.


KİMİN KADINLAR GÜNÜ?

 

8 Mart 2013 günü TRT 1’de bir program dinledim. Programın bayan konuğunu aklımda kaldığı kadarıyla anlatmak istiyorum. Programı baştan izleyemediğim için ne programın sahibini ne de konuğunun adını bilmiyorum. İkisinden de özür dileyerek yapılan konuşmaları beğendiğim için aklımda kalanları paylaşayım da izleyemeyenlerin de yararlanmasını istedim.


 

Efendim, konuğun on parmağında on marifet vardır. Kitapları, çeşitli dallarda sayısız ödülleri varmış. Halen bir kurumda çocuklarla ilgili bir görevi, iki yerel radyoda programı varmış. Ödüller kazanmasına kitaplar yayınlamasına rağmen kendisini yazardan saymıyor. Gerçek yazarlara saygısızlık olur diyor. Konuk, kendisini şöyle anlatıyor, mealen:

 

“23 yaşımda kazandığım sınavla çocuğumun okuduğu okula müstahdem atandım diyor. Görevimin ilk gününde müdür beni;

-Buyurun hocanım diye karşıladı.

-Öğretmen değilim efendim, buraya müstahdem olarak atandım.

-Sen paspas yapamazsın kızım.

-Yaparım efendim, paspas yapmak da ne ki!

O günlerde başkalarına dantel örüyordum. Çocuğumun harçlığı için. Kirli paspası görünce, “Ben bu işin patronu olacağım.”dedim. Bu gün eşimle kurduğumuz temizlik şirketimizde yüz elli kadar çalışanımız var.


 

Eskişehir de yaşıyorum. Bir kuruluş, program yapmamız için bizi Artvin’e gönderdi. Orada hamur açtım, eşimle yöresel oyunlar oynadık. Yaptığımız program birinci seçildi ödül aldık. Kazandığımız parayı Eskişehirli yoksul öğrencilere dağıttık, belgeli olarak. Program Artvin’le ilgiliydi ama para, Eskişehir’in hakkıydı.   


 

Şu anda hem iş kadını, hem de açık öğretim öğrencisiyim. Öğrenimin beşikten mezara kadar süreceğine inanıyorum.”


 

İşte böyle kadınların dünya emekçi kadınlar günü kutlanır. Yoksa köleli köpekli evde oturduğu halde

çocuğuna bakıcı tutanların, Kıbrıslara gidip, kumar oynayanların değil.


.


.

( Kimin Kadınlar Günü başlıklı yazı RasimCANBOLAT tarafından 8.03.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.