Fakirinde zengininde ortak olan belki bir tek duygusu vardır oda umuttur.
 
            İnsanların belki de anne karnında başlayan tek hayali umuttur.Umut duygusu insanın en anlamlı duygusudur.
           
      İnsanlar bu duygu uğruna paralarını,kariyerlerini hatta hayatlarını risk etmekten çekinmezler. Peki insan bu duygusundan vaz geçerse o insan için hayatın anlamı kalır mı? 

            Azimli insanların genellikle kaybetmedikleri iki şey vardır birincisi umut ikincisi de azimdir.Azimli insanlar umutlarını kaybetmez çünkü umut azime dayalı olan bir duygudur. Bir inşaatçının binayı dikmesi onun bu işi sadece para kazanıp ailesini geçindirmeye çalışan biri gibi gösterebilir. Doğrudur da .Ama bu işin arkasında insanların azimlerinin ve umutlarının olduğu hep unutulur.Bunların unutulması unutan kişi için hayatın unutulmasıyla aynı anlama gelir.

            İnsanlar umudu hayatlarındaki en önemli olaylara veya eşyalara benzetilebilir:bir bebek için biberonu,bir çocuk için boya kalemleri,bir genç için yüz aldığı bir yazlı notu,bir cerrah için başarılı bir ameliyatı, bir hasta için kurtulma şansı,bir yaşlı için de eski çevikliği olabilir umut.

            Umudun ne olduğu insandan insana değişebilir bazen de kaybolabilir ama insan içinde her zaman bir umut olacağını bilmelidir.
 
 
 
 
( Umut Nedir başlıklı yazı egem-ruzgar- tarafından 15.12.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.