ÇINARLI HIYABAN)-KENT ORMANI-YEŞİL MAVİ TURİZM SEYİR YOLU YALOVA’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERDİR.

ALTINOVA İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...

HELENAPOLİS;YALOVA’YA 27 KM. UZAKLIKTADIR, ALTINOVA İLÇESİ’NDEDİR. BİZANS İMPARATORU CONSTANTİNUS TARAFINDAN KURULAN ŞEHİRE, İMPARATOR ANNESİNİN ADINA İZAFETEN HELENAPOLİS İSMİNİ VERMİŞTİR, DOĞU ROMA İMPARATORLUĞU’NUN BAŞKENTİ CONSTANTİNİPOLİS (İSTANBUL) OLUNCA HELENAPOLİS IUSTİNİANOS ZAMANINDA İSTANBUL-İZNİK YOLU ÜZERİNDE OLDUĞU İÇİN BÜYÜK ÖNEM KAZANMIŞTIR. HALEN BURADA FARKLI DÖNEMLERE AİT HAMAM-SU KEMERLERİ-ÇEŞME-KALE KALINTILARI YER ALMAKTADIR, HERSEK MINTIKASINDADIR.

ÇOBANKALE;BU GÜN YALAKDERE OLARAK ANILAN VADİDE Kİ YOLU KONTROL EDEN ÇOBANKALE (KOYUNHİSAR), TARİHTE BİZANSLILAR İLE OSMANLILAR ARASINDA 1302 YILINDA MEYDANA GELEN
BAFEUS SAVAŞI’NI YAŞAMIŞTIR.

LAGÜN GÖLÜ;HERSEK MINTIKASINDADIR, 1.DERECE SİT ALANIDIR. YEŞİL MAVİ TURİZM YOLU ÜZERİNDE BULUNMAKTADIR, BURASI GÖÇMEN KUŞLARIN GÖÇ YOLU ÜZERİNDE BULUNMAKTA VE 1000 ÇEŞİT KUŞU BARINDIRMAKTADIR. ALTINOVA BELEDİYE BAŞKANLIĞI TARAFINDAN 10 YIL SÜRE İLE KİRALANAN GÖL ÇEVRESİ, İSTANBUL BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYESİ İLE ORTAK HAZIRLANAN ÇEVRE DÜZENLEME-MESİRE YERİ-KAMP ALANI PROJELERİ İLE HALKA AÇIK BİR ALAN HALİNE GETİRİLMİŞTİR.

ARMUTLU İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER;

ESKİ CAMİ (ÇARŞI CAMİİ)-HACI ALİPAŞA CAMİİ-ESKİ KİTABELİ ÇEŞME-ESKİ HAMAM (OSMANLI HAMAMI)-KÖY HAMAMI-ARMUTLU KÖPRÜSÜ ARMUTLU İLÇESİ’NDE BULUNAN TARİHİ ESERLERDİR.

ARMUTLU KAPLICALARI;ARMUTLU İLÇESİ’NE 5 KM. UZAKTADIRLAR, YEMYEŞİL BİR VADİ ÜZERİNDEDİRLER. KAPLICA SULARI 57 C İLE 73 C ARASINDA BİR ISIYA SAHİPTİR, KONAKLAMA İÇİN OTEL-PANSİYON. BOŞ VAKİTLERİ DEĞERLENDİRMEK İÇİN DİNLENME-EĞLENME AMAÇLI TURİSTİK TESİSLER VARDIR, BİR MESİRE YERİ NİTELİĞİ DE TAŞIYAN BU BÖLGE YAZ AYLARINDA CANLI BİR ATMOSFERE SAHİPTİR.

YILANLAR MEVKİİ;ARMUTLU İLÇESİ İÇİNDEDİR, BURASI 4 KM. UZUNLUĞUNDA PIRIL PIRIL KUMU VE TERTEMİZ DENİZİ İLE GÜZEL BİR SAHİLE SAHİPTİR.

YILANLAR KOYU-AYAZMA KOYU-İSKELE KOYU-DEREAĞZI KOYU-AHMETKÖYCÜĞÜ KOYU-İĞDEALTI KOYU-FISTIKLI KÖYÜ KOYU-KAPAKLI KÖYÜ KOYU ARMUTLU İLÇESİ’NİN 18 KM.LİK DENİZ KIYISINDA YER ALAN PLAJ VE MESİRE YERLERİDİR, DOĞAL GÜZELLİKLERE SAHİP OLAN BU YERLER ARMUTLU İLÇESİ’NİN GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERİDİR.

ARMUTLU İLÇESİ AVLANMA ALANI;ARMUTLU İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, HAYRİYE KÖYÜ-MECİDİYE KÖYÜ-SELİMİYE KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDE KALAN VE YEŞİL MAVİ TURİZM SEYİR YOLU ÜZERİNDE BULUNAN 9.052 HA.LIK ALAN AV TURİZMİNİN GELİŞMESİ İÇİN 21 KASIM 2007’DE AÇILMIŞTIR. BU ALAN ÜZERİNDE KARAÇAM-SAHİLÇAMI-FISTIKÇAMI-ÇINAR-KAYIN-IHLAMUR-KESTANE-FINDIK-GÜRGEN-KAVAK-MEŞE-AKÇAKESME-ORMANGÜLÜ-KARAYEMİŞ-KOCAYEMİŞ-SANDAL-FUNDA-SÜPÜRGE ÇALISI-KIZILCIK-LADEN-DEFNE-YABANGÜLÜ GİBİ AĞAÇLAR VE AĞAÇCIKLAR YER ALMAKTADIR, BURADA AVLANABİLECEK HAYVAN TÜRLERİ İSE;YABAN DOMUZU-TAVŞAN-AYI-SANSAR-KURT-GELİNCİK-ÇAKAL-TİLKİ-SİNCAP-KARTAL-ATMACA-KARATAVUK-KINALI KEKLİK-KAYA GÜVERCİNİ-BAYKUŞ-AĞAÇKAKAN-SAKSAĞAN-BAŞTANKARA-SÜLÜN-SAKA-SERÇE’DİR, CAHDRA ÖZEL AVLAK İŞLETMESİ’NİN BURADA 15 ODALI VE 50 YATAK KAPASİTELİ KONAKLAMA TESİSİ İLE YEME İÇME ÜNİTELERİ VARDIR. AYRICA ATLI YÜRÜYÜŞ-JEEP SAFARİ-TENİS KORTU-GOLF GİBİ SPORTİF FAALİYETLER ORGANİZE EDİLMEKTEDİR.

ÇINARCIK İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...

KORUKÖY-PAŞA LİMANI BURNU-KOCADERE BURNU-DİKİLİTAŞ BURNU-DERMAZ BURNU-BABA BURNU-ORMAN UÇUĞU KOYU-ENGERE KOYU-MERSİN BURNU-KALEM BURNU-ÇALDERE BURNU-ESENKÖY ÇINARCIK İLÇESİ’NİN DENİZ KENARINDA BULUNAN PLAJ VE MESİRE YERLERİDİR, MAVİ İLE YEŞİLİN KAYNAŞTIĞI BU YERLER ÇINARCIK İLÇESİ’NİN GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERİDİR.


ÇİFTLİKKÖY İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...

ATATÜRK EVİ;ESKİ ADI KADI ÇİFTLİĞİ OLAN ÇİFTLİKKÖY İLÇESİ’NDE ATATÜRK’ÜN GELİP KAHVE İÇTİĞİ VE BİR MÜDDET DİNLENDİĞİ EV ÇİFTLİKKÖY İLÇESİNDEDİR VE BU EV KORUMA ALTINA ALINMIŞTIR, ÇİFTLİKKÖY’ÜN GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLERİNDENDİR.

KARA KİLİSE;YALOVA’NIN 3 KM. DOĞUSUNDADIR, ÇİFTLİKKÖY İLÇESİ’NİN SAHİL MAHALLESİ’NDEDİR. BAŞKENT 1 SAHİL SİTESİ İÇİNDEDİR, 10X13 METRELİK BİR ALANI KAPLAMAKTADIR. BU CİVARDAN ÇIKARILAN ÇOK SAYIDA STEL İSTANBUL ARKEOLOJİ MÜZESİ’NDE TEŞHİR EDİLMEKTEDİR, KİLİSE YAKININDA ANTİK BİR LİMAN-BAZI SU KEMERİ PARÇALARI VE KALINTILARI GÖRÜLMEKTEDİR. HAÇ ŞEKLİNDE YAPILMIŞ OLAN KİLİSE’NİN, PAPAZLARIN AYİNE HAZIRLANMASI-CİN ÇIKARMA-KUTSAL YAĞIN SÜRÜLMESİ-BAZI DEĞERLİ EŞYALARIN SAKLANMASI İÇİN BİR ÇOK ODASI MEVCUTTUR. BAZI SANAT TARİHİ YAZARLARI BU KİLİSE’NİN DE İÇİNDE BULUNDUĞU BU ALANIN ESKİ PYLAİ KENTİNİN BİR PARÇASI OLDUĞUNU İDDİA ETMEKTEDİRLER, SAHİL KENARINDA SOYLULARA VE ZAMANIN İLERİ GELENLERİNİN SARAYLARININ BULUNDUĞUNU İLERİ SÜRMEKTEDİRLER. PYLAİ, X1. VE X11.YÜZ YILLARDA BU MINTIKALARDA EN PARLAK GÜNLERİNİ YAŞAMIŞTIR.

TERMAL İLÇESİ’NDE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...

TERMAL KAPLICASI;1929 YILINDA MUSTAFA KEMAL ATATÜRK’ÜN TERMAL’E GELEREK DOĞAL GÜZELLİĞİNE HAYRAN KALMASI NEDENİ İLE YAPTIRDIĞI TERMAL ATATÜRK KÖŞK’ÜNDEN SONRA BURASININ ÖNEMİ ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ARTMIŞTIR, 2200 METRE DERİNLİKTEN GELEN TERMAL SUYU BANYOSU;ROMATİZMA-METABOLİZMA-SİNDİRİM SİSTEMİ-KARACİĞER-SAFRA KESESİ-BÖBREK-İDRAR YOLLARI-ORTAPEDİK OPERASYONLAR SONRASI-DERİ HASTALIKLARI-PSİKOLOJİK RAHATSIZLIKLAR-KADIN HASTALIKLARI GİBİ RAHATSIZLIKLARA FAYDALI OLDUĞU İLERİ SÜRÜLMEKTEDİR.

YALOVA’NIN İLÇELERİ’NE UZAKLIĞI;

YALOVA-ALTINOVA;27 KM.
YALOVA-ARMUTLU;55 KM.
YALOVA-ÇINARCIK;
YALOVA-ÇİFTLİKKÖY;4 KM.
YALOVA-TERMAL;12 KM.
( Yalovada Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 25.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.