BEHLÜL  HAZRETLERİ  NİÇİN GÜLDÜ

        .................................................................................

 

     Ahmet AYAZ

    GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ

     15 ŞUBAT 2013

………………………………………………………

      Behlül Dane Hazretlerinden zaman zaman söz ederim. Bugün de yine ondan söz etmek istedim. İnsanlarımızın hayattan nasiplerini almaları açısından bu tür yazıların faydalı olacağı kanaatindeyim. Gelelim hikayemize;

       Behlül Dane Hazretleri her zaman her yerde ağlarmış.Güldüğünü bir kez olsun gören yokturmuş. Küçük kardeşi Harun Reşit buna çok merak ettiği için, bir gün  ilan yayınlamış. Behlül Dane Hazretlerinin güldüğünü görene yüz tane altın vereceğim diye. Halkın işi kırık olanları hemen Behlül Hazretlerinin  peşine takılmışlar. Ama bir türlü gülmüyor.Bir gün nasılsa yolu kasaphaneye düşünce bakmış ki, ak koyunlar ak bacağından asılmışlar, kara koyunlar da kara bacağından asılmışlar.İşte o zaman Behlül Hazretleri gülmüş.

      Görenler koşarak gelip kendisinden küçük olan kardeşi Harun Reşit’in yanına, Harun Reşit’e, müjdeyi vermişler. .”Padişahım, Behlül Dane Hazretlerini gördük, bir kasaphaneden geçerken güldü demişler”. Harun Reşit emir vermiş, “Onu hemen bulun,bana getirin” demiş. Hemen bulup getirmişler. Harun Reşit neye güldüğünü sorunca, Behlül Dane Hazretleri cevap vermiş. Sen kocaman bir padişahsın. Günahlarını bir kervan bile taşıyamaz.Kardeşiz,senin günahlarından bana pay ayrılır diye korkuyordum.Kasaphanede gördüm ki, ak koyun ak bacağından, kara koyun da kara bacağından asılmış. Bende o zaman günahlarından bana pay olmadığını anladım da güldüm demiş.

       Sevgili okurlarım, Behlül Hazretlerinden ders alarak başkaları hırsızlık, arsızlık ediyorlarsa, yaptıklarından öbür dünyada da, bu dünyada da kendileri sorumludur. Biz de kendimizden sorumlu olduğumuzu bilip, kötülüklerden kaçınalım diyorum. Bir başka sohbet yazılarımda buluşmak dileği ile hoşça ve dostça kalınız. En güzel ve mutluluk dolu günler hep ve hepimizin  olsun diyorum.

 

( Behlül Hazretleri Niçin Güldü başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 25.02.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.