Yıllar önceydi malum olduğu üzere ülkemiz, şehirlerimiz mesleki kuruluşlarımız sağcılık solculuk fikirleriyle çalkalanıyordu.
         Kimileri solcu, kimileri sağcı birbirleriyle fikir mücadelesi yapıp kavga edip duruyorlardı. Böyle bir dönemde sağ bir parti genel seçimler sonrasında tekrar iktidara gelmişti. Ben burada hiçbir isim zikretmeyeceğim yer ve mekân belirmeyeceğim amma burada yazacağım anımın yaşadığımız halimize gülünecek bir anım olduğunu sanıyorum.
         Olayın geçtiği yer küçük bir ilçedir.
Genel seçimler sonrasında ülkenin idaresine sağ bir parti geçer. Sağ parti seçim sonucunda iktidara gelince, olayın geçtiği ilçedeki iktidara gelen o sağ partinin temsilcisi olan kişi de, bulunduğu ilçedeki bazı kişilerin ve bazı kamu kuruluşlarındaki kendi fikirlerinden olmayan bazı yöneticilerin yerlerinin değiştirilmesine başka yerlere sürgün edilmesini istemeye karar verirdir.
İşe ilk olarak milli eğitimden başlar. Eline bir kâğıt kalem alır ve o ilçede fikir olarak kendisine iktidara ters düşen sevmediği ne kadar öğretmen ve idareci varsa onların isimlerini yazar ve hatta onların yerlerine bilebildiği kimlerin atanmasını istiyorsa onu da yazar ve bu listeyle beraber doğruca tayin merciindeki makama gider.
Tayinini yaptıracağı kişilerin isimlerini tayin merciindeki görevli kişiye birer, birer yazdırır. Yerlerine de kendi menfaatına kendi fikrine uygun uygun tayin yapılması istediği, bildiği kişilerin isimlerini verir.
Tayin merciindeki tayin yapacak görevli kişi, bu isimleri tek, tek tayin yapmak üzere önündeki kâğıda not aldıktan sonra notun altına da tayin ettirmek isteyen kişinin yani öğretmenlikle idarecilikle hiç alakası olmayan bu kişinin adını soyadını yazıverir.
Tayin merciindeki bu listeyi alan kişi görevli memuru çağırır listeyi vererek onların tayin edilmesini ister.
Aradan zaman geçer listedeki kişiler başka, başka yerlere tayin edilir ve yeni yapılan tayinlerin listesi uygulamaya konmak üzere ilçe milli eğitim müdürlüğüne gelir.
İlçe milli eğitim müdürlüğü listedeki kişilere iyi bakmadan tayin yazılarını tayin edilen kişilerin okullarına uygulamaya konmak ilgili kişilere tebliğ edilmek üzere gönderir.
Okullardan birine gelen öğretmen tayin listesine o okuldaki görevli müdür bakınca, o okula yeni atanmış bir öğretmenin tanıdık bir ismi göze çarpar.
Bu yeni tayin edilen isim kimdir, biliyor’ musunuz öğretmenlikle uzaktan yakından hiçbir alakası olmayan serbest meslek sahibi olan o ilçedeki yeni iktidara gelen partinin ilçe temsilcisidir.
Eh; bir zamanlar sağ sol kavgalarını yaşarken şu bizim düştüğümüz şu hale bir bakın. Kimimize sağcı dediler kimimize solcu dediler, halkımızı, öğrencilerimizi kamu görevlilerimizi böldüler. Onları birbirlerine düşürdüler ortalığı kan gölüne meçhul cinayetler diyarına çevirdiler.
İnşallah bundan sonra da, bizleri ak gençlik diyerek kara gençlik diyerek Türk Kürt diyerek ya da eskiden yaptıkları gibi sen alevisin sen sünnisin diyerek bizleri yeniden birbirimize düşürmezler.
 
28 Aralık 2012
 
Ağlar mısın güler misin halimize
 
Sağcıdır solcudur deyip bizleri,
Parça, parça yaptınız da böldünüz,
Unuttuk mu sandınız o günleri,
Neler oldu o günlerde gördünüz.
 
Kimimiz sürüldü başka yerlere,
Kimimiz sığındı, yaban ellere,
Kimimiz dert buldu yattı yerlere,
Neler oldu o günlerde gördünüz.
 
Sokaklarla mahaller ayrıldı,
Boş yere, kardeş kardeşe darıldı,
Karar verildi, kalemler kırıldı,
Neler oldu o günlerde gördünüz.
 
Okullar karıştı, sağ sol yüzünden,
Kimi okul bıraktı, ar yüzünden,
Kimi yorgan yaktı, hırsı yüzünden,
Neler oldu o günlerde gördünüz.
 
Sıra’ mı geldi, şimdi ak karaya,
Dert yağıyor, her gün şu Ankara’ ya,
Tuz basmayın, durup, durup yaraya,
Neler oldu, o günlerde gördünüz.
 
28 Aralık 2012
Antalya
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

( Ağlar Mısın Güler Misin Halimize başlıklı yazı Ahmet Yüksel tarafından 28.12.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.