Makale / Ekonomik Makaleler

Eklenme Tarihi : 30.09.2012
Okunma Sayısı : 2364
Yorum Sayısı : 0
ZEYTİN AĞACI-ZEYTİN VE ZEYTİN YAĞI...
 
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR

ZEYTİN AĞACI DİKİLDİĞİNDEN 5-6 YIL SONRA ÜRÜN VERMEYE BAŞLAR, ÖMRÜ 500 YILDIR. BU GÜN İÇİN 1 ZEYTİN AĞACI FİDANI 5-10-20 TL. ARASINDADIR. YETİŞMİŞ BİR ZEYTİN AĞACI ORTALAMA 1 ÇUVAL (50 KĞ.) ÜRÜN VERİR, BAKILMADIĞI TAKDİRDE BU YARIM ÇUVALA DÜŞER. İYİ BAKILIRSA 100 KĞ.ÜRÜN ALINABİLİR, BU GÜN İÇİN KENDİ ZEYTİNİNİ ÇİĞ (İŞLENMEMİŞ) OLARAK PAZARDA SATANLAR ORTALAMA OLARAK 2 TL.YE 1 KĞ.ZEYTİNİ SATMAKTADIRLAR. KISACASI 1 ZEYTİN AĞACINDAN ORTALAMA 50 KĞ.ZEYTİN ALAN BİR ÜRETİCİ TEK AĞAÇTAN 100.00 TL.KAZANIR. DİKECEĞİNİZ HER AĞACIN HESABINI BUNA GÖRE YAPIN, ZEYTİN AĞACI YILDA 1 DEFA ÜRÜN VERİR. ÜRÜN VERDİKTEN SONRA AĞACIN FAZLA DALLARI KESİLİR, BUDAMA YAPILIR. BU GELECEK YIL DAHA İYİ ÜRÜN VERMESİNE YOL AÇAR, DİBİ ÇAPALANIR VE HAYVAN GÜBRESİ DÖKÜLÜR. HER AĞACIN DİBİNE ORTALAMA 1 KOVA KOYUN-KEÇİ-DANA GÜBRESİNİN FAYDALI OLDUĞUNU ÜRETİCİLER SÖYLEMEKTEDİR, BU GÜN İÇİN ZEYTİNLERİ AĞAÇTAN AŞAĞI DÜŞÜRENLERE (BUNLARA ÇIRPICI DENİYOR) 30 TL.GÜNLÜK VERİLMEKTEDİR. AĞAÇTAN SİLKİLEN ZEYTİNLERİ TOPLAYAN KİŞİLERE (BAYAN ERKEK KARIŞIK TOPLAYABİLİYORLAR) 20. TL.GÜNLÜK ÖDENMEKTEDİR, BİR ÇIRPICI ORTALAMA OLARAK 1 GÜNDE 15 AĞACI ÇIRPABİLİR. HER ÇIRPICININ GENELDE 2 TOPLAYICISI OLMAKTADIR, ZEYTİNİN HEPSİ ÇİĞ OLARAK SATILAMIYACAĞI İÇİN ÜRETİCİLER BUNU ZEYTİNYAĞI FABRİKALARINDA SIKTIRIRLAR. BU GÜN İÇİN ORTALAMA OLARAK 5-6 KĞ.DAN 1 KĞ.ZEYTİNYAĞI ÇIKAR, FABRİKA SIKTIĞI 1 KĞ.ZEYTİNYAĞI İÇİN 500 KRŞ.ALMAKTADIR. BU ARADA ZEYTİN YEMEKLİK OLACAKSA;

SALAMURA ZEYTİN;ZEYTİN HAVUZLARINDA 1 YIL BEKLETİLİR, ÜZERİNE ÇUVALLA TUZ KONUR. BU HAVUZLAR GENELLİKLE 2-3 TONLUKTUR, BU ZEYTİNE ’SALAMURA’ İSMİ VERİLİR. BURADAN ÇIKARILARAK ZEYTİN SATICILARI ARACILIĞI İLE VATANDAŞIN ÖNÜNE GELİR, BU GÜN İÇİN 1 KĞ.SALAMURA ZEYTİN YER YER ULAŞIM MASRAFLARIDA GÖZ ÖNÜNE ALINDIĞINDA FARKLI FİYATLA SATILABİLİR AMA 4-5 TL.DEN 1 KĞ.ZEYTİN ALABİLİRSİNİZ.

DİLME ZEYTİN;ZEYTİN DİLME OLACAKSA, DİLME MAKİNALARINDA DİLİNİR. TUZLANIR, BU ZEYTİN 1 HAFTA 15 GÜN VEYA 1 AY İÇİNDE SOFRADA YENECEK HALE GELİR. YENİ ZEYTİN OLDUĞU İÇİN ÇOCUKLAR VE ZEYTİNSEVERLER BU DİLME ZEYTİNİ ÇOK SEVERLER, BU GÜN İÇİN 1 KĞ. DİLME ZEYTİN 5-6 TL.ARASINDADIR. BU ZEYTİN’İ KENDİ EVİNİZDE DE YAPABİLİRSİNİZ, ÖRNEĞİN 5-10-20 KĞ.ZEYTİN SİZE YETECEKSE BUNU ÇİĞ OLARAK SATIN ALABİLİRSİNİZ, EVE GELDİĞİNİZDE BU ZEYTİNLERİ NORMAL BIÇAKLA 3-4 YERİNDEN ÇİZİK ATABİLİRSİNİZ. SONRA BU ZEYTİNLERİ BİR KOVAYA KOYARAK ÜZERİNE 1 KĞ.KAYA TUZU İLAVE EDEBİLİRSİNİZ, 7 GÜN DURDUĞUNDA 1 TANESİNİ YERSİNİZ. ACILARI ÇIKIP YENECEK HALE GELDİYSE KAVONOZLARA KOYABİLİRSİNİZ, ACILARI ÇIKMADIYSA SUYUNU DÖKÜP YENİDEN TAZELEYEBİLİR VE İÇİNE YENİDEN 1 KĞ.TUZ ATABİLİRSİNİZ. 15 GÜN İÇİNDE BU SOFRANIZDA YENECEK HALE GELİR, BU ZEYTİNLERİ BU ŞEKLİYLE TÜKETEBİLECEĞİNİZ GİBİ BİR KAVANOZA KOYARAK İÇİNE ZEYTİNYAĞIDA KOYABİLİRSİNİZ. HER 2 ŞEKİLDE DE BU DİLME ZEYTİNLERİ KEYİFLE TÜKETECEĞİNİZDEN EMİN OLABİLİRSİNİZ...

KIRMA ZEYTİN;ÇİĞ ZEYTİN’İN KIRILARAK, ACISININ ÇIKMASINDAN SONRA YENEN ZEYTİNDİR.
PAZARLARDA ÇOK BULUNMAZ, PİYASADA DA PEK TUTULMAZ.

GÜNDE 10 TANE ZEYTİN YEDİĞİNİZ TAKDİRDE VÜCUTTAKİ TOKSİNLERİ (ZEHİRLERİ) DIŞARI ATARSINIZ, KIŞ GÜNLERİ SABAHLARI AÇ KARNINA 1 ÇORBA KAŞIĞI ZEYTİNYAĞI İÇERSENİZ BARSAKLARINIZ TIKIR TIKIR İŞLER VE SİGARA DAHİL MİKROPLARI BÜYÜK ÖLÇÜDE KIRAR. HİLESİZ SAF ZEYTİNYAĞI 200 ÇEŞİT HASTALIĞA İYİ GELİR, BURNUNUZA KIŞ GÜNLERİ PARMAĞINIZIN UCU İLE ZEYTİNYAĞI SÜRERSENİZ SİNÜSLERİNİZİ AÇAR VE NEZLE-BRONŞİT-GRİP-SOĞUK ALGINLIĞI VB.HASTALIKLARA YAKALANMANIZI KISMEN ÖNLER. BU İŞİ 7-8 GÜN YAPMANIZ GEREKİR, ELİNİZİ VEYA BİR YERİNİZİ KAZARAN YARALADIĞINIZDA ÜZERİNE ZEYTİNYAĞI SÜRERSENİZ YARANIN ACISINI AZALTIR VE MİKROP KAPMASINI ÖNLER. BU İŞİ 7-8 GÜN YAPARSANIZ YARAYI 1 AY İÇİNDE KAPATIR, BU BİLGİLERİ LÜTFEN TANIDIKLARINIZLA PAYLAŞIN. ZEYTİNYAĞI’NIN 1 LİTRESİ ŞU ANDA 6 TL.CİVARINDADIR, BAKKALINIZDAN ZEYTİNYAĞI ALIRKEN KARIŞIK OLUP OLMADIĞINI MUTLAKA SORUN.
EVİNİZDE MUTLAKA ZEYTİNYAĞI BULUNDURUN, YEMEKLERİNİZİN ÇOĞUNDA ZEYTİNYAĞI KULLANIN. ZEYTİNYAĞI HİÇ ZARARI OLMAYAN VE KALESTROL İÇERMEYEN BİR YAĞDIR, DAHA FAZLA FAYDALARINI ÖĞRENMEK İSTİYORSANIZ ANSİKLOPEDİLERİ VEYA BU KONUDAKİ KİTAPLARI OKUYABİLİRSİNİZ. ZEYTİN AĞACI YAŞLANIPTA ÜRÜN VERMEDİĞİ TAKDİRDE KESİLİR, ZEYTİN ODUNU SOBADA ÇIRA GİBİ YANAR. ŞU AN İÇİN 1 TONU 500.00 TL.CİVARINDADIR, EVİN İÇİNİ SICACIK EDER.

TÜRKİYE’NİN MARMARA BÖLGESİ-EGE BÖLGESİ-AKDENİZ BÖLGESİ-GÜNEYDOĞU ANADOLU BÖLGESİ’NDE ZEYTİN AĞACI VARDIR, BURALARDA ARAZİSİ OLANLAR BU AĞACI DİKEBİLİR. BEN BAŞBAKAN OLSAM TÜRKİYE’NİN HER YANINA ZEYTİN VE CEVİZ AĞACI DİKTİRİRDİM. ZEYTİN AĞACI DİKMEK 10 NESİL SONRA BİLE DİKENE ’ALLAH RAZI OLSUN, BU AĞACI DİKENİN GÜNAHLARINI ALLAH AFFETSİN. MEKANINI CENNET ETSİN, SOYUNA ALLAH UZUN ÖMÜRLER VERSİN..’ DİYE DUA EDİLMESİNE ZEMİN HAZIRLAR.
( Zeytin Ağacı-zeytin Ve Zeytin Yağı... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 30.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.