Günümüzde kapitalizmin kitapsız bir din haline geldiğini, daha önce “Kitapsız Bir Din Doğdu, Haberiniz Var mı?” başlıklı yazımda açıklamıştım. Ayrıca bu yeni dinin küreselleşme hikayesi ile milyarlarca insana yutturulduğunu, yani evrensel olduğunu da belirtmiştim.

     Şimdilerde bu dinin tanrısı çok zor durumda. Çünkü bütün dünyayı saran ekonomik kriz sonucunda “dünya devi” ünvanını almış olan birçok firma bile iflas etti. Oysa bu dinin müritleri kapitalizmin tanrısının aşağıdaki on emrini harfiyen yerine getirmişlerdi:

     1-Tüketeceksin

     2-Borçlanacaksın

     3-İhtiyaçlarını artıracaksın

     4-Örgütlenmeyeceksin

     5-Demokrasi havarisi olacaksın

     6-Bireyselliği ön plâna çıkaracaksın

     7-Zamanını boş işlere harcayacaksın

     8-Globalleşmeyi savunacaksın

     9-Sermayenin kölesi olacaksın

     10-Düşünmeyeceksin

     Peki, buna rağmen neden bir ekonomik kriz ortaya çıktı. Çünkü bu tanrı esas verilmesi gereken emri vermemişti. Müritlerine “üreteceksin” dememişti.

     Krizden çıkışın da tek çaresi “üretim” iken gene yanlışlara devam edilmekte ve finansla probleme çözüm aranmaktadır. Tabii bu arada borç batağına batmış olan birkaç ülke de feda edilmeye çalışılmaktadır. Kapitalizmin tanrısına verilecek kurbanlıklar hazır:

     Bu kurbanlıkların başında Yunanistan geliyor. Yunanistan ekonomisi iflas etmiş vaziyette. Yıllarca reel sektörü dışlayıp döviz-faiz-borsa üçgeni ile ekonomiyi idare etmeye çalışan bu ülke, tıkandı kaldı. Verilen onca kredi desteği bile artık kâr etmiyor. İyisi mi kapitalizmin tanrısına kurban edelim, düşüncesi ön plâna çıktı. O nedenle bu kurbanlık şimdilerde süslenip püsleniyor. Yakında da büyük bir törenle işi bitirilecektir.

     Ama bu yetmeyeceği için kurbanlıklar arasına İspanya, İtalya ve diğerleri alınacaktır. Bu da yetmeyecektir. Çünkü kapitalizmin tanrısının gözünü kan bürümüş, bütün dünyanın kendisine kurban edilmesini isteyecektir.

     Kötü bir senaryo: Kapitalizmin tanrısı bir şekilde engellenemezse; kan gölüne dönmüş bir dünya yani “üçüncü dünya savaşı” her zamankinden daha yakındır.

( Kapitalizmin Tanrısı Kurban İstiyor başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 4.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.