Gönüldaşlarım.
   Bugün sizlere hepimizin bildiği gördüğü belki düşünmediği gölgelerden bize yansıyanları anlatmaya çalışacağım.Hani  bir bilmece vardır.''Biz üç kardeşiz senede bir geliriz.Birimiz havada gezer
                                                 Birimiz denizde gezer
                                                 Birimiz karada gezer.(Cemre)
  Bizler cemre olup hem havada hem denizde hemde karada maharetlerimizi göstermemiz gerekir.Ne yazık ki genel olarak(istisnalar kaideyi bozmaz) birileri birşeyler yapsın,üretsin bizde onların gölgeleri olup onları takip edelim görüşü hakim.Elin oğlu aya çıkmış,elin oğlu şu projeye imza atmış cümlelerini sayıklayacağımıza Mustafa Kemal Atatürkün dediği gibi :Bir Türk dünyaya bedeldir sözünü hatırlayarak yeniden kendimize yön çizmeli,ileriye dönük vizyonumuz olması için gayret etmeli,eskiden olduğu gibi yeniden dünyanın gündemini belirlemeliyiz.
 Sizlere güzel bir öneride bulunmak istiyorum.Fırsat bulunca dünya üzerindeki en güzel buluşları inceleyin her taşın altından (teşbihte hata yoktur)her güzel buluşun altında imzası olan bir türktür.
 Tarihimizden ders alarak yola çıkmalı başkalarının gölgelerinde yaşamaktan kurtulup,ellerin gölgelerimizi takip etmelerini sağlamalıyız,Evladın annesinin gölgesine ihtiyacı vardır,bir çocuğun babasının gölgesine ihtiyacı vardır.Bu gereklidir.Bunu anlarım.Lakin olgunlaşmış bir delikanlının elin gölgelerinden çıkıp  atılıma,atağa geçmesi gerekir.Yiğit düştüğü yerden kalkar misali,yeniden uyanış ile adeta yeniden diriliş ile uyuşukluktan kurtulup düşen cemreler gibi havada,denizde,karada söz sahibi,buluşlarda imza sahibi olması ,olmamız gerekir.
 Başkalarının gölgeleri ile haraket edenlerin zirveye çıkmaları hayaldir.Gölgelere ibret bakışı yapmalı payına düşen güzel yönleri hibesine doldurmalı,yerinde saymadan atağa geçmesi ,geçmemiz gerekir.Testide ne varsa o sızar.Testimizden ,uyuşukluk akmamalı bal akmalı bu balları insanlığın hizmetine sunup dualar almalıyız.
 Bir bilmece daha sormak istiyorum.''Çukur ova bakkal dükkanı(Çene,ağız) Bakkal dükkanından dünya çapında satışlar yapmalı,dağarcığımızı bilgi ile güçlendirmeden ,ileriye dönük vizyonumuz olmadan dünya çapında bilme katkı sağlayamayız,Başkalarının gölgelerini dükkana doldurur onları pazarlamaya çalışırız,Bilimde ,teknik alanda söz sahibi olacağız derken ,bilime önem vermezsek,ilim ile yoğrulmazsak başkalarının gölgelerinde yaşamaya mahkum oluruz.Bu da esaretin başka versiyonudur adeta.
 Sizlere  bir bilmece daha:Kulağını bükerim
                                                           Ağzı sulanır(Çeşme)Bizler onurlu,tarihinden güç alan türk gençliği olarak,uyuşukluğun kulağını büküp dünyanın parmakla gösterdiği bir beyin olalım.Bunun için bir olalım,beraber olalım,birlikte yükselmek için koşalım,Uçmak için güzelliklere hazır olalım.
          Düşüncelerime başka bir bilmecenin ışığında nokta koymak istiyorum.Ben giderim o gider
                                                                                                                                           Ben dururum o durur(Gölge) Başkasını takip edelim ,Lakin iyi güzel yönlerini almak için.
                            Başkalarının gölgesinden çıkmış, dünyanın gıpta ettiği,ilimde, bilimde coşan gençlerimizin,bilim insanlarımızın çoğalması ümidi ile .
                                                               Selamlar Kars ilinden
                                                                                                               İlyas DOĞRU
Hicri yılbaşınız(Muharrem ayınız)Mübarek Olsun
( Gölgelere Farklı Bakış başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 15.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.