Lise sondayım; ÖSS deneme sınavı oluyoruz okulda. Ders olarak normalde sosyolojideyiz. Hocamız da bayan, kısa boylu, zayıf, çıtı pıtı biri, ama sesi çok cırtlak çıkardı bağırınca. Beni de çok severdi birçok öğretmenim gibi. Ders anlatırken yanıma gelir, sürekli gözüme bakar ve tebessüm ederdi.  Bir de sessiz sedasızdım ben, dersini dinlerdim. Diğer öğrenciler bezdirirdi kadıncağızı.  Ben onun için  bulunmaz  velinimet bir  öğrenciydim.

Deneme sınavını olduk. Hocaya  deneme sınav kitapçığını teslim için masasına gittim. 

- Bitirdin mi zeytin gözlüm?
Dedi. 

 Bende bir şaşkınlık ve de aklımdan şöyle geçiriyorum o anda.
 " Ya zaten anormal bir hoca, ne dese he deyip geç." 

Anormal dediğim, acaba felsefe mezunu olduğu için midir bilmiyorum, hakaret olarak algılanmasın, ama gerçekten çok farklı bir öğretmendi. Sınav zamanı, kağıtları dağıtıp, kitaplardan bakabilirsiniz diyecek kadar  hem de. Ses çıkaran öğrencisini dışarı atmasa da yok yazan, fakat  normalinde iyi bir insandı; bunu biliyorum.
Sonra devam ettim... 

- Hocam, benim gözlerim siyah değil ki ...

-Olsun sen yine de benim zeytin gözlümsün, dedi.

Sınıftan çıktım, gülüyorum bir yandan.Okulun çıkış kapısının alt sokağında o gün semt pazarı kurulmuştu.

Burnuma zeytin kokuları geliyor, bir de hocanın öyle deyişini düşününce;
 "Ya bu hoca renk körü mü, ne alaka zeytinle?"  dedim kendi kendime.

Hiç aklıma gelmedi ki yeşil zeytin.

"Vay be!" dedim. "Meğer yeşil zeytini kast ediyormuş; anormal olan benmişim..."

*
*
*
Sevinçli 
( Lise Anılarım -2- başlıklı yazı Sevinç A. K. tarafından 17.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.