Doğru doğrudur,.. yanlış ta yanlış...!Kaç pencereden bakacağız kardeşim dünyaya...?

Kaç pencereden bakmak lazımsa,.. bakıcaksın kardeşim... Tepende bilmem kaç kandilin yandığını görmek istemiyorsan, hem bakacaksın,.. hem de ses vereceksin başını uzatıp..

Biz de biliyoruz, doğru doğru dur, yanlış ta yanlış... Ama önemli olan, adını koyup ortada bırakmak değil.. Önemli olan, şahit olunan yanlışı doğrultmak konusunda tasa sahibi olmak.. "alemin derdi beni germesin, bana dokunmayan da bin yıl yaşasın...nasıl yaşarsa artık.." deyip, doğrucu tavrıyla katmerli yanlışlar içine düşmeden... Yani, "denize atarak oltanı, ümidi kesmeden, sabırla bekleyerek.." Beklediğin, yaptığının karşılığı olmamalı,.. Sana nasip edenin, herkese nasip etmesini ummaklığın olmalı,.. rızasını gözeterek...

Hem unutmamalısın ki ;Senin doğru ve anlamlı bellediklerin, başkaları için flu ve anlaşılmaz ve hatta yanlış olabilir... Kimseyi kategorize etmeden, kredi açman lazım,.. yastığa başını rahat koyabilmen için... Her kredi batmaz,.. batanlar olursa da , görev zararı de,... unut.. Bakarsın bir gün, battığını sandığın kredi,... şaşakalacağın bir değişimiz sermayesi olmuş...!O güne kadar hakkında sarf ettiğin bütün kötü ve olumsuz sözler, içinden geçirdiğin husumetler ve hatta hakkında yaptığın kulisler,.. taraftar toplamalar, sınıflandırıp yaftalayarak,... görevi çok aşan bir zararla sana dönmüş...!

Hem o pencereler var ya,.. yanlışlardan döndüklerini düşündüklerinle aynı anda aynı manzaraya baksanız iyi kötü, bir gün,.. emin ol her birinizin gördüğü farklı olacaktır... Bilmelisin ki farklılık zenginliktir.. Ve her insan aslında bu zenginliğin paha biçilmez akçesidir...

Binlerce yıllık kültür ile yoğrulduğumuz ve mutlaka sahip çıkmamız gereken huyların çok azı ile, bu günlerde bile dünya insanlarına nisbetle halimize şükür diyoruz..Ama bu hal," buna da şükür,.. yeter de artar bile" demelere sebep olmamalı.Çuvaldız, iğne ikilisi misali,.. her şey sorun halinde üzerimize yürüyormuş, işler habire ters gidiyormuş gibimize geliyorsa,.. oturup kendimizle ilgili mesai yapmalıyız.. "Benim canım tatlı, iğne bana, çuvaldız sana" diyorsak,.. elin oğlunun da elinde bir çuvaldız olabileceğini hesaba katmamız gerekir.. 

SELDA İYİEKMEKÇİ..
( Bilmelisin Ki Farklılık Zenginliktir.. başlıklı yazı İYİEKMEKÇİ tarafından 21.05.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.