Makale / Eğitim Makaleleri

Eklenme Tarihi : 27.09.2012
Okunma Sayısı : 2242
Yorum Sayısı : 0
DÜZCE'DE GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

ÇAYAĞZI KÖYÜ CAMİİ;AKÇAKOCA İLÇESİ’NİN ÇAYAĞZI KÖYÜ’NDEDİR, ÇİVİ KULLANILMADAN YAPILAN ÇANTI TİPİ BİR CAMİDİR. XV1.YÜZ YIL İÇİNDE YAPILAN BU CAMİ, BİR SÜRE ÖNCE ONARIMDAN GEÇİRİLMİŞTİR. ESKİDEN 4-5 KÖYÜN BİRLEŞEREK NAMAZ KILDIĞI BU CAMİLERE ORHANGAZİ CUMA CAMİİ DENİYORDU, KÖYLÜLER NAMAZINI KILDIKTAN SONRA KURULAN PAZARDA ALIŞ VERİŞ YAPTIKTAN SONRA KÖYLERİNE DÖNERLERDİ.

HEMŞİN KÖYÜ CAMİİ;AKÇAKOCA İLÇESİ’NE BAĞLI HEMŞİN KÖYÜ’NDEDİR, TAŞ VE AHŞAP KULLANILARAK YAPILMIŞTIR. ESKİDEN KÖYLÜLERİN CUMA NAMAZI KILMAK İÇİN TOPLANDIKLARI BİR CAMİ İDİ, 350 YILLIK BİR MAZİYE SAHİPTİR. ARMUDU İLE ÜNLÜ HEMŞİN KÖYÜ’DE YER ALAN BU CAMİ, BİR ARA ONARIMDAN GEÇİRİLMİŞTİR.

KONURALP CAMİİ;DÜZCE’NİN KONURALP KASABASI’NDADIR, X1V.YÜZ YILDA YAPILDIĞI TAHMİN EDİLMEKTEDİR. DİLAVER AĞA TARAFINDAN YAPTIRILMIŞTIR, BU GÜNE KADAR BİR ÇOK ONARIM GEÇİRMİŞTİR VE SAĞLAM DURUMDADIR.

SARI ÇÖKEK KÖYÜ CUMA CAMİİ;KAYNAŞLI İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, SARI ÇÖKEK KÖYÜ’NDEDİR. 1323 YILINDA ORHANGAZİ DÖNEMİNDE OSMANLI TOPRAKLARINA KATILAN DÜZCE VE ÇEVRESİ’NİN KAYNAŞLI İLÇESİ’NİN SARIÇÖKEK KÖYÜ’NDE, BU ÇEVREYE YERLEŞEN MANAV TÜRKLERİ TARAFINDAN SIK AĞAÇLARLA KAPLI OLAN BÖLGEDE HİÇ ÇİVİ KULLANMADAN YAPTIKLARI VE ÇANTI TİPİ DEDİKLERİ 450 YILLIK CUMA CAMİSİ BULUNMAKTADIR. AĞAÇ KÜTÜKLERİNİN BİRBİRİNE KERTİLMESİ İLE YAPILAN BU AHŞAP CAMİ’NİN HEMEN YANINDA, OSMANLI DÖNEMİNDEN KALMA HAN KALINTISI DA VARDIR.

EFTENİ GÖLÜ KUŞ CENNETİ;DÜZCE’NİN 14 KM. GÜNEY BATISINDADIR, DÜZCE VE GÖLYAKA SINIRLARI İÇİNDEDİR. UĞUR DERESİ-KÜÇÜK MELEN DERESİ SULARINI ALARAK BESLENMEKTEDİR, BİR TATLI SU GÖLÜDÜR. 1992 YILINDA ORMAN BAKANLIĞI TARAFINDAN KORUMA ALTINA ALINMIŞTIR, GÖL ÇEVRESİNDE İZİNSİZ AVLANMAK YASAKTIR. 100 METRE YÜKSEKLİKTEDİR, BİR MESİRE ALANIDIR. GÖÇMEN KUŞLARIN GÖÇ YOLU ÜZERİNDE BULUNAN EFTENİ GÖLÜ İÇİNDE 35 TANESİ KALICI OLMAK ÜZERE TOPLAM 150 ÇEŞİT KUŞ TÜRÜ BULUNMAKTADIR, LEYLEK-YABAN ÖRDEĞİ-TEPELİ BEYAZ BALIKÇIL-ANGIT-SAKARMEKE-KUĞU-BOZ KAZ-SAKARCA-YEŞİLBAŞ-FİYU-BEKRİ-ÇIKRINCIN-KILKUYRUK-KAŞIKÇIN-MACAR-ELMABAŞ-PAS BAŞ-GRİ BALIKÇIL-TURNA-TOY-MEZGELDEK-ÇULLUK-KARATAVUK-KIZ KUŞU BU KUŞLARDAN BAZILARIDIR. BİTKİ ÖRTÜSÜ İÇİNDE NİLÜFER ÇİÇEĞİ-SAZLIK-SÜSEN-DÜĞÜN ÇİÇEĞİ-KAMIŞ-NANE-SU MERCİMEĞİ VB.GİBİ BİTKİLER YER ALMAKTADIR, SÖĞÜT-DİŞBUDAK-KIZILAĞAÇ-ÇINAR GİBİ SUYU SEVEN AĞAÇ TÜRLERİDE BURADA GÖRÜLMEKTEDİR. MANZARAYI PANORAMİK OLARAK İZLEMEK İSTEYENLER TOPTEPE YANGIN GÖZETLEME KULESİ’NDEN FAYDALANABİLİYORLAR, BURASI ÖNCEDEN 25 HEKTAR İKEN SONRADAN 100 HEKTARA ÇIKARILMIŞTIR. GÖL ETRAFINDA ARAÇLA GEZMEK, FOTOĞRAF-VİDEO GÖRÜNTÜSÜ ALMAK MÜMKÜNDÜR.

CENEVİZ KALESİ;AKÇAKOCA İLÇESİ’NDEDİR, YUNAN GÖÇMENLERİ TARAFINDAN KURULDUĞU TAHMİN EDİLEN KALE DİAPOLİS ANTİK KENTİ’NE AİTTİR. X11.YÜZ YILDA BU BÖLGEYE YERLEŞEN CENEVİZLİLER TARAFINDAN ONARILARAK KULLANILMIŞTIR, MOLOZ TAŞLARLA İNŞA EDİLEN KALENİN KARA TARAFINDA GİRİŞ KAPISI İLE YÜKSEK BİR GÖZETLEME KULESİ YER ALMAKTADIR.
CENEVİZ KALESİ’NİN DOĞUSUNDA VE BATISINDA 2 AYRI PLAJ YER ALMAKTADIR.

KURUGÖL KANYONU;AKÇAKOCA’YA 14 KM. UZAKLIKTADIR, KURUGÖL KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR. KANYONA, İÇİ AĞAÇLARLA KAPLI DERE YATAĞI KENARINDAN ZORLU BİR DOĞA YÜRÜYÜŞÜ YAPTIKTAN SONRA ULAŞILMAKTADIR.

DERDİN KAPLICASI;DÜZCE’NİN 15 KM. GÜNEYİNDEDİR, 400 METRE YÜKSEKLİKTEDİR. ORMANLARLA ÇEVRİLİ BİR YERDEDİR, SUYUNUN SICAKLIĞI 42 C’DİR. BANYOSUNUN MİDE-BAĞIRSAK-SAFRA KESESİ-KARACİĞER-BÖBREK-ŞEKER-DERİ RAHATSIZLIKLARI İÇİN FAYDALI OLDUĞU ÖNE SÜRÜLMEKTEDİR, BURADA 15 ODALI BİR OTELDE BULUNMAKTADIR.

EFTENİ KAPLICASI;DÜZCE-GÖLYAKA BATI YOLU ÜZERİNDEDİR, DÜZCE’YE 18 KM. UZAKLIKTADIR. EFTENİ GÖLÜ KENARINDADIR, SUYU 42 C SICAKLIKTADIR. DEĞİŞİK SICAKLIKLARDA 3 HAVUZU VARDIR, BANYOSU ROMATİZMAL RAHATSIZLIKLAR İÇİN FAYDALIDIR. ÇEVRESİNDE GECELEMEK İÇİN PANSİYON VE KONAKLAMA EVLERİ MEVCUTTUR, GÜZEL BİR MANZARAYA SAHİPTİR.

DÜZCE İL HALK KÜTÜPHANESİ (KİTAP SAYISI;7000);
CAMİKEBİR MAHALLESİ, RIHTIM SOKAK, NO.3
DÜZCE
TEL.0-380-5244812 E MAİ[email protected]

AKÇAKOCA İLÇESİ HALK KÜTÜPHANESİ (KİTAP SAYISI;7510;
YALI MAHALLESİ, BAHADIR YALÇIN CADDESİ, ESKİ VERGİ DAİRESİ
AKÇAKOCA-DÜZCE
TEL.0-380-6112140

ÇİLİMLİ İLÇESİ HALK KÜTÜPHANESİ (KİTAP SAYISI;4011)
DÜZCE ÜNİVERSİTESİ, M.Y.OKULU, 1.KAT
ÇİLİMLİ-DÜZCE
TEL.0-380-6815822

YIĞILCA İLÇESİ HALK KÜTÜPHANESİ (KİTAP SAYISI;6452)
ORHANGAZİ MAHALLESİ, ÖZEL İDARE BİNASI
YIĞILCA-DÜZCE
TEL.0-380-6514304

GÖLYAKA İLÇESİ HALK KÜTÜPHANESİ
KÜLTÜR MAHALLESİ, CUMHURİYET CADDESİ
GÖLYAKA-DÜZCE
TEL.0-380-7114234

FAKILLI KÖYÜ MAĞARASI;AKÇAKOCA İLÇESİ’NİN 8 KM. GÜNEY DOĞUSUNDADIR, FAKILLI KÖYÜ’NDEDİR. MAĞARA’YA 1 METRE YÜKSEKLİĞİNDE VE 15 METRE UZUNLUĞUNDA OLAN BİR TÜNELDEN GEÇİLEREK ULAŞILMAKTADIR, İÇİNDE ÇEŞİTLİ YÖNLERE GİDEN YOLLAR İLE İLGİ ÇEKİCİ SARKIT VE DİKİTLER BULUNMAKTADIR. SİT ALANIDIR, ZİYARETE AÇIKTIR.

GÖKÇEAĞAÇ MAĞARASI;YIĞILCA İLÇESİ’NDEDİR, İÇİ SARKIT-DİKİT-SÜTUN-DUVAR-PERDE DAMLATAŞ İLE YOĞUN BİR ŞEKİLDE KAPLIDIR.

YENİMAHALLE MAĞARASI (KOÇKÖY MAĞARASI);AKÇAKOCA İLÇESİ’NDEDİR, KARADENİZ OTOBANI KENARINDA BULUNAN YENİMAHALLE (KOÇKÖY) MINTIKASINDADIR. İÇİNDE YERALTI DERESİ-ÇOĞU YERDE GÖL-DEVA KAZANI-ŞELALELE- SARKIT-DİKİT-SÜTUN-DUVAR-PERDE DAMLATAŞ-DAMLATAŞ HAVUZLARI MEVCUTTUR.

ÇAMLI MAĞARASI;DÜZCE-YIĞILCA KARAYOLU ÜZERİNDEDİR, BU YOLUN 20.KM.SİNDEN SONRA AYRILAN AKÇAÖREN-KOCAOĞLU-ÇAMLI YOLU TAKİP EDİLEREK ULAŞILABİLİR. GENİŞ BİR ALANIN YÜZEY SULARINI TOPLAYAN MAĞARA’NIN İÇİ SARKIT-DİKİT-SÜTUN-DUVAR-PERDE DAMLATAŞ-MAKARNA-EKZANTRİK-1 METRE DERİNLİĞİNDE Kİ GÖLLER-ŞELALELER İLE KAPLIDIR.

SARIKAYA MAĞARASI;YIĞILCA İLÇESİ’NDEDİR, GENİŞLİĞİ 80 METREDİR. BOYU 75 METREDİR, TAVAN YÜKSEKLİĞİ YER YER 15 METRE İLE 40 METRE ARASINDA DEĞİŞMEKTEDİR. GİRİŞ BÖLÜMÜNDE Kİ SALONUN İÇİ DAMLATAŞLARLA KAPLIDIR.

AKSU MAĞARASI;İÇİNDE YERALTI DERESİ VE DEĞİŞİK BÜYÜKLÜKTE ÇOK SAYIDA SALON VE GÖL VARDIR, MAĞARA İÇİNDE YÜKSEKLİĞİ 5-10 METRE ARASINDA DEĞİŞEN 3 ŞELALE BULUNMAKTADIR.

YENİCE KÖYÜ KÖY ALETLERİ MÜZESİ;AKÇAKOCA İLÇESİ’NE BAĞLI YENİCE KÖYÜ’NDE BULUNAN BU MÜZEDE, MUHTARLIK TARAFINDAN TOPLANAN VE ESKİDEN KÖYDE KULLANILAN TARIM ALETLERİ-İŞ ALETLERİ GİBİ İLGİNÇ EŞYALARIN SERGİLENDİĞİ BİR MÜZEDİR.

KARABURUN KÖYÜ PLAJI;AKÇAKOCA İLÇESİ’NE 10 KM. UZAKLIKTADIR, YEŞİLLİK BİR PLAJDIR. DOĞAL KUMSALA SAHİPTİR, BURADA EV PANSİYONLARI-KIR KAHVELERİ-LOKANTALAR-GAZİNOLAR YER ALMAKTADIR. DENİZE GİRMEK-EĞLENMEK-DİNLENMEK İÇİN İDEAL BİR BÖLGEDİR.

AKTAŞ ŞELALESİ;AKÇAKOCA’YA 11 KM. UZAKLIKTADIR, 9 KM.LİK YOLU ARAÇLA 2 KM.LİK YOLU İSE YAYA OLARAK YEŞİL BİR DOĞA VE KUŞ SESLERİ ARASINDA GİDİLEBİLİR.

GÜZELDERE ŞELALESİ;DÜZCE’YE 28 KM. UZAKLIKTADIR, GÖLYAKA İLÇESİ’NE OLAN UZAKLIĞI 16 KM.DİR. ORMANLARLA KAPLI OLAN ŞELALE 135 METRE YÜKSEKLİKTEN DÖKÜLMEKTEDİR

SAMANDERE VADİSİ DERESİ VE ŞELALESİ MİLLİ PARKI (;DÜZCE’NİN 26 KM. GÜNEYİNDEDİR, SAMANDERE KÖYÜ SINIRLARI İÇİNDEDİR. BURADA BULUNAN VADİ İÇİNDEN 500 METRELİK SAMANDERESİ GEÇMEKTEDİR, ÇEVRESİ ASIRLIK AĞAÇLARLA KAPLIDIR. SAMANDERE DERESİ’NİN SULARI İLE OLUŞAN 3 ŞELALE İLE CADI KAZANI BU MINTIKADA BULUNMAKTADIR.

TOPTEPE MINTIKASI ŞAHİN TEPESİ;DÜZCE’YE 15 KM. UZAKLIKTADIR, 430 METRE YÜKSEKLİĞİNDEDİR. BURADAN DÜZCE-EFTENİ GÖLÜ-GÖLYAKA-DÜZCE OVASI KUŞ BAKIŞI GÖRÜLEBİLMEKTEDİR, ORMAN VE FINDIK AĞAÇLARI İLE KAPLI BİR BÖLGEDİR. BURADA,ORMAN BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ’NE BAĞLI 1 GAZİNO VE PİKNİK TESİSİ VARDIR.

TEPEKÖY KORULUĞU MESİRE ALANI;ÇİLİMLİ İLÇESİ SINIRLARI İÇİNDEDİR, İLÇEYE 3 KM. UZAKLIKTADIR. TEPEKÖY KÖYÜ YANINDADIR, MEŞE AĞAÇLARI İLE KAPLI BİR KORULUKTUR. MAYIS-HAZİRAN-TEMMUZ-AĞUSTOS-EYLÜL AYLARINDA HALKIN MESİRE ALANI OLARAK KULLANDIĞI BİR MINTIKADIR.

SAKLI KENT ŞELALESİ;DÜZCE’YE 35 KM. UZAKLIKTADIR, YIĞILCA İLÇESİ’NDEDİR. ORMAN İÇİNDE SAKLI İKEN, YENİ KEŞFEDİLMİŞTİR. (KRİSTOF KOLOMP AMERİKA KITASINI KEŞFEDELİ 500 YIL OLDU, BİZ ÜLKE İÇİNDE Kİ ŞELALEYİ YENİ KEŞFEDİYORUZ.)

AKTAŞ ŞELALESİ;AKÇAKOCA İLÇESİ’NE 11 KM. UZAKLIKTADIR, AKTAŞ KÖYÜ’NDEDİR.

AYDIN PINAR ŞELALELERİ;DÜZCE’YE 10 KM. UZAKLIKTADIR, GÜZEL DERE-EFTENİ KUŞ CENNETİ GÖLÜ YOLU ÜZERİNDEDİR. BURADA ARKA ARKAYA 5 TANE ŞELALE BULUNMAKTADIR, BU GÜZERGAHTA ALABALIK ÜRETİM VE TÜKETİM TESİSLERİ’DE VARDIR.

KÜÇÜK MELEN IRMAĞI;BABA DAĞI ETEKLERİNDEN DOĞMAKTADIR, YIĞILCA İLÇESİ’NDEN GEÇEREK HASANLAR BARAJI’NA. BURADAN EFTENİ GÖLÜ’NE DÖKÜLEN IRMAĞIN KENARI BOYDAN BOYA MESİRE ALANIDIR.

BÜYÜK MELEN IRMAĞI;EFTENİ GÖL’ÜNDEN ÇIKARAK KARADENİZ’E DÖKÜLEN IRMAĞIN İÇİNDEN GEÇTİĞİ CUMAYERİ’NE BAĞLI DOKUZ DEĞİRMEN KÖYÜ RAFTİNG SPORUNA MÜSAİT BİR YERDİR. DİĞER GEÇTİĞİ BÜTÜN ÇEVRELER MESİRE ALANIDIR, GÜZELDERE ŞELALESİ YOLU ÜZERİNDE BULUNAN BU BÖLGEDE;KOCAYEMİŞ-AKÇAKESME-SÜPÜRGE ÇALISI-FUNDA-KIZILCIK-SİMSİR-KARAYEMİŞ-KATRAN ARDICI-SAPLI MEŞE-YABANİ KİRAZ-YABANİ ERİK-ORMAN SÖĞÜDÜ-SARIÇAM-KESTANE-IHLAMUR-SİKLAMEN-GICIR OTU-ÇUHA ÇİÇEĞİ-KALDIRIK-LADEN GİBİ AĞAÇ VE BİTKİ ÇEŞİTLERİ DE YER ALMAKTADIR.

DÜZCE’DE BULUNAN TÜRBELER;

ONURALP TÜRBESİ;

KARAKÖY TÜRBESİ;

CUMA YERİ TÜRBESİ;

AHMET DEDE TÜRBESİ;

DÜZCE’DE BULUNAN YAYLALAR;

KOCA YAYLA-ŞEHİRLİ YAYLASI-ODAYERİ YAYLASI-TORKUL YAYLASI-TOPUK YAYLASI-KARDÜZ YAYLASI.

DÜZCE’DE BULUNAN BELEDİYELERİN TELEFON NUMARALARI;

DÜZCE BELEDİYESİ;TEL.0-380-5245821 VEYA 0-380-5245825
AKÇAKOCA BELEDİYESİ;TEL.0-380-6114002 VEYA 0-380-6113655
CUMAYERİ BELEDİYESİ;TEL.0-380-7353177 VEYA 0-380-7354009
ÇİLİMLİ BELEDİYESİ;TEL.0-380-6815004 VEYA 0-380-6816666
GÖLYAKA BELEDİYESİ;TEL;0-380-7114234 VEYA 0-380-7114269
GÜMÜŞOVA BELEDİYESİ;TEL.0-380-7312005 VEYA 0-380-7312174
KAYNAŞLI BELEDİYESİ;TEL.0-380-5442044 VEYA 0-380-5442865
YIĞILCA BELEDİYESİ;TEL.0-380-6514007
KONURALP BELEDİYESİ;TEL.0-380-5412007 VEYA 0-380-5412193
BEYKÖY BELEDİYESİ;TEL.0-380-5526270 VEYA 0-380-5526274
BOĞAZİÇİ BELEDİYESİ;TEL.0-380-5434647 VEYA 0-380-5434651

DÜZCE VE İLÇELERİ’NDE YAPILAN ANMA-FESTİVAL-ŞENLİK VB. GÜNLER;

TURİZM HAFTASI (15-22 NİSAN)
ORGANİZE;DÜZCE KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ;TEL.0-380-5249133 VEYA 0-380-5249433

MÜZELER HAFTASI (18-24 MAYIS)
ORGANİZE;DÜZCE KONURALP MÜZESİ MÜDÜRLÜĞÜ;TEL.0-380-5412506

KABALAK HIDIRELLEZ ŞENLİKLERİ (MAYIS AYININ SON HAFTASI)
ORGANİZE;KABALAK KÖYÜ SOSYAL YARDIMLAŞMA VE KÜLTÜR DERNEĞİ;TEL.0-380-5435149

BALKAN TÜRKLERİ KARADERE HASANAĞA KÖYÜ HIDRELLEZ KUTLAMALARI VE ÇOCUK ŞENLİKLERİ (6 MAYIS)
ORGANİZE;BALKAN TÜRKLERİ DERNEĞİ;TEL.0-380-5233047

HASANLAR BARAJ GÖLÜ SU SPORLARI (HAZİRAN AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;YIĞILCA BELEDİYESİ;TEL.0-380-6514007

TOPUK YAYLASI VE GÖLETİ YAYLA ŞENLİKLERİ (HAZİRAN AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;KAYNAŞLI KAYMAKAMLIĞI VE KAYNAŞLI BELEDİYE BAŞKANLIĞI;TEL.0-380-5442116

GÖLYAKA KADIRGA ŞENLİKLERİ (HAZİRAN AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;GÖLYAKA KAYMAKAMLIĞI VE GÖLYAKA BELEDİYE BAŞKANLIĞI;TEL.0-380-7114242 VEYA 0-380-7114234

DÜZCE ULUSLARARASI HALK OYUNLARI VE TURİZM FESTİVALİ
ORGANİZE;DÜZ DER VE DÜZCE BELEDİYE BAŞKANLIĞI;TEL.0-380-5146346 VEYA 0-380-5245821

DÜVERDÜZÜ KÖYÜ YAYLA ŞENLİKLERİ (HAZİRAN AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;DÜVERDÜZÜ KÖYÜ MUHTARLIĞI;TEL.0-380-5567126

ÇİLİMLİ YENİVAKIF KÖYÜ YAYLA ŞENLİĞİ (HAZİRAN AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;YENİVAKIF KÖYÜ MUHTARLIĞI;TEL.0-380-6816685

KABOTAJ BAYRAMI VE YELKEN YARIŞLARI (1 TEMMUZ)
ORGANİZE;DÜZCE KÜLTÜR VE TURİZM MÜDÜRLÜĞÜ VE AKÇAKOCA BELEDİYE BAŞKANLIĞI;TEL.0-380-5249433 VEYA 0-380-6114110

ATATÜRK’ÜN SELAMLAR KÖYÜ’NE GELİŞİ (18 TEMMUZ)
ORGANİZE;GÜMÜŞOVA KAYMAKAMLIĞI VE SELAMLAR KÖYÜ MUHTARLIĞI;TEL.0-380-7312432 VEYA 0-380-5247027

AKÇAKOCA ULUSLARARASI FINDIK KÜLTÜR TURİZM FESTİVALİ (TEMMUZ AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;AKÇAKOCA KAYMAKAMLIĞI VE AKÇAKOCA BELEDİYE BAŞKANLIĞI;TEL.0-380-6114002 VEYA 0-380-6114110

SİNEKLİ YAYLASI ŞENLİKLERİ (TEMMUZ AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;KAYNAŞLI BELEDİYE BAŞKANLIĞI-BEYKÖY BELEDİYE BAŞKANLIĞI-SAÇAK DER;TEL.0-380-5442044 VEYA 0-380-5526270

KARDÜZ YAYLA ŞENLİKLERİ (TEMMUZ AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;KARDÜZ YAYLASI VE ÇEVRESİ TURİZM DERNEĞİ;TEL.0-380-7145175 VEYA 0-380-7114269

KAFKAS FESTİVALİ (TEMMUZ AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;KUZEY KAFKASYA KÜLTÜR DERNEĞİ;TEL.0-380-5247462

ODAYERİ YAYLA ŞENLİKLERİ (AĞUSTOS AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;ÇINARDÜZÜ KÖYÜ TURİZM VE TANITMA DERNEĞİ BAŞKANLIĞI;TEL.0-380-5526270 VEYA 0-535-5831441

KONURALP GENÇLİK TARİH VE KÜLTÜR ŞÖLENİ (AĞUSTOS AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;KONURALP BELEDİYE BAŞKANLIĞI;TEL.0-380-5412007

KARAKÖY ŞEYH MUSLİHİTTİN EFENDİ’Yİ ANMA TÖRENİ (AĞUSTOS AYI İÇERİSİNDE)
ORGANİZE;ÇİLİMLİ MÜFTÜLÜĞÜ MUSLİHİTTİN EFENDİ TÜRBESİ KORUMA GÜZELLEŞTİRME VE HAYIR HİZMETLERİ DERNEĞİ;TEL.0-380-6816367 VEYA 0-536-2008183

KONURALP MÜZESİ;KONURALP BELDESİ GİRİŞİNDE YER ALAN MÜZENİN 3 TEŞHİR SALONU, 2 DEPOSU İLE 1 KONFERANS SALONU VE İDARİ BÖLÜMLERİ VARDIR. BURADA 1789 ARKEOLOJİK, 456 ETNOĞRAFİK VE 3837 SİKKE (ANTİK PARA) BULUNMAKTADIR. TOPLAM 6082 PARÇA ESER ZİYARETÇİLERE TEŞHİR EDİLMEKTEDİR, 12 KASIM 2003 TARİHİNDE AÇILMIŞTIR.

KONURALP ANTİK TİYATROSU (KIRK BASAMAKLAR);KONURALP KASABASI’NDADIR, M.S.1.YÜZ YILDAN KALMA ROMA İMPARATORLUĞU’NA AİT BİR ESERDİR. MANZARAYA HAKİM KONUMDADIR, UZUNLUĞU 100 METRE. GENİŞLİĞİ 74 METREDİR, OTURMA ALANI (CAVEA’SI) YARIM DAİRE BİÇİMİNDEDİR. OTURMA BASAMAKLARI İSE ASLAN PENÇESİ İLE SÜSLÜDÜR, HER 2 YANINDA ORKESTRA ALANINA GİRİŞİ SAĞLAYAN KEMERLİ GEÇİTLERİ (PARADOS’LARI) VE BÜYÜK SAHNE BİNASI’NIN BİR BÖLÜMÜ HALEN AYAKTADIR. BU MINTIKADA AYRICA ŞEHRE GİRİŞ İÇİN KULLANILAN VE ÜZERİNDE AT MOTİFİ OLAN ATLI KAPI-BİZANSLILARDAN KALMA SUR DUVARLARI-KEMER KASIM KÖYÜ İLE KONURALP (PRUSİAS AD HPYPİUM) ARASINDA SU TAŞIYAN TARİHİ SU KEMERLERİ (AQUADÜKLER) MEVCUTTUR.

ROMA KÖPRÜSÜ;ROMALILAR ZAMANINDA İNŞA EDİLMİŞTİR, TABAK ÇAYI ÜZERİNDEDİR. 3 KEMERLİDİR, ÇİLİMLİ’YE ULAŞAN ANTİK YOL ÜZERİNDE OLUP KONURALP-AKÇAKOCA İSTİKAMETİNDE YER ALAN YOLUN KENARINDADIR.
( Düzcede Gezilecek Görülecek Yerler... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 27.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.