ÇAYLAR ŞİRKETTEN


VERVERİŞTİR-Selamünaleyküm arkadaşlar.


ATATIŞTIR-Aleykümselam VerveriştirAbi.Hoşgeldiniz.


VERVERİŞTİR-Çayların üstüne gelmişiz,bir çay içeriz artık.


ATATIŞTIR-Neden olmasın ? Fikret Abi bir çay daha getirir misin?


Kahveci.FİKRET-Hay hay.


VERVERİŞTİR-Bu ekonomik kriz hakkında ne düşünüyorsunuz arkadaşlar?


Antikacı ERTAN-Geçenlerde teğet geçtiğini söylüyorlardı.Yetmişaltı yılda bir dünyaya teğet geçen Halley kuyruklu yıldızı gibiyse mesele yok.


ATATIŞTIR-Aklı dünyada kalıp geri dönerse ayvayı yedik.


VERVERİŞTİR-Köftehor ne yapar eder evvela bizim ülkeye uğrar.O zaman hapı yuttuğumuzun resmidir.


KağıtçıREŞAT-Vesikalık mı olur bu resim yoksa altı dokuzluk mu?


Hurdacı ESAT-Aman çocuklar unun, gazın, bezin, karneyle verildiği vesikalı günleri hatırlatmayın bana.


ATATIŞTIR-Avrupa’nın Amerika’nın hapşırmasıyla nezle grip olan bir ülkede yaşadığımızı unutmayalım beyler

.
VERVERİŞTİR- Bizlere, ölümü gösterip sıtmaya razı eden toplum mühendislerini de unutmayalım.


Kağıtçı REŞAT-Eskiden ikinci el denen bir piyasa vardı .Bu küresel krizden sonra başımıza bir de üçüncü el çıktı.


Hurdacı ESAT-İkinci elden alınan eşyalar üçüncü el olarak bit pazarında arzı endam ediyor çoktandır.


ATATIŞTIR-Takma dişler ve diş fırçaları haricinde ne ararsan var üçüncü elde.


VERVERİŞTİR-Allah dördüncü elden korusun.Dördüncü ele düşen eşyaların şeklini şemalini düşünmek bile istemiyorum.


ATATIŞTIR-Keşke elimizde ayağımızda olsa da ikinci el eşya kullanmasak.


VERVERİŞTİR-Fikret Abi, birinci elden beş çay getirsene buraya bi zahmet.


ATATIŞTIR-Deminki beş çayın parasını da al gelmişken Fikret Abi.


Kahveci FİKRET-Para kalsın.Çaylar şirketten.


VERVERİŞTİR-Bari şimdikileri peşin alın,buyrun.


Kahveci FİKRET-Olmaz bunlar da şirketten.


ATATIŞTIR-Olur mu öyle şey.Deminki beş çayın parası….


Kahveci FİKRET-Deminkinin de ,şimdikinin de parası Şevket’ten.Şevket Abinizden.


VERVERİŞTİR-Kimbu Şevket Abi,hani nerde?


Kahveci FİKRET-Az sonra görürsünüz.


Kağıtçı Reşat- Şevket Abi de kim? Tanıyor muyuz?


Hurdacı ESAT-Ben bilmiyorum , tanıyanınız var mı?


Antikacı ERTAN-Kahveci Fikret Abi’ye bugün bir haller oldu.Sabahtan beri en az dört defa “Çaylar şirketten /Parası Şevket’ten “diyerek beleş çay getirip durdu.Soralım bakalım kimmiş bu bonkör ve de cömert Şevket Abimiz.


VERVERİŞTİR-Ertan Abi doğru söylüyor, ben de fark ettim ,Fikret Abi en azından dört defa buraya” Çaylar şirketten/parası Şevket’ten “diyerek çay getirmişsin.Bu bir şaka olmasın? Bu kriz ortamında böyle şaka mı olur?.


Kahveci FİKRET-Haklısınız.Tahmin ettiğiniz gibi bu bir nisan şakası.Ben hepinizin bildiği Fikret Abiniz değil ,Şevket’im.Abiniz sayılırım.


VERVERİŞTİR-Nasıl olur?Siz Şevket Abi iseniz hepimizin bildiği Fikret Abi nerede peki?


Kahveci FİKRET-Ben Fikret’in, memleketteki ikiz kardeşiyim.İstanbul’daki akrabalarımı bir ziyaret edeyim dedim.Geleli üç gün oldu .Kardeşim bir ara şeker almak için markete gitmişti ya.O sıra telefonlaştık markette buluştuk.Elbiselerimizi değiştik .Pantolonlarımız değişmedi ama ikisi de koyu renk olduğu için fark etmediniz.Saçlarımız, bıyık şeklimiz ayni ve gömlek,ceket gördüğünüz gömlek, ceket olunca şakayı yuttunuz.


ATATIŞTIR-Valla pes doğrusu hakikaten hepimiz zokayı yuttuk.İkizleri ayırt etmek gerçekten zormuş. Fikret Abi sizden pek bahsetmemişti. Peki onbeş yirmi çayın parası ne olacak şimdi Şevket Abi? Şirketten deyip deyip dünyanın çayını içirttin bize.


Kahveci FİKRET’in kardeşi ŞEVKET-Olacak o kadar arkadaşlar. Müessesemizin bugünkü bir ikramı olarak kabul edin,afiyet şeker olsun . Üç yıldır görmediğim kardeşimi görmüşüm,onbeş yirmi çayın lâfı mı olur !...

Mehmet Sadık MEDİN 21.02.2009 SAMATYA

( Çaylar Şirketten başlıklı yazı Sadık Medin tarafından 12.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.