Tarihin tanıttığı pek çok,sanat ve devlet adamı, ne tesadüftür(!) ki, aynı kehaneti terennüm etmişlerdir..
Ulaşılmak istenen, özlemle ve aşkla olmasını istediğimiz, sınırsız, çıkarsız,insanların birbirlerini severek ve paylaşarak kucaklayacağı İNSANLIK CUMHURİYETİ, dünyanın senaryosunda zaten var..dünyanın son çeyreğinde....
Asırlar öncesinde bunun böyle olmaklığı net ifadelerle sözüne en çok güvenilen El- Emin tarafından bildirilmiştir...Araya dereye hurafeler katıştırılıp iş sulandırılmaya, yobazlaştırılmaya çalışılmış olsa da, hakikat böyledir. Fıtrat böyledir ve insan, ilhamında olanı hedefe koymuştur işte...
Hemen her devrin ve milletin aydını, entellektüeli ve tarihe mal olmuş devlet adamı, kütüphanelerinde, okudukları kitapları biriktirmişlerdir..ve elbette birikimlerinin neden olduğu yargılarını da ortaya koymuşlardır..Ancak bu, onların ne bir keşfi ne de kehanetidir...Olsa olsa olgunluk çağlarına eriştikleri ve olgunluklarının meyvelerini toplamaya başladıkları anda, kalplerini keşfetmişlikleridir...Ve, emin olunuz, kendilerinden sonraki nesillere ders olsun diye, DERS VERMİŞLERDİR....
Şimdi,.. dünyanın her yerinde şavaşın, açlığın, cehaletin, hep banacılığın,dayatmacılığın, taasup ve her türlü irticanın, ötekiliğin olmadığı bir dünyanın özlemini çeken ve kendilerini birlikte ifade ettikleri farklı dinleri, milliyetleri, felsefeleri, yaşam koşulları na rağmen, bunun için karınca kaderince çeşitli yollarla mücadele eden milyonlarca insan var...Son güne kadar da olacak...Bazan unutulacak, sonra birileri akıl edecek,birler bin olacak,.. denenecek, denenecek, denenecek,....ta ki o güne kadar...
Madem her şey aslına rücu edecek, ne diye debelenelim,.. diyemeyiz. İşte buna hakkımız yok...O günleri hazırlamak bu günlerin boynuna borçtur. Ayrıca dünyaya sorumluluğumuzun olduğu kadar, kendimize, nefsimize ve zamanımıza karşı da sorumluluğumuz var...Yani öyle " yaratılmışların en şereflisi" yiz diyerek yeryüzünde dolaşıyor olmanın "taş yerinde ağır" durumu da var...Bu şerefe nail olmanın şartı kolay(!),.. SEVGİ...Sevgi ile şereflenen insan, kibir ve zulümle şerefini beş parada bulur...Yoksa dünya yanmış, kurunun yanında yaş da yanmış,...ne gam....!
...SELDA İYİEKMEKÇİ...

( Sevgi...sevgi İle Şereflenen İnsan, Kibir Ve Zulümle Şerefini Beş Parada Bulur.. başlıklı yazı İYİEKMEKÇİ tarafından 20.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.