HEM OKUDUM HEM DE YAZDIM

İlkokul sıralarında okuduğum ilk hikâye kitabım yirmi beş kuruşa satın aldığım IŞIKLI DURAK idi. Bütün Dünya Çocuk Masalları, Doğan Kardeş dergileri, Jules Verne’nin romanları ilk aklıma gelenler. Uzun kış gecelerinde rahmetli annemin okuduğu, eski Türkçe yazılmış Hazreti Ali Cenkleri, Battal Gazi Destanları, Eba Müslim Horasaniler, Ebu Hanife Cenkleri ve Envarül Âşıkın; kitapları, aklımdan hiç çıkmayan ilk edebî yazılı türler.

Ortaokul sıralarında Türkçe öğretmenimiz Faik Berker, İzmirNamık Kemal Lisesi’nde okurken de edebiyat öğretmenlerim İsmet Kültür ve Fuat Edip Baksı hocalar idi.

Beş altı yıl öncesinde İstanbul’a gittiğimde rahmetli Ahmet Kabaklı’nın girişimiyle kurulan Sultanahmet’teki Türk Edebiyatı Vakfı’nda bir hayli edebiyatçıyla tanışma fırsatım oldu. SayınYavuz Bülent Bakiler, Hüsrev Hatemi, Kemal Eraslan ve daha birçok edebiyatçıyı zaman zaman Çarşamba Toplantıları’nda dinleme bahtiyarlığına eriştim. Çemberlitaş’taki Kubbealtı Akademisi Vakfı’nda tanıdığım edebiyatçılar başta Mehmet Nuri Yardım olmak üzere SANAT ALEMİ.NET’te isimleri bulunanBeşir Ayvazoğlu, Dursun Gürlek, Sadık Kemal Tural, Sadettin Kaplan ve büyük şairlerimizden Bekir Sıtkı Erdoğan’ı dinleme ve tanıma fırsatını buldum.

Ödemiş’teki Küçükmenderes, Tire’deki Yeni Tire Haber ve Büyük Tire gazetelerinde yazdıklarımı şu an söz konusu etmeyeceğim. Geçen hafta kutladığımız Dünya Çocuk Kitapları Haftası ve yaklaşan Öğretmenler Günü dolayısıyla halen Tire’de yaşayan çocuk edebiyatımıza katkıda bulunmuş ve bulunmakta olan değerli edebiyatçılarımızdan bahsetmek istiyorum.

Çocuk ruhundan anlayan, gelecek nesillerin ufuklarını aydınlatan Türk Dili’ne büyük katkılarda bulunan değerli yazarlarımızı yeri gelmişken kutlamak istiyorum.

Öncelikle 1994 yılında tanıdığım , Can Edebiyat isimli dergiyi yıllarca bin bir zorlukla çıkaran Can Edebiyat Çocuk eklerini de yayınlayan ve yakın zamanda bir öğretmenler gününde kaybettiğimiz, Cavit Yıldırım Hocama Allah’tan rahmet diliyorum. Altı yedi yıl önce tanıştığım ve edebiyat sohbetleri yaptığımız, eserlerinde Dede Korkut anlatımını sezdiğim Hamdullah Köseoğlu hocama, daha nice eserler vermesini ve sağlıklı bir ömür diliyorum.

Tire’de öğretmenlik görevlerinde bulunan, başta Ekrem Güneşhocamız olmak üzere, Cahit Kaya, İrfan Mutluer, Emin Eser,Fazlı Çoban ve A. Levent Ertekin hocalarımızı ve meslekdaşımMehmet Erdoğan’ı, çocuk edebiyatına yaptıkları katkılardan dolayı kutluyor, çalışmalarında başarılar diliyorum.

Her yıl kutladığımız Öğretmenler Günü dolayısıyla da bende emeklerinin çok olduğunu düşündüğüm tüm öğretmenlerimin bu anlamlı günlerini şimdiden kutluyorum.

Ailelerimizin verdiği eğitimin hemen devamında ilkokulda bizlere alfabeyi öğreten eğitime ilk adımlarımıza atmamızda rehberlik yapan hocalarımızdan vefat edenlere Allah’tan rahmet, hayatta olanlara sağlıklı ömürler diliyorum. Hatice ve Enika Hocahanımlar. Mustafa Gürbüz, Orhan Aksay ve Nihat Taşkın öğretmenlerim. Sizleri hiç unutmadık ve unutmayacağız.

Yazılarımı kurşun kalemle herhangi bir kağıda, Erika marka daktilomla parşömene, toplama bir bilgisayarda A4 kağıdına yazarken sizlerin beni her an takip ettiğinizi hissediyor hata yapmamaya gayret gösteriyorum.

İyi ki vardınız, iyi ki varsınız, iyi ki var olacaksınız. Kaynak:SanatAlemi

 

( Hem Okudum Hem De Yazdım başlıklı yazı Sadık Medin tarafından 23.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.