Umut Salih Tiryakioğlu tarafından kaleme alınan bu eser, bir kurgu roman olmakla beraber içinde felsefi, psikolojik ve sosyolojik unsurlarla da bolca karşılaşıyorsunuz.

     Eserde anlatılan bir masal kahramanı mıdır, yoksa bir “diriliş” destanı mıdır? Buna karar vermek oldukça zor. Mitolojik unsurlara bakınca yani bir toplumun kutsal saydığı değerlerle karşılaşınca bir masal kahramanından söz edildiğini düşünebilirsiniz; ancak toplumu etkileyen savaş, göç gibi olaylarla karşılaşınca da bir destan olduğu sonucuna varabilirsiniz.

     Sanırım bu konuda en doğrusu, yazarın kitabın arka sayfasında yer alan tanıtım yazısındaki “Toplumu, ahlakı, sanatı ve yozlaşmayı maddenin ötesinden gören, hem mistisizmden, hem de insanın gerçekliğinden beslenen bir tasarım.” İfadesini kabul etmektir.

     Eserde ruhsal çözümlemelere de gidilmiş. Roman kahramanı Necati Tinhu, zaman zaman bir ruhsal karmaşanın içinde buluveriyor kendini. İnsanî zaafları, isyanları ve tüm bunlardan kurtulmak için verdiği yorucu bir mücadele var.

     Tinhu, iblisten ve karanlıktan korkuyor. Bilhassa iblisin onu tuzağa düşürmek için yaptıklarını bozabilmek amacıyla sürekli tetikte bekliyor. Bazen iblise üstün gelse de bazen de de tuzaklara düşmekten kurtulamıyor.

     Eseri okurken, kahramanın adı aklıma takılmadı değil! Neden Tinhu? Tinhu ne demek? Sorularını kendime sordum. Bunun cevabını ise kitabın en son sayfasında buldum.

     Bu kitabı bir macera romanı okur gibi okumaya kalkarsanız bir şey anlayamazsınız. Dikkatinizi eser üzerine yoğunlaştırmalısınız. Tabii bu yoğunlaşma, ister istemez okuma hızınızı azaltıyor. Ancak merak etmeyiniz, bu geçici bir yavaşlama. Esere kendinizi kaptırdığınızda eski hızınıza ulaştığınızı fark ediyorsunuz. Yani eser; okuyucuya, okuma tekniğine göre kendiliğinden bir hız belirlemesi yapma özelliğine de sahip.

     Bir kitapta, beni en çok gözüme kaçan tozlar rahatsız eder. Yani, yazım kurallarındaki yanlışlıklar… Bu eserde gözüme kaçan toz, hemen hemen hiç olmadı diyebilirim. O nedenle kitabın editörünü ve yayımcı kuruluşu kutlamak istiyorum.

     Bir eseri okurken duygusal olmamaya gayret ederim. Çok etkileyici ifadelerle karşılaştığımda bile duygularımı frenlemeye çalışırım. O Ruhu Kurtarmak’da bunu başaramadım ve Tinhu’ya iki damla gözyaşı ile veda ettim…

     Son Söz: Akıcı bir üslup ile yazılmış olan bu eserin, yakın bir zamanda Türk Edebiyatı’ndaki hak ettiği yeri mutlaka alacağına inanıyorum.

Ömer Faruk Hüsmüllü

**

Eserin Künyesi:

 

Yazar : Umut Salih TİRYAKİOĞLU
Yayıncı : YANKI

Kategori : Roman

Sayfa : 359

Basım Yeri : İSTANBUL

Basım Tarihi : 2012

Baskı : 1. BASKI

Dil : Türkçe

Kapak : Karton

Kağıt : Enzo

Ebat: 135 mm - 210 mm

**

Arka Kapak Yazısı:

Tüketim toplumunun alışkın olduğu tüketilebilir öykülerden ve ruhsal çözüm önerilerinden farklı olarak “O Ruhu Kurtarmak”, ne bir yol macerası, ne de bir yol haritası sunuyor. O Ruhu Kurtarmak, eski gerçeklerin yeni tezahürü. Bir masal kahramanının ahlakını, bir şövalyenin cesaretini anlatan modern bir balad. Toplumu, ahlakı, sanatı ve yozlaşmayı maddenin ötesinden gören, hem mistisizmden, hem de insanın gerçekliğinden beslenen bir tasarım. Felsefe tarihine yaptığı bütün göndermelere rağmen, bir filozofun sorduğu soru yahut verdiği yanıt değil, bir ressamın tablosu, bir müzisyenin bestesi…

Eserin üzerine inşa edildiği temelin insana ve insanlığa dair oluşu, bu romanın okuyucunun ruhunda derin bir yankı bulmasını sağlayacaktır. O Ruhu Kurtarmak, içeriği ile olduğu kadar üslubu ile de bir kurtuluş öyküsü olmanın verdiği farklılığı okuyucuya derinden hissettirecektir.

( Kitap Tanıtımı: O Ruhu Kurtarmak başlıklı yazı Ömer Faruk tarafından 13.01.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.