Meşe,gürgen,kayın,kestane,ıhlamur ağaçlarının bol olduğu Marmara Bölgesinde kanatları geniş ve çok kısa,bacakları ve kuyruğu uzun Çakır Kuşu diyede bilinen,erkeği dişisin'den küçük olan,gözleri sapsarı Karadeniz Bölgesinden gelen özel eğitimli Atmaca yaşarmış.Bu Atmacanın gözleri çok keskin,ayakları yırtıcı özelliğe sahipmiş.
Doğu Karadeniz'de özellikle Rize'de Atmacalar bir kapanla dişi olanlar yakalanır ve özel eğitim geçirilirmiş.Bıldırcın yakalamada kullanılırmış.Daha sonra yine doğaya salınırmış.Doğaya salınan bu eğitimli atmaca Marmara Bölgesine yerleşmiş.Burada bir sürü yavrusu olmuş.Eğitimli ve çok zeki olan bu  atmaca kendi yavrularını eğittikten sonra Marmara bölgesini karış karış gezmiş.En çok dikkatini araba kullananlar ve yolda ki  işaretler,kırmızı ,yeşil,sarı yanan lambalar çekmiş.Yolda ki işaretlerin ne manaya geldiklerini Kırmızı ışıkta durulacağını,yeşil ışıkta geçileceğini,sarı yanınca dikkatli ve hazırlıklı ol manasına geldiğini detayları ile öğrenmiş.Yeni yeni şeyler öğrenince rahatladığını anlamış.
Kendini çok okuyarak,bilmediklerini bilenlere sorarak yetiştiren bu eğitimli atmaca,trafiğin yoğun olduğu İstanbul semalarında uçarken yine trafik lambaları dikkatini çekmiş.Çok keskin gözlere sahip olan bu atmaca,arabaların ve yayaların trafik kurallarına dikkat etmediklerini görmüş.Çok üzülmüş.Bu işe bir çözüm bulmam gerek diye düşünmeye başlamış.Sonunda Bıldırcın kuşundan yardım istemeye karar vermiş.Tombul vücutlu,başı koyu kahverengi ve gözlerinin çevresi beyaz olan Bıldırcın kuşu ,otlar,tahıl tarlaları,bodur ağaçlı alanlarda gezinerek yaşarmış.Eti ve yumurtası çok tatlıymış.
Atmaca ,Bıldırcn kuşunun yanına gelince Bıldırcın hemen otların arasına saklanmış.Atmaca Bıldırcın kuşuna korkma sana  zarar vermeye gelmedim demiş.Senden yardım istemeye geldim demiş.İnsanların trafik işaret ve ışıklarına uymadıklarını gördüm demiş.Ben de düşündüm bu insanları nasıl uyarabilirim diye ,düşünürken aklıma bir fikir geldi demiş.Bıldırcın kuşu senin yardımınla bir araba yapalım demiş.Araba kullanmak için gidelim birlikte sürücü kursuna kendimizi araba kullanma konusunda yetiştirelim .Ehliyetleri alalım.Arabamızı birlikte yapalım ve trafiğe çıkalım demiş.Bıldırcın ve Atmaca ehliyet almak için düşmüşler yollara...İlyas DOĞRU/KARS

( Atmaca Ve Bıldırcın 1 başlıklı yazı İlyas DOĞRU tarafından 28.04.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.