Dikkat! Bugün sizlere dikkat kesilmediğimiz,üzerinde belki düşünmediğimiz,bazı kişilerce normal görülen fakat anormal olan bir davranış bozukluğuna örnek vereceğim.
Çoğu insanın alışkanlık haline getirdiği tik,refleks dediğimiz bu davranış bozukluklarını tedavi etmezsek başımıza büyük sorunlar açabilir.
Günlerden Çarşamba.Aylardan Haziran.Mevsimlerden yaz.
 Sezai bey her sabah işçilerini traktörle tarlaya götürürdü.Bir sabah kalktığında traktörü çalışmadı.İşçilerini acilen tarlaya götürmesi gerekiyordu.
(Sezai beyin alışkanlık haline getirdiği bir özelliği vardı. Traktörde yanına kim oturursa nasılsın diye dizine vururdu.Kötü niyeti yoktu.Fakat her insana bu haraket yapılmamalıydı).Sezai bey  bu yaptığı haraketin sakıncalı olduğunu  traktörü bozuluncaya kadar anlamamıştı.
Sezai bey traktörü tamire götürse tarlada işleri yarım kalacaktı.Bunun farkındaydı.Zamanın da ne kadar değerli olduğunun farkındaydı.
İçinden (Kamyonetimle işçileri tarlaya bırakayım.Sonra traktörü ustaya götürürüm )geçti.
Kamyonetini çalıştırdı.İşçiler kamyonete bindirdi.Kamyonetin ön tarafına da iki bayan bindi.Sezai bey alışkanlık haline getirdiği kişilerin dizine vurup nasılsın deme hareketini bu sefer kesinlikle yapmamalıydı.Çünkü arabada bayanlar vardı.Sezai bey tarlaya gidene kadar kanterler içinde kaldı.Acaba bu alışkanlık haline getridiğim hareketi yaparsam halim ne olur.Ne derim. Nasıl savunma yaparım diye hayal dünyasıyla boğuşa boğuşa tarlaya geldi.
 İşçileri indirdi.Derin bir nefes aldı .Çok şükür yolculuğumuzu hayırlısı ile tamamladık. dedi.İçinden.
Bundan böyle bu alışkanlığımı terk ediyorum diye içinden kendine sağlam bir söz verdi.Karşılaştığı her arkadaşına güzel öğütlerde bulundu.
Kıymetli dostlar
Bu örneği vermemdeki maksat bizlerinde önemsemediğimiz fakat çok önemli olan,bize göre zararsız dediğimiz bazı haraketler,karşı taraf açısından zararlı hale gelebilecek haraketlerimiz,sözlerimiz,kısaca davranış bozukluklarımız var ise zarara uğramadan tedavi edelim.Kimseye zara vermeden, yara açmadan kendimize gelelim.
Zor durumlara düşmeyelim.Dikkat edelim.Her lugatımıza,tüm davranışlarımıza.
                      Baki selamlar KARS ilinden
                           İlyas DOĞRU

( Dikkat başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 30.11.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.