MASKELİLER !!!! YETER ARTIK !!! ELLER YUKARI !!!!!



Anlatamadım kendimi kimselere hiç....Yutkundum hep.. Tutuldu dilim ;birikti içimde.Yoruldum. .Taşıyamaz oldum .!!!.
Ben hiç karşımdakilere de anlatamadım kendilerini..Ne ayıplarını, ne kötülüklerini..Yutkundum.
Sırf kırılmasınlar,üzülmesinler diye..
En iyisi ölümden bir şeyler umarak; uzanmak musalla taşına desem..Yakışmaz ki !!!!

Bakın etrafınıza.. Kim bu insanlar ? Tanımakta çok uğraştınız ama beyhude !!! Veya hep tanıdığınızı sandınız,ettiniz iddia !!!
Oysa profesyonel aktörler,aktrisler.. Riya allığı yüzlerinde..33 belki 333 diyen slikon dudaklar.. Hadi oradan..be !!!!
Adam sandınız belki delikanlı.. Hanımefendi sandınız..Meleklere benziyorlar değil mi ?
Yanıldınız.!!!! Dost,arkadaş,yar,yaren ; hısım akraba,şu bu !!. Göğsünüzde yatırdınız dostu.. Koştunuz her müşküle davet edilmezseniz de ….Sır verdiniz,sırdaş oldunuz,,siper oldunuz,can oldunuz değil mi ? Arkadaştır..Yardır..Yarendir.. Dosttur.. Hepsi lügâtlar da kalan..oysa !!!

Yeter be kestiğiniz,kestiğimiz roller.. Haydi eller yukarı.. Artık maskeler aşağıya !!!!!!
Oldukça çetrefilli,uzun,kişilerin değer yargılarına göre anlam bulan;tartışması çok uzun şeyler şu maske olayları..Nedeni niçin i,davranış biçim ve şekilleri her olaya göre özel olarak irdelenebilecek ucu açık ve beni aşan konular elbette..Maksadım onlarca maskeliye,maskeli davranış hilelerine dikkat çekmek; hiçte şahsımla alakalı olarak ele almadığım; ancak şahsi izlenimleri, tesbitleri;müşahadelerimi derc ederek dikkati bu konuya çekebilmektir..Etrafında maskelileri göremeyen veya kendilerinin maske takmadıklarını öne sürenleri tenzih ediyorum.
Hz. Mevlana : “—Her ne olursan ol.. Ya olduğun gibi görün..Ya da göründüğün gibi ol !! “ derken; ne güzel telkin,nasihat,öngörü ve tembihte bulunmuştur değil mi ? Şimdiler de vitrinlere konulmuş satışa hazır onca maskeleri işaret etmiş olsa gerek..Bir işyeri açıp;sadece maske ticareti yapsanız çok büyük bir ciro yakalanır aslında.. Sadece maske satacaksınız günümüz insanına..Ve keyfinize bakacaksınız.. Hangimiz kullanmıyoruz ki ? Ama az ama çok…Olduğumuz gibi görünmek veya göründüğümüz gibi olmak kaç kişilerin hasleti,düşününüz !!! 
Oysa bakın ne diyor Hz.Mevlana insanlık alemine !!

“Yine gel, yine gel, her ne olursan ol yine gel
İster kafir, ateşe tapan, putperest ol yine gel
Bizim bu dergahımız ümitsizlik dergahı değildir
Yüz defa tövbeni bozmuş olsun da yine gel.” Diye seslenmiş yıllar öncesi..
Her ne olursak olalım;bu kadar hoşgörü ve kucak açma ,kabule rağmen ; neden bu maskelere rağbet,masraf ve rol kesmeler.. Ya bak dinle ne halt olursan ol yerin var ya !! Tüm çıplaklığınla neysen o olarak çıksana meydana !!!

Ya örneğin sen !! Haram demedin... garip demedin.. ezdin.. yedin de yedin..yedikçe pisledin dünyanın içine..Ne utandın,ne sıkıldın ne de korktun Allah’tan ve kuldan…Ama ben iyi insanım dedin durdun taktığın maskenle.. Öyle ya etrafında içinden küfredip,bela okuduğu halde yine taktığı yalakalık 
maskeler ile onca şakşakçıların, bravo,bir tanesin diye uluyan menfaatkarların !!! Yakışır be ..Yeter be yeter artık..Yırtılsın,düşsün masken,kabız ol da gaitan içinde pislemeden daha fazla dünyayı..çekip gitsen ya öte dünyaya !!!!

Şu 29 harf yok mu.. Üret istediğin kelimeyi ne güzel... İster iki harfi getir, ister üç harfi yan yana .. Üret kelimeni..Kimi iki harflik kimi de üç harflik kelimelere köle..Varsa yoksa o !!!!Bir gün anlarız pervane olunan o kelimelerden başka şeylerde olduğunu..Ama geçmiştir.. Sür eşeğini başka yerlere....
Hey sen !!! Kamu hizmeti deyip kendi işine kılıf bulan soysuz!! Kadın taciri pezevenk !!! Takmışsın yüzüne tacir maskesi..Sırıtıp duruyorsun pişkince.. Ne kadar da çok el üstünde tutanın.. Öyle ya onlarda memnun,alıcı..Merak etme ha gayret bir iki yıl daha olacaksın kazandıklarınla ve o müşteriler sayesinde Beyefendi !!Dünün pezevengine, girdiğinde bir topluma ayak kalkıp el pençe divan duranlar var nasılsa..Öyle ya alan memnun,satan memnun..O kadar taltif az bile.. !! Hay senin maskene !!!!
Aslın belli,asaletin..Ama taktığın maskenin getirisi..Çıkıp demez mi birde “ben iyi insanım” Hay ben senin maskenin !!!! Havan ne senin ?..Aynı değil mi alınan senin,,benim,,onun aldığımız havadan ?,Başka yerden mi geliyor senin ki ve ya başka yerinden mi alıyorsun..
Ne dersen de.. İnsan kafaya koyduysa gider burnunun götürdüğü yerlere..Davul çal istersen zurna eşliğinde..Fark etmez.. Yürü git be git aman dikkat et burnuna..
…….. Ya orada ki.. Takmışsın maskeyi..Ezberlemişsin kağıttaki söylemi.. Çıkıyorsun kürsüye, dopdolu meydan..Seyir lazım millete zaten.. “ Cak..Cuk !! Cağız..Cuğuz !! Kuvvetli hitabet,kabiliyet tam.. Coşuyor,coşturuyorsun..Hoppa doluyor sandıklar.. Pat tepelerdesiniz !! Düşünce maske her şey çıkıyor ortaya.. Oldu mu ya ???
Ya sen aracı,iş bitiren..Gelmişler dizi dizi hastası olan,iş arayan ,derdi olan..Hepsine “ Olur.Ne demek “..Ne olan var ne biten.. Atılmıştır çöp kutusuna sigara kutularına yazılan.. Gitti beklentiler..yıkıldı umutlar.. Ya demesen öyle de ;çıkarsan maskeni öyle davransan…Yemesen ya adamın umudu olan ekmeğini!’ Hep taka tuka,yalan dolan; gönül almaca,maske takmaca !!!!
Bir şeylerin fazla olması iyidir elbette.. Hani derler ya “fazla mal göz çıkarmaz “ diye.. Ama yani bunu ikiyüzlü olmaya uyarlamak abes değil mi ya ? Ha doğrudur..Haklısınız..Öyle ya bir onu kullanır bir diğerini takarsınız !!! Ama nereye kadar..? Bak şimdi fırtına var..Kep uçacak kel görünecek..İpler gevşedi,veya ip kesilecek..Düşecek maskeler !!!
Hey sen şık beyefendi !! Dün böyle değil hırpani idiniz..Hayrola bu ne şıklık böyle..Takım elbise,kravat,ayakkabılar pırıl pırıl.. Ara sıra böyle giydiğinizi hatırlarım hep..Nereye böyle ? Anlaşıldı taktınız maskeyi,düzeltiniz façayı.. Belli ki birinden borç isteyecek veya dolandıracaksın değil mi ? Hay gözünü sevdiğimin maskesi..Sen nelere kadirsin !!!
Adam ayağa kalkar patronu işyerine geldiğinde saygı ile..İçinden der “ geldi bizim salak” diye..Hürmet,övgü ve bir de üstüne Allah razı olsun edebiyatı..Maskesi ile davranış ve dili ile mest etmiştir patronunu.. Çıkıp gittiğinde patron, atar cebine sattıklarını.. Haydi kolay gele !!!
Patron benim işcim,benim adamım aslanlarım koçlarım der..Babacan maske yüzünde.. Sonra hak getire!!!

O kadar yıl geçirmişsiniz..Flört,sözlenme,nişan sonra evlilik!!! Ne güzel mutluluklar da..Bir bakıyorsun 6 yıllık beraberlik,evliliğin ikinci haftasında sonlanıyor..Bu ne ya ? Basit o kadar yıl birbirinize maske takarak yaşadınız..Çoğu yönünüzü gizlediniz ,örtünüz..Evlendiniz maske düştü.. Yazık değil mi ? Maskesiz olsaydınız ya !!!

Kadın günlerde ,konkenlerde,okeylerde; ortada burada süslü püslü makyajı ve harika elbiselerle..Sorsan evi,ailesi her şeyi.. Ne bir tas çorba var ortalıkta,pislik diz boyu..Çoluk çocuktan bihaber..Çıkarmıştır sokak kıyafetini,silmiştir makyajını, Giyer ev elbisesi,bakımsız.. Eşi gelir yorgun..Ne yemek var yiyecek ne de döküntüden uzanacak yer.. Ama “ hoş geldin Kocacığım..Seni özledim “der..Sarılır boynuna ve öper..Ee ne yapacak koca; sevgi var ya ses çıkaramaz aç kalmaya da..
Ah maskeler..Hep aldatmaca ..Değil mi ya ??

Adam gecikmiştir..Eşi merakla dönüşünü beklerken uyur kalır.. Ya iş toplantısında dır ,ya müdür fazla mesai yaptırıyordur.. Hepsi yalan dolan işte.. Belki de felekten kendince bir gece çalmıştır,belki hovardalık.. Ama takar maskesini öyle girer evine..Ah canım,vah canım,ezir gazır..Sorun yoktur işte..Ya aslında beklide işe yarıyor galiba bu maske !!!!’

Aslında çok şey var yazılacak ta..Uzatmaya da pek gerek yok aslında..Nasılsa bu hikayeler hepimize tanıdık aşina ..

Bakın etrafınıza ne kadar süslü dili..Bal akıyor dudaklardan..Belki de kan ağlarken içi..Gülüyor yüzü..Taklit yapan profesyoneller..Onlara yetişmeye çalışan amatörler..Palyoçalar..Dalkavuk..Yalakalar.. Şakşak çılar..Dallamalar..Yalandan asıp kesenler..Hayt huyt açılın ben geliyorum diyenler.. Yüzüne sensin bir tanesin deyip arkandan paçanı sündürüp çamur atanlar,yüzüne gelince sus pus olanlar..Ya daha neler neler!!! Say say bitmez profiller..Maskeliler !!!

Sevmek zor bir zanaattır.. Menfaatsiz,çıkarsız,beklentisiz saygı ve sevgi.. İşte mesele burada.. Bunlar insanın fıtratında var..İşimiz zor..Bitmez maskeliler..Ama azaltalım hiç olmazsa !!!

Şayet,eğer gibi şarta bağlı sevgiler yerine her şeye rağmen sevmeyi yaşar ve yaşatabilirsek inanın her şey daha güzele gidecektir.
Artık buyurun..Maskesiz yaşamaya.. Ne isek öyle olmak o kadar zor mu.. Belki daha az sever,seviliriz..Belki getirisi az olur ama olsun be yeter ki dürüst,yalansız,riyasız kurulsun bu ilişkiler ve yaşamak denilen sanat …..
Haydi Onlarca Maskeliler !!! Siz,Biz ,Onlar..!!! Eller Yukarı !!! Maskeler Aşağıya !!!
( Maskeliler !!!! Yeter Artık !!! Eller Yukarı !!!!! başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 26.09.2013 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.