günaydın. evimin ikinci katından gökyüzünü izlediğim şehrim. farklı bir kokusu var çarşı-pazarın elbette bu sabah. hava bilmem eksi kaç derece. ürktüğünü buğusundan anlıyorum pencerelerin, kapıyorum perdeyi üzerlerine. kuşların dilinde hep aynı ama hiç sıkılmadan her sabah dinlediğim şarkı. bu gökyüzünü boyuyan sis mi, yoksa soba dumanı mı? ne sen bana küs antep'im, ne ben sana küseyim.

günaydın. her akşam yarın ki hava durumunu öğrenmek için kanal kanal gezdiğim şehrim. yamalı asfalt yolları ve kırık kaldırımlar. sigaradan ömrü üç aya indirgenmiş asırlık adam. ne çocuksu bir yanın kalmış, ne de daracık sokaklarında koskoca hayalleriyle top oynayan çocuklar. kenarları çatlamış tahta pencerelerden içeriye sızan soba dumanları kadar dışarıya sızan aile boyu mutluluklar var. büyüdük, fabrika dumanları ağır basar olduydu soba dumanlarına zaten şu sıralar. büyüdük be antep'im. ne sen bana küs, ne ben sana küseyim.

günaydın. seksenbir ilden ilk plakasını öğrendiğim, her harita da ismini aradığım şehrim. semtlerimiz talibi çıkan genç kızlar gibi. ilk öpücük gibi mahallemiz. onsekizlik kızların ilk gümüş kolyesi, sen delikanlıların ilk beyaz ütülü gömleğiydin. esnafların bağırışlarına karışan araba kornaları, çıkmaz sokaklara kadar ulaşan akşam ezanı sesleriydin. kulak arkası sigarası babamın, yeşil hırkasıydın annemin. sen kalbime sığmayan heyecan, hiç doğmayan ümitlerimdin. ne sen bana küs, ne ben sana küseyim antep'im.
( Büyüdük başlıklı yazı abdulkerim-y tarafından 29.12.2012 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.