İnsan hayatı doğumla başlar.İlköğretim,lise ve üniversite ile devam eder.Kariyer yapmak isteyenler yüksek lisans,doktora yapmak için mücadele eder.Köylü olsun ,çiftçi olsun,marangoz olsun,doktor,olsun,avukat olsun hangi makamda olursa olsun bir arkadaşa ihtiyaç duyar.Dertlerini,sevinçlerini paylaşacağı bir arkadaşa ihtiyaç duyar..Saydığım bu evreler de insan sağlam kale gibi duracak mert bir gönüldaşa  ihtiyaç duyar.

Hepimizin çocukluk arkadaşları vardır.Okul arkadaşları vardır.Unutulmaz anılarımız,anlata anlata bitiremediğimiz dostluklarımız vardır.
Malesef gelişen hayat şartları yüzünden hayatımızın en güzel dostluk ,sadakat ile donanmış,saf bozulmamış,riyaya,yalan dolana bulaşmamış arkadaşlarımızdan ayrılmak zorun da kalırız.

Hayata atıldığımızda yanımız da okul çağlarında ki gibi sağlam ,güvenilir arkadaş ararız. Üzülerek ifade edeyim ki  bulmakta çok zorlanırız.Bu dönemde ki arkaşlıklarımız genelde menfeat ilişkisine dayanır.

Çıkar için,bir şeyler koparabilmek için sağlam,güvenir gibi gözükürler .Doğruluğu maske yapan,içi kalleşlikle coşan,acımadan ihanete koşabilecek kadar gözü dönmüş özelliğe sahip arkadaşlardan darbe yeriz., Sözde geçek arkadaş gibi görünürler fakat özde arkadaşlık,samimi dostluktan eser ,barındırmazlar .Saydığımız bu yapıdaki sözde  arkadaşlardan darbe üstüne darbe gelir.

Aldığımız darbelerle dost sandığımız arkadaşımızın maskesi düşer.Gerçek kimliği ortaya çıkar.Atalarımız darbım esellerinde''Dostun bin ise azdır.Düşmanın bir ise çoktur.''demişlerdir.Bizlerde dostlarımızı,sağlam dostluklarımızı çoğaltmaya bakalım.

Tam bu nokta da içimizden o eski fakat taptaze bayatlamamış hala ilk günkü gibi sıcaklığını koruyan arkadaşlarımızı,akadaşlığımızın özlemimi duyarız.Çünkü o  dönemde arkadaşlıklardan ne bir çıkar, ne bir menfaat beklenmez..Sadece duru,saf ,içten arkadaşlık vardır.

Kendimizi geliştirmek,iyi günümüzde olduğu gibi kötü günümüzde de yanımız da olacak arkadaş bulmamız gerekir.Zoru görünce pes etmeyen arkadaşlık,arkadaşlar gerekir.Üçbeş kuruşluk dünya menfaati için arkadaşını yol üstün de bırakmayacak arkadaşlar gerekir.

Mevlananın''Değerini ve mertebeni artırmak için sana senden  daha iyi bir arkadaş gerekir''sözü çok anlamlı ve ders alınması gerekir.Arkadaş dediğin ekmeyini bölüşür.Arkadaş dediğin arkadaşını kendinden önde tutan demektir.Bizlerde ünsiyet peyda etmek(samimi dostluklar) için çalışma yapmamız gerekmektedir.

Arkadaş dediğin aklında ,gönlünde ünsiyet,samimiyet vardır.Adeta renk cümbüşü gül bahçesine girip duyduğu haz, rahatlma,gönlü dinlendirme,stresi yakma hissi,gerçek dost ,gerçek arkadaş sayesinde oluşur.

Arkadaş dediğin kendi susasa dahi suyu ilk önce arkadaşına verendir.Dünyaları kaybedeceğini bilse arkadaşını itelemeyendir.Arkadaşının afif kusurları karşısında kafa ütülemeyendir.Gül bahçesindeki güllerin dikenini değil gülün güzelliğini görendir.Arkadaşını satana ahlak dersi verendir.Dostun acı sözüne karşı refleks göstermeyendir.Dostunu ,arkadaşını arkadan çekiştirmeyendir. Yerden yere vurmayandır.

Gerçek dostluğu, gerçek arkadaşlığı özlüyor,özlem duyuyoruz.


Samimi arkadaşlıkların,sarsılmaz dostlukların çoğalması ümidi ile

Selamlar

Kars 

İlinden

İlyas

DOĞRU









( Özlüyoruz başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 16.12.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.