Makale / Ekonomik Makaleler

Eklenme Tarihi : 30.09.2012
Okunma Sayısı : 4744
Yorum Sayısı : 7
Günün Yazısı

Bu Yazı 1.10.2012 tarihinde
GÜNÜN YAZISI
olarak seçilmiştir.
CEVİZ AĞACI VE CEVİZ...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR


Ceviz Ağacı fidanının tanesi bu gün için 10 TL.civarındadır, dikildikten sonra dibine su ve gübre konması uygundur. Tuttuktan sonra 1 ceviz ağacı 10 yıl ürün vermez ama yaşama ve ürün verme süresi tam 500 yıldır. Deniz kenarı hariç hemen hemen her toprakta yetişir, zeytinyağı ile birlikte en faydalı besinler arasındadır. Yılda 1 kez ürün verir, bu gün için 1 kğ.kabuklu ceviz 5-12 TL.arasındadır. İç cevizin fiyatı ise 20-30 TL.arasında gidip gelmektedir, ceviz ağacı dikene para kazandıran bir ağaçtır. Ceviz ağacı çok olan ülkede insanlar sağlıklı olur, para kazanır. Yetişmiş bir ceviz ağacı 100 kğ.ile 300 kğ.arasında ürün verir, ortalama 150 kğ.verdiğini hesap edelim ve bunu en düşük fiyattan hesap edelim. 150 Kğ.*5 TL.=750.00 TL.eder. Dikeceğiniz her ceviz ağacı normal ürün verme yaşına geldiğinde size yılda 750 TL.kazandıracaktır, boş araziniz varsa oraya ne kadar ağaç dikeceğinizi hesap edin. Kazancınızı buna göre hesap edin, ceviz ağacı nesilden nesile geçecek çok değerli bir ağaçtır. 10 dönümlük bir arazi ceviz ağacı için idealdir, fazla arazide daha fazla para kazanma şansınız vardır. Ceviz insanlar yaşadığı sürece değerinden bir şey kaybetmez, kullanım alanı çoktur. Ceviz ürünü 1 yıl depoda bekleyebilir, değerinden bir şey kaybetmez. Yalnız yeni ceviz çıktığında insanlar eski cevizi daha ucuz fiyata alırlar. Satışında problem olmaz, hem toptan hemde perakende satışı kolaydır. 75 yaşında olan Profile Holding’in sahibi yahudi İshak Alaton geçen gün TV’de ’Bu yaşta ceviz ağacı diktim, 10 yıl sonra ürün verdiğini öğrendim. 85 yaşından sonra ceviz kıracağım...’ demiştir, ceviz ağacı dikmek kitap yazmak gibidir. İsterseniz üzerine iyice yetiştikten sonra adınızı yazabilirsiniz, 500 yıl adınızı o ağacı çırpanlar okur. Böylece ölümsüzleşmiş olursunuz, yeriniz yoksa bir yol kenarına bile ceviz ağacı dikseniz yiyenlerin 500 yıl duasını alırsınız.

CEVİZ’İN FAYDALARI

Ceviz ağacı bünyesinde yağ, tuz, albümin, karbonhidratlar, gümüş iyonu, sodyum, potasyum, B1, B2, B3, B6 ve E vitamini barındırır. İç cevizde; yağ, protein, karbonhidrat gibi maddeler, Kalsiyum ve demir gibi elementler, A, B1, B2, C, D, E ve P gibi vitaminler bulunur. Cevizde bulunan doymamış yağlar kandaki kollesterol birikimini önler, kolesterolü düşürdüğü ve kalp sağlığı açısından da yararlı olabileceği klinik araştırmalarla saptanmıştır. 100 gram yenilebilir iç ceviz, yaklaşık 14 gr protein içerir. Bu proteinin büyük bir kısmı sindirilebilir proteindir. Bu özellik vejetaryen beslenmede besin değerinin yüksek olması bakımından cevizin değerini artırmaktadır. Ceviz kolesterol içermez, doymamış yağ içeriği ise yüksektir. Ceviz yağının % 58’i linolenic asit, % 12’si ise linolenic asitten oluşur. Bu iki yağ asidi sağlıklı bir yaşam için gereklidir.Ceviz hayvansal protein kaynağı yerine geçebilen ve yüksek oranda doymamış yağ içeren önemli bir bitkisel besin kaynağıdır. Bilimsel araştırmalar diyetli bitki besinleri ile düşük riskli kalp krizi ve kanser arasında anlamlı bir ilişkinin olduğunu göstermiştir. Ceviz sağlıklı beslenmenin bir parçası ve sinir sisteminin başlıca besinidir, nekahat döneminde ve yorgun olanlara sağlık verir. Şeker hastalarının rejiminde de yer alır.

Çocuklarda çok sık rastlanan kansızlığın önlenmesinde, pekmezin yanı sıra demir yönünden zengin kuru meyveler de önemli yer tutmaktadır. Bütün bu özelliklerinden dolayı cevizi sofralarımızdan eksik etmemeliyiz.

İnsan vücudunun metabolik faaliyetleri için gerekli olan enerjiyi veren, gelişmesini ve onarımı sağlayan temel gıda maddelerinden protein, yağ ve karbonhidratların dışında birçok vitamin ve minerali karşılayan cevizin faydalarını saymakla bitiremeyiz...

Ceviz damarları koruyor. Ceviz, yağlı besinlerin damarlara verdiği zararı azaltıyor.

Cevizin kalp ve damar sağlığı için yararlı olduğu yeni bir araştırmayla daha kanıtlandı. İspanyol uzmanlar tarafından yapılan araştırmaya göre, öğünler sonunda yenen belli miktarda ceviz, yağlı besinlerin damarlara verdiği zararı önlüyor. Amerikan Kardiyoloji Üniversitesi’nin dergisinde yayımlanan araştırmada, 24 kişiye bir hafta boyunca yağ oranı yüksek salam ve peynir içeren öğünler verildi. Araştırmaya katılanların yarısına öğün sonlarında 5 çay kaşığı zeytinyağı, diğerlerineyse 8 adet ceviz verildi. Yapılan testler, hem zeytinyağı hem de cevizin yağlı besinlerin damara verdiği zararı azalttığını gösterdi. Araştırma ayrıca cevizin damarların esnekliğini de koruduğunu ortaya koydu. Cevizin bu özelliğiyle, damar sağlığı için zeytin yağından da faydalı olduğu vurgulandı.Yağlı besinlerin yol açtığı damar sertliği, felç ve kalp hastalıklarının temel nedenleri arasında gösteriliyor.

Yakın zamana kadar ceviz ve bademin yağlı olmaları nedeniyle sağlığa zararlı olduğu sanılıyordu. Ancak yapılan araştırmalar tam tersi sonuçlar gösteriyor: Ceviz ve bademdeki yağlar faydalı yağlardır. Düzenli olarak haftada en az beş defa ceviz-badem yenmesi koroner kalp hastalığı ve kalp krizinden korur. Ayrıca ceviz-badem yiyenlerde diyabet görülme sıklığı da az. Araştırmalar, badem yiyenlerde total kolesterolde yüzde 4-12 oranında düşme olduğunu göstermiştir
( Ceviz Ağacı Ve Ceviz... başlıklı yazı K.Özbekler tarafından 30.09.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.