YILBAŞI İKRAMİYESİ

 

 

 Lisenin önünde yürürken eski öğrencilerimden Hüseyin ile karşılaştım.

- Nereye hocam?

- Bulabilirsem yılbaşı bileti alacağım.

- Haydi beraber gidelim.

- Senin şansın iyidir. Benim biletleri sen seç : ))

-Tamam hocam, beş yüz milyar çıkarsa öğrencine ne vereceksin?

- Mükellef bir yemek söylerim.

- Olur mu hocam, en ez elli milyar vermelisin!

-Sana bir fıkra anlatayım:

 

Fatih Sultan Mehmet’in huzuruna bir kişi çıkar ve ona hitaben.

- Varlığımızı karıştırıp tekrar bölüşmemizi istiyorum. 

- Bu da nereden çıktı,? Sebep?

- Kardeş değil miyiz, neyimiz var ise eşit olarak bölüşmeliyiz.

- Seni hiç görmedim şimdiye kadar. Nerden kardeş oluyoruz?

- İkimiz de Adem Ata’nın çocuklarıyız. Şimdi anladın mı?

- Anladım, anladım da en iyisi sen şu bir altını al ve derhal kaybol. Eğer dünyadaki diğer kardeşlerimiz de uyanırlarsa bize birer altın bile düşmez.

                                                               

O hesap dedim Hüseyin’e eğer, diğer öğrencilerim de biletime para çıktığını duyarlarsa, sana bir yemek parası bile kalmayabilir.




 

Not: Fatih’in kardeşi olduğunu iddia eden kişi, Fatih kanunnamesinden haberi olsaydı, yine de padişaha gelip, “Senin kardeşinim.” diyebilir miydi? Çünkü sözü geçen kanunun en önemli maddesi; “Nizam-Alem için kardeşin kardeşi katletmesi vaciptir.”  Yazıyormuş.

.


( Yılbaşı İkramiyesi başlıklı yazı RasimCANBOLAT tarafından 27.12.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.